Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rammer (stål, og fixie)

Rammer (stål, og fixie) #2619538 27/07/2020 21:19
O
olip Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Har vært på utkikk etter to forskjellige rammer en liten stund, men er ikke helt greit å finne, eller kanskje jeg bare ikke er flink nok å lete ICON_GRIN

- Stål -
Den éne rammen er ment til en sykkel som skal ha mulighet for heldekkende skjermer, ok dekkbredde, og mulighet for litt oppakking.
Her har jeg kommet fram til Croix de Fer fra Genesis.
Selv om deres modell de Fer 30 har thru axle på en 725 ramme, så ser rammene som selges løse ut til å kun ha qr.
Må én opp i 853 for å få thru axle?

Er det noen norske forhandlere for Genesis?
(Jeg har prøvd å komme i kontakt med friksjon sykkel nesten daglig i to uker uten å få noe livstegn der i fra.)
(Er det andre forhandlere?)

- Alu/stål -
Den andre rammen er for en fixie, og er har jeg store problemer.
Jeg finner ikke no ei norge, og alt i utlandet blir slikt som $200 for ramma + $800 (transport og mva) !
Ser etter en ramme med moderne standarder, og geometry lignende Engine11 CritD.

Re: Rammer (stål, og fixie) [Re: olip] #2619624 28/07/2020 16:03
V
vehe Offline
Besatt
Besatt
V
Hvis det er fra USA kan du bruke jetcarrier.com, har betalt rundt 1000-1500 for rammer. [+moms]

Re: Rammer (stål, og fixie) [Re: olip] #2619843 30/07/2020 10:53
N
Nils_Arne Offline
Veteran
Veteran
N
Sitat: olip
Har vært på utkikk etter to forskjellige rammer en liten stund, men er ikke helt greit å finne, eller kanskje jeg bare ikke er flink nok å lete ICON_GRIN

- Stål -
Den éne rammen er ment til en sykkel som skal ha mulighet for heldekkende skjermer, ok dekkbredde, og mulighet for litt oppakking.
Her har jeg kommet fram til Croix de Fer fra Genesis.
Selv om deres modell de Fer 30 har thru axle på en 725 ramme, så ser rammene som selges løse ut til å kun ha qr.
Må én opp i 853 for å få thru axle?

Er det noen norske forhandlere for Genesis?
(Jeg har prøvd å komme i kontakt med friksjon sykkel nesten daglig i to uker uten å få noe livstegn der i fra.)
(Er det andre forhandlere?)

- Alu/stål -
Den andre rammen er for en fixie, og er har jeg store problemer.
Jeg finner ikke no ei norge, og alt i utlandet blir slikt som $200 for ramma + $800 (transport og mva) !
Ser etter en ramme med moderne standarder, og geometry lignende Engine11 CritD.

Hepp!
Vi holder hjulene i gang, men har ikke fått noen henvendelser ang Croix ramme i det siste. Prøv post@friksjon-sykkel.no.
Det stemmer at du må opp til 853-ramma for å få thru axle.
Fugio er også et alternativ.

Friksjon - sykkelbutikk
Importør av Saracen, Genesis, Omnium, Cinelli, Rock 'N Roll, Mucky Nutz & Shovel.
Got Gimbal?

Moderator  support