Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner?

Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? #2619972 31/07/2020 12:00
D
dama Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Hei!
Jeg bor i Oslo og skal ha min første racersykkel. (Tror jeg....eventuelt grusracer.)
Hvilken butikk i Oslo bør jeg dra til for å få god hjelp?

Jeg tror jeg skal ha
aluminiumsramme
hydraulisk skivebrems
kompaktkrank

Budsjett +/- 20k.

Har de noe utvalg nå på sensommeren i det hele tatt? Synes det meste jeg har sett på online har vært utsolgt. Når er eventuelt beste tidspunkt for å handle, i forhold til best utvalg?

Jeg er en dame på snart førti, 164 cm høy og med noen kilo for mye. Jeg har opplevd et par tilfeller av dårlig service i butikk tidligere, og ønsker å finne et butikk der man blir tatt på alvor selv om man ikke er den typiske landeveissyklisten (hva nå det enn måtte være...).

Er det flere ting jeg bør finne ut av før jeg går til en butikk?

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2619977 31/07/2020 12:36
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Unaas er de hyggeligste jeg har møtt på, men de er litt vimsete - og som du kan finne her inne har en del dårlige erfaringer med de hva gjelder å få raske svar osv. Det problemet tror jeg ikke du vil møte hvis du bor i Oslo og kan møte opp fysisk.

Der kan du også få bikefit. En venn som fikk utført det i forbindelse med kjøp og han var veldig fornøyd.

Skal ikke si du bør kjøpe der, men definitivt et sted jeg vil anbefale å stikke innom. Kan dobbeltsjekke åpningstidene, men tror det er 15-18 på hverdager.

Birk har jeg dårlig erfaring med, men har selvsagt ikke snakket med alle hos Birk. Bare så sløve de gangene jeg er innom ved Ring 2. Og sist var jeg ikke imponert over anbefalingene selgeren ga til en kunde (helt opplagt prøvde han å selge noe dyrere enn det kjøper ville ha).

Jeg kjøpte hos Spinn på Majorstua. Flere der inne som er veldig trivelige, men måten de satte opp sykkelen min på den gang jeg var nybegynner på landevei var ikke strålende. De "pusher" også salg mer enn f.eks Unaas basert på mine personlige erfaringer.

Blir veldig anekdotisk, men jeg hadde tatt turen innom Unaas og gjerne også Spinn på Majorstua.

Glemte Fara. Veldig trivelig, men der kan det bli vanskelig å komme ned mot 20k tror jeg.

Vært innom andre også, men har ikke hatt nok å gjøre med f.eks Sørensen til å kunne si noe om hvor flinke de er til kundebehandling.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2619978 31/07/2020 12:42
C
chimpern Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Anbefaler unaas. Sjekk unaascycling.no, du kan evt starte med å sende en mail dit.
De fører orbea som har veldig gode sykler, de er også hjelpsomme og ikke ute etter å "bare selge", de vil selge deg riktig sykkel. Orbea har akkurat lansert 2021 modeller, så de har vel såvidt startet et forhåndssalg der på aluminiumsmodellene av terra (racer som har plass til grusdekk). Mulig det er noe ventetid på disse modellene.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2619982 31/07/2020 12:51
D
dama Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Tusen takk for svar! Jeg så på siden til Unaas, og det virker som de er klar over selv at de er vimsete. De skrev noe sånt som at: får du ikke svar på epost, send oss en ny ICON_SMILE
Litt anekdotisk vil det jo alltid bli. Så kan man selvfølgelig ha vært uheldig den dagen.

Har forresten sett på Canyon Endurance på nett, men er det for risky å kjøpe på nett for en nybegynner?

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2619983 31/07/2020 12:57
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Nja. De fleste sykler kan man få til å passe hvis man bytter litt komponenter i ettertid, men da blir fort spørsmålet om ikke alle pengene man evt. sparte plutselig forsvant?

