Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ghost Road Rage eller alternativer

Ghost Road Rage eller alternativer #2619904 30/07/2020 20:35
S
siddis84 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Fersking her. Har bestemt meg for å hive meg på blandeveistrenden etter mange års fravær fra sykling. Har aldri eid noe med bukkestyre før.

Jeg har siklet en stund etter Ghost Fire Road Rage på XXL (strengt tatt er dette en Ghost Endless Road Rage, så XXL surrer nok litt, men OK). Nydelig sykkel utseendemessig. Prøvde den forrige lørdag og kom tilbake påfølgende mandag for å kjøpe den, men da var prisen satt opp fra 17k til 20k. Ergerlig!

Nå vurderer jeg å vente til den kommer på salg igjen eller å bite tennene sammen og betale full pris. Er dette fortsatt et brukbart kjøp for karbonramme og Rival/Apex-utstyr? Noen som har erfaringer med denne sykkelen eller formeninger om den?

Jeg har lett en del etter alternativer rundt omkring, men for eksempel hos Bikeshop og Bikester ser det ut som alle de kule grussyklene er utsolgt i min størrelse (56/L). Overbevis meg gjerne om at jeg har oversett noe.

Budsjettet mitt er rundt 20k og bruksområdet er om lag 80/20 asfalt/grus, primært for trening og gøy. Ønsker noe med Apex, Rival eller 105, evt. GRX 600, og med en ramme som ser pen nok ut sånn at jeg faktisk får lyst til å sykle.

Re: Ghost Road Rage eller alternativer [Re: siddis84] #2619913 30/07/2020 21:04
ekstraslange Offline
Entusiast
Entusiast
Mulig Orbea Terra kan være aktuell?
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=152404548

Men du skriver 80% asfalt...? Jeg ville kanskje ikke kjøpt grusracer med 1-delt krank for dette formålet. Det kan gjerne være fint å ha litt tettere mellom girene, som du får med en todelt krank, litt smalere dekk (f.eks 32 mm). Men dette blir jo en smakssak.

Re: Ghost Road Rage eller alternativer [Re: siddis84] #2619917 30/07/2020 21:17
?
Øyvindzen Offline
Entusiast
Entusiast
?
Jeg har et knapt års erfaring, inkludert vintersykling, med den som heter bare Road Rage (https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/lanes-road/bike/road-rage-28-lc). Den har mer sykkelcrossaktig ramme enn den du ser på, men ser ellers ut til å være i nær slekt. Fint lite galt å si om den, særlig i forhold til prisen jeg betalte. Men vær forsiktig med festepunkter for skjermer mm., for gjengene er av smøremykt metall.

Øyv

Re: Ghost Road Rage eller alternativer [Re: siddis84] #2619936 31/07/2020 07:37
F
fuzzy Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
F
Tror de generelt sliter med å selge den modellen til 20k. Jeg spurte om bedre pris på den i fjor og fikk tilbud på 15k. Det er en sykkel de til stadighet har satt ned. Laveste pris jeg har sett hos min nærmeste XXL er 14k. Hvis du vil ha den til 17 tror jeg du bare trenger å spørre.

Re: Ghost Road Rage eller alternativer [Re: ekstraslange] #2619938 31/07/2020 07:43
S
siddis84 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Sitat: ekstraslange
Mulig Orbea Terra kan være aktuell?
https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=152404548

Men du skriver 80% asfalt...? Jeg ville kanskje ikke kjøpt grusracer med 1-delt krank for dette formålet. Det kan gjerne være fint å ha litt tettere mellom girene, som du får med en todelt krank, litt smalere dekk (f.eks 32 mm). Men dette blir jo en smakssak.

Takk for tips! Ikke dum den der.

Har tenkt en del på dette med grus vs. komfortracer. Frykter vel mest punkteringer og mangel på kontroll over gruspartier med 32mm slicks. Men har egentlig ingen erfaring med hvordan en landeveissykkel oppfører seg utenfor asfalten.

Når det gjelder 1-delt krank har jeg vært usikker på om toppgiret skulle bli for lett på asfaltflater. F.eks. vil Ghosten gi meg 38-10 som toppgir. Men har vel kommet til at det bør holde gitt mitt kondisjons- og erfaringsnivå. Mangel på tettere gir tror jeg går fint.

Re: Ghost Road Rage eller alternativer [Re: fuzzy] #2619939 31/07/2020 07:56
S
siddis84 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Sitat: fuzzy
Tror de generelt sliter med å selge den modellen til 20k. Jeg spurte om bedre pris på den i fjor og fikk tilbud på 15k. Det er en sykkel de til stadighet har satt ned. Laveste pris jeg har sett hos min nærmeste XXL er 14k. Hvis du vil ha den til 17 tror jeg du bare trenger å spørre.

Jo, jeg spurte om å få den til gammel pris. Syntes ikke det var helt urimelig da jeg nærmest hadde avtalt med selger om å komme tilbake etter helgen og kjøpe den. Men nei, det var ikke mulig. Annen selger på jobb den dagen. Kanskje jeg må skru på sjarmen mer? Følte meg uansett såpass snytt at jeg begynte å lete i andre butikker, men sliter med å finne noe.

Redigert av siddis84; 31/07/2020 08:00.

Moderator  support, Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå