Follorittet 16. august - Tur ritt
|
Re: Follorittet 16. august - Tur ritt
[Re: Panda]
11/08/2020 22:01
|
DBrodshaug
Ringrev
|
Ringrev
Hvorfor er det så mange terrengritt som får lov å gå, mens alt av landeveisritt blir avlyst? Det er jo ikke sånn at man får lov til å arrangere terrengritt og ikke landeveisritt. Follorittet blir avlyst fordi det er i Indre Østfold, ikke fordi det er et landeveisritt. Landeveisritt krever ofte mer organisering med løypevakter osv, disse arrangementene trenger mange deltakere for å være økonomisk levedyktige, derfor ble de aller fleste landeveisritt allerede lagt på hylla i mars, sammen med de største terrengrittene som birken/grenserittet. Dette er arrangementer som ikke kan risikere en deltakerbegrensning på 200 eller i verste fall 50 deltakere.
Redigert av DBrodshaug; 11/08/2020 22:04.
|
|
|
[Re: elviz]
12/08/2020 11:38
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Follorittet er avlyst fordi Indre Østfold er så godt som nedstengt. Som Elviz sier er logistikk i start og mål lagt opp til å ta hensyn til smittevernkrav. Om syklistene hadde passert gjennom Indre Østfold kommune tror jeg personlig ikke hadde utsatt hverken dem eller lokalbefolkningen for smittefare. Kommunelegen så trolig på helheten. De har stengt SFO, barnehager og alle idretsarrangement i kommunen. Da er det naturlig å avslå også "besøkende" arrangementer som bare svipper innom før de avsluttes i nabokommunen. Men dette er bare hva jeg tror.
Synd for de som hadde satset, både på arrangementssiden og for deltagerene. Men det kommer ett nytt år.
LarsB
|
|
|
[Re: Oddefa]
12/08/2020 12:31
|
Skogsmann
Avhengig
|
Avhengig
Kjipt, hadde gledet meg, selv om samboer var glad for at det ikke ble noe av etter å ha lest på FB om NM masters for noen år siden. Lanserer meg selv som moralsk vinner i M 50, og hvis ikke noen andre hevder seg mot den innen en time forventer jeg å få norgestrøya i posten ASAP. Der ble sesongen reddet gitt he he. Men litt seriøst, antar det ikke blir noe NM ritt senere i år heller da. Var påmeldt Nordmarka rundt, som heller ikke ble noe av, og hvor arrangør har overført start kontingent til Øyeren rundt, som jeg tror er 6.9. Men går jo også delvis i Indre Østfold (antar jeg siden sjøen gjør det, har ikke sett på løypa, men antar rundt betyr rundt sjøen). Går denne da tror dere ? Er jo annen arrangør (Rye), men kommune er kommune. Synd at Follo rittet blir avlyst. Virket som ett kjempe bra arrangement. I mitt hode er du moralsk vinner av M50. Du får vinne Strava cupen i Elverum i stedet Oddefa *host host*.
|
|
|
[Re: larsb]
12/08/2020 13:09
|
elviz
OP
Veteran
|
OP
Veteran
Follorittet er avlyst fordi Indre Østfold er så godt som nedstengt. Som Elviz sier er logistikk i start og mål lagt opp til å ta hensyn til smittevernkrav. Om syklistene hadde passert gjennom Indre Østfold kommune tror jeg personlig ikke hadde utsatt hverken dem eller lokalbefolkningen for smittefare. Kommunelegen så trolig på helheten. De har stengt SFO, barnehager og alle idretsarrangement i kommunen. Da er det naturlig å avslå også "besøkende" arrangementer som bare svipper innom før de avsluttes i nabokommunen. Men dette er bare hva jeg tror.
Synd for de som hadde satset, både på arrangementssiden og for deltagerene. Men det kommer ett nytt år.
LarsB
Dette er ganske så presist oppsummert! Alt var godkjent og klart, men deler av løypa gikk innom IØK, og da måtte vi hensynta/innvolvere IØK når smitten og tiltakene økte så kraftig der på så kort tid/varsel.
|
|
|
[Re: Skogsmann]
13/08/2020 07:54
|
Oddefa
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Kjipt, hadde gledet meg, selv om samboer var glad for at det ikke ble noe av etter å ha lest på FB om NM masters for noen år siden. Lanserer meg selv som moralsk vinner i M 50, og hvis ikke noen andre hevder seg mot den innen en time forventer jeg å få norgestrøya i posten ASAP. Der ble sesongen reddet gitt he he. Men litt seriøst, antar det ikke blir noe NM ritt senere i år heller da. Var påmeldt Nordmarka rundt, som heller ikke ble noe av, og hvor arrangør har overført start kontingent til Øyeren rundt, som jeg tror er 6.9. Men går jo også delvis i Indre Østfold (antar jeg siden sjøen gjør det, har ikke sett på løypa, men antar rundt betyr rundt sjøen). Går denne da tror dere ? Er jo annen arrangør (Rye), men kommune er kommune. Synd at Follo rittet blir avlyst. Virket som ett kjempe bra arrangement. I mitt hode er du moralsk vinner av M50. Du får vinne Strava cupen i Elverum i stedet Oddefa *host host*. Strava cupen har så høyt nivå at det skal flaks, medvind og dårlig moral til for bare å klare topp 10 he he. Men kjipt at rittet ikke ble noe av, merker at overskuddet etter sist helgs strabaser begynner å komme og beina begynner å føles bra så hadde vært spennende hvordan de hadde fungert på søndag.
|
|
|
|
|