Lurer på om man kan ta en slags bikefit hos Anton Sport i Bogstadveien hvor man sitter på en "trimsykkel" de justerer i alle retninger. Man kunne gjort det for så å evt. bestille på Canyon basert på de målene.

Jeg vet ikke hvor stor mulighet f.eks Unaas har til å bytte komponenter, men veldig ofte at jenter/kvinner trenger bredere sal og smalere styre enn hva som muligens ofte er "standard" (Canyon har vel en egen kvinneversjon). Stem og krankarmlengde er også ting man fort ønsker å justere - hvor spesielt skifte av krank blir dyrt hvis sykkelen allerede er kjøpt.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2619984 31/07/2020 13:13
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Anbefaler også Unaas, men som stort sett alle andre butikker i Oslo så er de medium på elektronisk kommunikasjon, ta heller en tur i butikken. Min erfaring er et de er godt over snittet hjelpsomme når det gjelder tilpasninger/bytte av enkeltkomponenter.

Synes ikke det er mer risky å bestille Canyon enn å kjøpe i butikk. Som regel må butikk uansett bestille en sykkel, så man får ikke prøvd uansett. Vet ikke hvilken policy de ulike butikkene har, men hos Canyon kunne man iaf levere tilbake sykkel innen 30 dager og få igjen alle pengene om man ikke var fornøyd, eneste som er litt stress er at man må søke staten om momsrefusjon, det er ikke vanskelig, men tar litt tid. Eneste man ikke får refundert er moms på frakt/emballasje (typ 100,- i Canyons tilfelle)

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2619985 31/07/2020 13:15
C
cash63 Offline
Fersking
Fersking
C
Ikke i Oslo men Lørenskog. Tidligare Rasta Sykkel heter nå Sykkelopplevelser med stor ny flott butikk i Solheimveien, sammarbeider med Lørenskog sykkelklubb. Selv har jeg brukt verkstedet veldig god pålitlig service.
Dårlig hjemmeside skall sies!
https://sykkelopplevelser.com/

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2619990 31/07/2020 13:44
Panda Offline
Besatt
Besatt
Unaas har salg nå. Fikk akkurat Mail fra de.

Terra H30 i alu.
Levering i august.

Fra 18500.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620003 31/07/2020 16:01
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
sport 1 på Gulskogen i Drammen er flinke

en annen ting;
hvis du er på ett budsjett og trenger alt utstyr så vil jeg anbefale deg å legge endel penger i sykkeltøy/utstyr.
en ting er at du ser og føler deg sprekere, men dyrt utstyr er mye mer behagelig.

hvis du kjøper en litt rimeligere sykkel nå så kan du heller kjøpe noe nytt og bedre om ett par år

Redigert av Brabus; 31/07/2020 18:59.

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620052 01/08/2020 08:22
ekstraslange Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har vært i diverse butikker rundt om i landet, og syns alle presser på for å selge det de har inne på lager. Og gjerne også dyrere enn man trenger. Generelt at de er dårlige til å lytte.

På Unaas opplever jeg det ikke slik. Har aldri vært ute for så hyggelig betjening faktisk. Jeg har også sendt flere e-poster dit de siste ukene, og alltid fått raske svar.

Sørensen har virket veldig bra når jeg har vært der, men har foreløpig ikke kjøpt sykkel der. Men hadde ikke nølt med å handle der heller.

Hos Unaas er det lett å finne sykkel til under 20 tusen. Både Terra og Avant kan kanskje være aktuelle for deg.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620085 01/08/2020 14:15
N
Neko Offline
Avhengig
Avhengig
N
Jeg kan anbefale Sportslageret. De var meget serviceinnstilt på alle måter, og jeg hadde en meget god kjøpsopplevelse da jeg kjøpte sykkel der i vår.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: Neko] #2620107 01/08/2020 18:12
E
erik e Offline
Avhengig
Avhengig
E
Da skal du ha flaks. Enig i mange som har dårlige opplevelse i div. sykkeshop. Mitt tips. Du vet hva du vil ha,skjekk tilbud. XXL eller min 30% avslag i annen shop. Lykke til.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: Havre] #2620142 02/08/2020 06:25
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Havre

Vært innom andre også, men har ikke hatt nok å gjøre med f.eks Sørensen til å kunne si noe om hvor flinke de er til kundebehandling.

