Ai ai! Det er et spennende prosjekt - og jeg har ikke kjempegode forslag da jeg ikke har prøvd meg den retningen. Men jeg prøver litt under allikevel. Som i Østmarka er det litt utpreget nord-sørgående fjellformasjoner så krysninger er ikke alltid enkelt.
Du kan ta ut retning mot Fjellsetra og få et ganske bra høydedrag som går ned til Dammyrveien, den nye forbindelsen i retning Sørkedalen. Det er mye fin sti, men du ender veldig fort opp i det området du ikke vil til. Tåler du å tape noe høyde på grus nedover her kan du antagelig ta ned til første veikryss og holde nordover, men det blir så vidt jeg kan se ganske langt til noe stidrag som gir god retning mot Kikut.
Det som mtbmaniac peker ut over er kanskje heller ikke så dumt, selv om det blir mye grus. Etter Løvlia kan du få en del sti ned til Heggelia, f.eks Vakerseterveien, og så noen stidrag rett utenfor Oppkuven, som ikke ser ut til å være tagget i MTBMap. Den stien som ender opp rett vest av Svarten ser jo ut til å ha særdeles hyggelig gradient nedover! Da kan du ta grus rett til Kikut, eller gå for "omveien" på baksiden av Kikut og ned på sørsiden.
Retning Kobberhaughytta/sørover er det flere parallelle spor du kan velge etterhvert. Første strekket ned Baronveien mellom Østre Fyllingen og Bjørnsjøen er vel i praksis eneste alternativet. Så må du velge om du vil til Kobberhaughytta, Finnerudsetra eller Finnerudhøgda/Råkollen. De to siste gir deg kanskje litt for direkte exit til Sørkedalen, mens fra Kobberhaughytta kan du dra Bjørnholt og så velge mellom Vinderhøgda eller Kamphaug. Sistnevnte er kanskje alternativet om du skal hele veien gjennom Lillo og hjem?