Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Erfaring/anbefaling forsikringsselskap

Erfaring/anbefaling forsikringsselskap #2621701 11/08/2020 10:23
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Hei,
Skal bytte fra Sparebank1/Fremtind forsikring etter en veldig uheldig og dyrekjøpt erfaring ifbm. uhell med bil i ferien. Har nå fått tilbud fra ulike og lurer på om noen har synspunkter eller erfaringer de gjerne deler da jeg ikke synes det er så enkelt valg. Nåværende forsikring er blant de billigste og tilsynelatende beste vilkårene, og siden jeg ikke ønsker å komme i samme situasjon og bruke ferien på å krangle med forsikringsselskapet en gang til, prøver jeg å finne mer info enn vilkårene tilsier. De tilsynelatende beste tilbydene er fra Codan, If og Gjensidige. Det gjelder full pakke forsikringer på bil, hus, innbo, barn. Erfaringer med skadeoppgjør etc. vil være veldig interessant å høre.

Re: Erfaring/anbefaling forsikringsselskap [Re: Larsemannen] #2621715 11/08/2020 10:59
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Tror det blir krangling uansett hvilket forsikringsselskap du velger. De jeg har kranglet desidert mest med er europeiske reiseforsikring. Du er prisgitt kundebehandleren du blir tildelt når skaden inntreffer. Noen er kranglefanter mens andre er mer smidige og kurante. Dette er nok likt hos alle selskap. Jeg har hatt for det meste god erfaring med frende, men ikke alt der heller har vært problemfritt. Det er ingen selskap jeg har hatt som krangler om småting. Men når det blir større erstatningsbeløp så kan det bli krangel om hver en krone de føler de kan krangle om. Det virker som det er gjengs i bransjen og har hørt lignende historier fra venner som har opplevd det samme uavhengig av selskap.

Det lureste er å velge det selskapet som gir den beste dekningen. Da har du eventuelt et godt utgangspunkt i finansklagenemda hvis dere ikke blir enige.

Hvis du har noen i familien som kan organisere seg i LO så er LO favør sannsynligvis den beste forsikringen i landet sånn jevnt over.

Re: Erfaring/anbefaling forsikringsselskap [Re: Larsemannen] #2621780 11/08/2020 14:25
E
eOpseth Offline
Ivrig
Ivrig
E
Jeg rører ikke IF etter en bilskade der som gikk på kasko, og de jekket årlig forsikringssum til 42000 for en GOLF diesel... Og det for 15 år siden.

En tlf sparte meg for nesten 36000. Årlig....

It is by riding a bicycle that you learn the contours of a country best, since you have to sweat up the hills and can coast down them – Ernest Hemingway
Re: Erfaring/anbefaling forsikringsselskap [Re: Larsemannen] #2621789 11/08/2020 16:11
V
VegardAarvåg Offline
Avhengig
Avhengig
V
Eg har gode erfaringar med Eika. God pris som totalkunde med bustadlån i lokal sparebank (betre enn Gjensidige sjøl som medlem av Bondelaget) og god erfaring med kjapt og smidig skadeoppgjør både etter bilskade og sykkeltjuveri.

Re: Erfaring/anbefaling forsikringsselskap [Re: Larsemannen] #2622168 14/08/2020 10:03
Gulesider Offline
Entusiast
Entusiast
Selskapene i dag opererer ganske likt men det er likevel noe som skiller dem. Kollektive forsikringer har ofte dekningsomfang som går utenpå de ordinære, men da kreves det at du er medlem av et forbund. Det er fryktelig vanskelig for vanlige folk å se om en forsikring er god eller bedre enn en annen. Man blir ofte blendet av det man blir forespeilet og det kan hende at det ikke er aktuelt på akkurat den skaden du får.
Når det gjelder håndteringen av en skade så er det riktig som det sies at du er litt prisgitt saksbehandleren. Bilskadehåndtering er veldig prosess-styrt med mye automatikk så der skal det være mindre forskjeller i saksbehandlingen enn på øvrige forsikringer. Men folk er folk. Tror ikke du finner noen selskaper der man ikke opplever at enkelte saker kan gå litt vanskelig. Det er tilfeldig. Stort sett flyter sakene greit. Jeg vil alltid anbefale å holde seg til et norsk selskap og da helst et stort et. En liten fordel med de mindre er at kompetansen kan være lavere og tilfeldigheten gjør at du får større erstatning enn du hadde krav på. Ulempen med de mindre selskapene er at det kan være vanskeligere å få kontakt. Og ting tar lengre tid.

Re: Erfaring/anbefaling forsikringsselskap [Re: Larsemannen] #2622254 14/08/2020 19:26
torstein Offline
Ingen custom tittel her nei....
Ingen custom tittel her nei....

Torstein

If a mountainbiker crashes in the forest, and no one is around to see it? Is he still a crap rider?

The one true answer is known to that rider alone...
Re: Erfaring/anbefaling forsikringsselskap [Re: torstein] #2622658 17/08/2020 11:21
Larsemannen Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig
Sitat: torstein

Takk for nyttige tips. Har ikke sjekka ut Frende, men da skal jeg gjøre det før jeg bestemmer meg.

Moderator  support