Kan anbefale Sørensen sykler, noe som har resultert i kjøp av tre sykler derfra.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: Panda] #2620301 03/08/2020 13:06
D
dama Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Tusen takk for mange svar!

Sitat: Panda
Unaas har salg nå. Fikk akkurat Mail fra de.

Terra H30 i alu.

Ligger denne mailen/nyhetsbrevet ute på nett?

Terra kan være en aktuell modell, og også Avant. Må se dem live og kjenne hva som får hjertet til å dunke:)

For andre ferskinger som kommer etter meg her i tråden vil jeg gjerne linke til dette nydelige svaret jeg fikk i en annen tråd om beste allsidige landeveissykkel. Det skal bli utgangspunkt for mang en time med nerding.

Må si at jeg liker å lese meg opp litt på forhånd, men for sykkel har det vist seg å være et vel stort område.
Er det liksom sånn at jeg bare må skaffe meg en sykkel og ta det etterhvert? Det ville vært for ille ICON_WINK

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620336 03/08/2020 16:47
ekstraslange Offline
Entusiast
Entusiast
Det er veldig vanskelig å treffe med første sykkelkjøp. Og andre og tredje forsåvidt. Men heeelt feil blir det vel neppe, i alle fall om man gjør litt hjemmelekser, leser forum, får grei hjelp i butikk, etc. Det gjelder å ikke bli sittende innendørs og lese om sykler hele sommeren - det viktigste er jo å sykle!
Jeg gjenoppdaget syklingen i år, og siden jeg kjøpte en ekstremt billig landeveissykkel, gjør det ikke så mye at jeg glemte å tenke på skjermfester og klaring for bredere dekk. Tror du kommer til å gjøre et smartere kjøp enn meg yes

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620340 03/08/2020 17:50
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvorfor vanskelig å treffe med første kjøp av landeveissykkel? Forskjellene er små, syklene er nesten standardiserte. Kjøper man noe med skivebrems og plass til smale piggdekk i rett størrelse er det vanskelig å trå helt feil. Man kan alltid ønske seg karbon og elektrisk giring, men nødvendig er det ikke. Med to landeveissykler i stallen må.jeg også innrømme at jeg merker liten forskjell på racing og komfortgeometri

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620341 03/08/2020 17:51
D
dama Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Sykle gjør jeg jo heldigvis uansett på min gamle hybridsykkel. Og den tar seg jo frem, det er ikke det.
Men nå har idéen med bukkestyre slått rot ICON_SMILE
Din approach er ikke dum, ekstraslange, og det blir nok uansett bedre enn hva man er vant til.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: larsdx] #2620342 03/08/2020 18:06
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: larsdx
Hvorfor vanskelig å treffe med første kjøp av landeveissykkel? Forskjellene er små, syklene er nesten standardiserte. Kjøper man noe med skivebrems og plass til smale piggdekk i rett størrelse er det vanskelig å trå helt feil. Man kan alltid ønske seg karbon og elektrisk giring, men nødvendig er det ikke. Med to landeveissykler i stallen må.jeg også innrømme at jeg merker liten forskjell på racing og komfortgeometri

Kommer vel litt an på hvor kresen man er kanskje?

Tatt meg mange år å forstå hvilken krankarmlengde jeg foretrekker, nøyaktig setback, type sal, bredde på styre, drop på styre, stem osv.

Skulle jeg nå kjøpt min tredje sykkel ville ingen av de delene vært likt hvordan min første sykkel ser ut - mulig unntak på krankarmlengde hvor jeg egentlig ikke helt klarer å bestemme meg, men sannsynligvis ikke likt der heller.

Hvor mye har det å si? Vet ikke. Jeg bruker fortsatt min første sykkel i blant og det er trivelig det, men ikke det samme som min andre (som heller ikke er helt slik jeg ville hatt min 3.).

