Hei!
Jeg leter etter sykkel å kjøpe til neste år for sykling i bratt tildels stiløst terreng. Med det mener jeg terreng hvor man har lite vandrete stier med mye løse steiner, mye drops samt så bratt at man ikke har mulighet for å bremse så mye. Er bare nysjerrig på hva dere der ute har av erfaring med sykler som passer til slikt terreng? Jeg hadde nylig en commencal meta am 29 som var helt killer nedover, men noe med tråkkingen der falt ikke i smak. Ikke at det skal være en supereffektiv tråkkemaskin. Har for tiden en ibis ripmo af, som er noe av det beste jeg har syklet på med tanke på stisykler, men når det blir veldig bratt og større drop så bånner jeg sykkelen konstant. Føler jeg trenger noe med 170/160 vandring og noe slæckere frontvinkel.
Testet mondraker super foxy(170/160) sykkel, og digget den enormt, men den ligger på rundt 70 tusen som jeg synes er alt for stiv pris for hva du får. Har og snust på last Coal, men er vanskelig å finne noe særlig av videor på hvordan den er utenom et par veldig bra reviews. Tenker å ha en sykkel med coil. Noen gode tips? Gjerne alu sykkel.
-Martin