Spørs hva dere ønsker... Er det f.eks. hotell eller hytte dere trenger/ønsker? Helst selvbetjent, halvpensjon eller helpensjon? Vil dere bo sentrumsnært, nærmest mulig stiene, eller begge deler? (NB, avstandene på Røros er små) Er det viktig å ha trygg oppbevaring av sykler og mulig å få vasket dem?
Jeg har bodd på både Røros Hotell, Solheim pensjonat, Vertshuset Røros, utleiehytter på Ryen og flere andre steder (bl.a. privathytter og noe som er utleid via jobben). Alt har vært ganske bra, men til ulik pris og det spørs jo hva dere ønsker dere
Kan avsløre at det aller meste av stier starter veldig nært sentrum, så sånn sett skal det godt gjøres å bomme. Men det varierer jo hvor langt det er å f.eks. gå fra en hytte og inn til sentrum for å spise middag. Og på hotellene inne i sentrum kan det være litt trangt å få parkert sykkelen trygt.
Takk for svar! Jeg tror vi sikter mot hytte/leilighet, men er ikke helt fremmed for hotell heller. VI har mulighet til å låse sykler nogenlunde trygt i bil så ja, positivt med mulighet for sykkeloppbevaring men ikke noen dealbreaker om det ikke finnes. Mulighet til å vaske sykler og plass til å skru litt er positivt. Sentrumsnært er positivt av de hensyn du nevner, men vi klarer fint sykle noen km før vi treffes sti.
Hadde ikke vært i tvil: Røros hotell. Etter X antall timer på sykkel er det digg å dra i badeanlegget og senke skrotten ned i det utendørs boblebadet. Da blir man så sigen at man trenger bare én øl til middagen før man tar kvelden
Hadde ikke vært i tvil: Røros hotell. Etter X antall timer på sykkel er det digg å dra i badeanlegget og senke skrotten ned i det utendørs boblebadet. Da blir man så sigen at man trenger bare én øl til middagen før man tar kvelden
Akkurat det klarer jeg ikke være uenig i Men det ble hytte denne gangen. Meldt fint vær så deilig å kunne grille ute + ha plass til å serve sykler osv.
Så da er overnatting i havn. Sitter å vurderer litt ruter, vi klarer nok fint å finne bra sykling ved bruk av trailguide, mtbmap, erfaring fra kjente osv. Men hvis noen sitter på noen favoritter de vil dele så tar jeg gjerne i mot ruteforslag med takk.
Begynte å bli sent på slutten, på den første linken,så det ble nesten ei mil på grus fra Skjevdalen til hytta, men det er mange stier i Mølmannsdalen, om det ikke blir for sent, og det er mer futt igjen.
Her er videoen fra runden, helga da Utflukt skulle vært:
Sitter å vurderer litt ruter, vi klarer nok fint å finne bra sykling ved bruk av trailguide, mtbmap, erfaring fra kjente osv. Men hvis noen sitter på noen favoritter de vil dele så tar jeg gjerne i mot ruteforslag med takk.
Når det gjelder ruter skal ikke ikke komme med noen råd... Se siste kommentar
Leide en fancy hytte der for et par år siden. Syns det er veldig greit hvis man feks ønsker å lage mat selv osv. Om man ønsker å spise ute er det fort litt kronglete med tanke på transport om man drikker alkohol. Hytte kan fort bli billigere enn hotell en helg for 4 stk.
Sitter å vurderer litt ruter, vi klarer nok fint å finne bra sykling ved bruk av trailguide, mtbmap, erfaring fra kjente osv. Men hvis noen sitter på noen favoritter de vil dele så tar jeg gjerne i mot ruteforslag med takk.
Når det gjelder ruter skal ikke ikke komme med noen råd... Se siste kommentar
Begynte å bli sent på slutten, på den første linken,så det ble nesten ei mil på grus fra Skjevdalen til hytta, men det er mange stier i Mølmannsdalen, om det ikke blir for sent, og det er mer futt igjen.
Denne likner mye (og er fra Røroscampen 2018) men vi avsluttet på sti gjennom Mølmannsdalen i stedet for grusveien. Har ingen video, men noen bilder der. https://www.strava.com/activities/1814247960/
Denne likner mye (og er fra Røroscampen 2018) men vi avsluttet på sti gjennom Mølmannsdalen i stedet for grusveien. Har ingen video, men noen bilder der. https://www.strava.com/activities/1814247960/[/quote]
Takker, dette blir knallbra.
Tips til kort tur om vi skulle rekke det fredag kveld?
Denne likner mye (og er fra Røroscampen 2018) men vi avsluttet på sti gjennom Mølmannsdalen i stedet for grusveien. Har ingen video, men noen bilder der. https://www.strava.com/activities/1814247960/
Styggdalsegga og Blåbærturen, pluss alt annet av stier over Dalsveien er ganske fine. Kanskje kombinert med å fare opp Påskveien/Grøtbergstien og Dalslia (ned). https://www.strava.com/activities/3738386460 Langegga er obligatorisk å ha syklet minst en gang.
Når jeg tenker meg om er det vel egentlig der jeg også har syklet. Ser jeg bomma litt der. Men jeg tror det jeg tegna inn kan være et godt alternativ ettersom Rolf Opdal har markert den i gult
Ser for meg at det kan bli en tur med litt lengde som inkluderer Mølmannsdalen (antakeligvis veldig likt opp til Anderfo sin tur fra Røroscampen 2018), samt en tur med litt lengde som inkluderer Kvernskardet. I tillegg, om tiden tillater, blir det en kortere tur fredag ettermiddag/kveld. Den har jeg også fått fine tips til.
Vi fikk en fantastisk bra helg med sykkelturer omtrent som planlagt. Vi rakk en liten tur fredagskveld, fjellkjerka T/R i solnedgang var en fin start på helga. Bonus var at vi fikk med oss en kjentmann på tur på lørdagen. Røros anbefales på det sterkeste!