Jeg er langt over snittet kresen. Slik sett er jeg på mange måter enig i innlegget ditt - da jeg tviler på at de fleste vil bry seg like mye som jeg gjør.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620344 03/08/2020 18:30
O
ohjelm Offline
Ringrev
Ringrev
O
Jeg er ikke kresen, nerder ikke om krankarmlengder, set-back eller stack/reach etc. Men forskjellene mellom racer 1, 2 og grussykkelen min er som natt, dag og øhh lunsj (eller noe sånt). Man ikke merker det kanskje ikke uten å teste forskjellige sykler, men det er uansett lurt å tenke gjennom hva man vil med sykkelen, og ta med seg dette til forhandler som leder deg rett.

Hvor du får denne hjelpen skal jeg dog ikke uttale meg om, men du har fått flere tips over. Dersom du har mulighet ville jeg sjekket ut flere og fulgt magefølelsen. Kanskje også sjekket ut de syklene som er foreslått til forumet. Her er det flust av behjelpelige folk 👍

You cant't buy happiness. But you can buy a bike, and that's pretty close.
Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: Havre] #2620369 03/08/2020 21:04
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg sier altså ikke at man ikke kan kjenne forskjell på for eksempel min Caad 12 og Canyon Endurace, bare at jeg ikke føler forskjellene er så store. Har så forskjellige dekk på de to syklene at det å måle på noen objektiv måte er vanskelig.

Merker større opplevd forskjell på hjulsett.

Tatt meg mange år å forstå hvilken krankarmlengde jeg foretrekker, nøyaktig setback, type sal, bredde på styre, drop på styre, stem osv.

Skulle jeg nå kjøpt min tredje sykkel ville ingen av de delene vært likt hvordan min første sykkel ser ut - mulig unntak på krankarmlengde hvor jeg egentlig ikke helt klarer å bestemme meg, men sannsynligvis ikke likt der heller.

Hvor mye har det å si? Vet ikke. Jeg bruker fortsatt min første sykkel i blant og det er trivelig det, men ikke det samme som min andre (som heller ikke er helt slik jeg ville hatt min 3.).

Jeg er langt over snittet kresen. Slik sett er jeg på mange måter enig i innlegget ditt - da jeg tviler på at de fleste vil bry seg like mye som jeg gjør.

Er 70% stisyklist. Jeg sykler nok i snitt landevei / blandevei én gang i uka, alt fra relativt korte til litt lengre turer og altså med to forskjellige sykler Hadde jeg syklet mer, hadde jeg sikkert tenkt mer over tingene du nevner. Samtidig slår det meg at alle de tingene du nevner i stor grad er mulig å gjøre noe med hvis man har en OK ramme i riktig størrelse.

Redigert av larsdx; 03/08/2020 21:24.
Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: larsdx] #2620373 03/08/2020 21:26
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Med to landeveissykler i stallen må.jeg også innrømme at jeg merker liten forskjell på racing og komfortgeometri. (...) Jeg sier altså ikke at man ikke kan kjenne forskjell på for eksempel min Caad 12 og Canyon Endurace, bare at jeg ikke føler forskjellene er så store.

Det tror jeg du har rett i. Det er logisk, ettersom det er ikke er så store forskjeller på Caad12 og Canyon Endurace AL geometrisk der det gjelder, altså kjøre- og svingeegenskaper ICON_SMILE

De representerer ikke spekteret av rittsykler versus komfort/utholdenhet/blandeveissykler, men har derimot liknende landeveisgeometri.

De er også begge i aluminium av høy kvalitet. Det er utmerket, men gode aluminiumsrammer har fortsatt ikke så merkbare forskjeller og variasjoner som man finner blant karbonrammer.

Man kan kort sagt ikke generalisere i særlig grad om forskjeller mellom kategorier av sykler hva gjelder kjørefølelse, ut fra de to modellene.

Jeg er for øvrig enig med deg at man i dag trygt kan anskaffe nesten enhver landeveissykkel og være rimelig sikker på å finne seg godt til rette, forutsatt at størrelsen er riktig og tilpasningen fornuftig. Det betyr ikke at det ikke er forskjeller ICON_SMILE

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: larsdx] #2620382 03/08/2020 21:50
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Jeg sier altså ikke at man ikke kan kjenne forskjell på for eksempel min Caad 12 og Canyon Endurace, bare at jeg ikke føler forskjellene er så store. Har så forskjellige dekk på de to syklene at det å måle på noen objektiv måte er vanskelig.

Merker større opplevd forskjell på hjulsett.

Er 70% stisyklist. Jeg sykler nok i snitt landevei / blandevei én gang i uka, alt fra relativt korte til litt lengre turer og altså med to forskjellige sykler Hadde jeg syklet mer, hadde jeg sikkert tenkt mer over tingene du nevner. Samtidig slår det meg at alle de tingene du nevner i stor grad er mulig å gjøre noe med hvis man har en OK ramme i riktig størrelse.

Utvilsomt. Ikke uenig i det. Det blir mest et spørsmål om økonomi for meg. Og i mange tilfeller har man uansett ikke noe valg da man ikke kan bytte ut komponenter på en "ferdigsykkel" - samt å bygge opp helt fra bunn av merkelig nok ofte blir enda dyrere.

Har man et stramt budsjett ville jeg ha satt av noen kroner til eventuelle fremtidige justeringer av enkle ting som sal, stemlengde og muligens styre. Krankarmlengde og utveksling er verre å gjøre noe med. Samt som du nevner felg/skive og mekanisk/elektrisk (selv om det kan "oppgraderes").

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: Sepeda] #2620383 03/08/2020 21:53
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda
Med to landeveissykler i stallen må.jeg også innrømme at jeg merker liten forskjell på racing og komfortgeometri. (...) Jeg sier altså ikke at man ikke kan kjenne forskjell på for eksempel min Caad 12 og Canyon Endurace, bare at jeg ikke føler forskjellene er så store.

Det tror jeg du har rett i. Det er logisk, ettersom det er ikke er så store forskjeller på Caad12 og Canyon Endurace AL geometrisk der det gjelder, altså kjøre- og svingeegenskaper ICON_SMILE

De representerer ikke spekteret av rittsykler versus komfort/utholdenhet/blandeveissykler, men har derimot liknende landeveisgeometri.

Nå omtales jo den ene som en "racingsykkel" og den andre som en "komfortsykkel", sånn sett understreker ditt svar mitt poeng. Så skjønner jeg at forskjellene kanskje er noe mindre subtile enn om man setter seg på en rendyrket aerosykkel (som jeg har lurt på om jeg egentlig burde kjøpt istedet for Caaden) eller en grovere blandeveissykkel (som jeg sikkert kunne hatt i stedet for endurace, men gidder ikke bytte).

Forskjellen mellom alu og karbon er også min erfaring at man skal være relativt fintfølende for å kjenne. Igjen tror jeg gode hjul kan gi større opplevd forskjell (i tillegg ser det kult ut).

Og nå sporer jeg av fullstendig, men den største aha-opplevelsen jeg har fått var da jeg testet di2 på Granca. For dyrt til at jeg vil ha det på landeveissykkel, men herregud det var deilig. Hadde jeg kun syklet landevei hadde jeg ikke vært i tvil.

Så er vi nok enige om at en landeveissykkel med skivebremser og litt dekklaring i rett størrelse etc. i utgangspunktet er et trygt valg.

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: larsdx] #2620384 03/08/2020 22:07
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Nå omtales jo den ene som en "racingsykkel" og den andre som en "komfortsykkel", sånn sett understreker ditt svar mitt poeng.

Akkurat. Man må se forbi merkelappene som brukes, både i markedsføring og på fora som dette ICON_SMILE Det er først når man ser nærmere på de aktuelle rammesettene at man ser hvilke forskjeller og likheter det er.

Forskjellen mellom alu og karbon er også min erfaring at man skal være relativt fintfølende for å kjenne.

Min erfaring er at forskjellene kan være alt fra ganske beskjedne til markante og umiddelbart følbare, avhengig av balansen mellom stivhet og vibrasjonsdemping i karbonversjonen ICON_SMILE

Avhenger altså av hvilke rammer vi snakker om.

Alt i alt er vi ganske så enige en sen kveld.

God natt, folkens!

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2620388 03/08/2020 22:38
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: dama
For andre ferskinger som kommer etter meg her i tråden vil jeg gjerne linke til dette nydelige svaret jeg fikk i en annen tråd om beste allsidige landeveissykkel. Det skal bli utgangspunkt for mang en time med nerding.

Takk for det!

Jeg nevnte mange modeller, men tanken var ikke at du nødvendigvis må fordype deg i dem alle ICON_SMILE

Tanken var at om du finner noen gode forhandlere i nærheten av deg, vil du forhåpentligvis ha en idé ut fra listen om hvilke av modellene deres som kan være verdt å lese litt om, titte nærmere på, spørre og grave om, og gjerne prøve.

Følg hjertet og velg den du falle for! Kanskje er den ikke på listen i det hele tatt ICON_SMILE

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2621766 11/08/2020 13:10
D
dama Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
En liten oppdatering her fra trådstarter, siden jeg nå har skaffet meg sykkel. Mangt og mye ble vurdert, mange forhandlere også besøkt. Som ventet var servicen ymse rundt om kring, men det var godt å være lastet med litt kunnskap fra forumet, tester og noen tanker om personlige preferanser. Disse personlige preferansene endret seg underveis, og endrer seg fortsatt etter hvert som jeg lærer og erfarer. Tusen takk til alle som har engasjert seg i tråden!

Til slutt kokte det ned til et spørsmål om tilgjengelighet (jeg ville ha sykkel nå!) og service.

Aller best service fikk jeg hos Sørensen Sport på Skullerud. Ikke mange forhandlere har små sykler liggende og slenge på denne tiden av året, noen tar dem heller ikke inn. Men hos Sørensen fikk jeg en Trek Émonda i min størrelse. 2020-modellen er mindre aggressiv enn den nye for 2021, så jeg håper og tror den vil bli riktig så bra for min bruk. Foreløpig er den så shiny ny at den får stå i stua og bli beundret mellom hver tur ICON_SMILE

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: Brabus] #2621767 11/08/2020 13:15
D
dama Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
D
Sitat: Brabus

[...]
hvis du er på ett budsjett og trenger alt utstyr så vil jeg anbefale deg å legge endel penger i sykkeltøy/utstyr.
en ting er at du ser og føler deg sprekere, men dyrt utstyr er mye mer behagelig.

hvis du kjøper en litt rimeligere sykkel nå så kan du heller kjøpe noe nytt og bedre om ett par år

Dette hadde jeg kanskje gjort om tilgjengeligheten på små sykler hadde vært bedre. Men satser på at annet utstyr er lettere å lure inn i husholdningsbudsjettet etterhvert... ICON_WINK

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2621768 11/08/2020 13:20
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
Er det liksom sånn at jeg bare må skaffe meg en sykkel og ta det etterhvert? Det ville vært for ille ICON_WINK

Nå har du gjort det meste riktig, du har søkt råd på nett og du har besøkt flere forhandlere, du bør ha gode forutsetninger for å ha fått deg en sykkel som passer ditt behov ICON_SMILE

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2621777 11/08/2020 14:05
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
yes

Re: Butikk i Oslo som gir god hjelp til en nybegynner? [Re: dama] #2621783 11/08/2020 15:14
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Gratulerer med sykkel!
Foreløpig er den så shiny ny at den får stå i stua og bli beundret mellom hver tur ICON_SMILE
Foreløpig? Ok, min står i hallen mellom hver tur. Den gang da jeg bodde i leilighet hang den på soveromsveggen.
Sånn. Nå vet du hvor lista ligger.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino