Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Ny stisykkel, er Orbea eit bra valg?

Unaas Re: Ny stisykkel, er Orbea eit bra valg? [Re: quattrokim] #2712151 28/06/2022 07:46
OveR Offline
Apartheidmotstander
Apartheidmotstander
Har kjøpt en racer(Orbea) av Unaas og var fornøyd med prosessen da. Var i en periode da det ikke var så mye sykler på lager noe sted, men Unaas hadde. Har lest det som kommer av kritikk her, men synes det er vanskelig å forstå omfanget av det. Det vil uansett være noen stemmer som høres veldig godt. De som er fornøyd sier ikke noe. Uansett var det nok til at jeg tenkte litt på risiko, men kom til at jeg er såpass hendig selv at det ikke er så veldig mange ting som kan gå til helvete på en landeveissykkel uten at jeg kan reparere eller skaffe deler selv. Hadde jeg vurdert å kjøpe en fulldemper der hadde jeg planlagt nøye for driftsstans og sørget for å ha noen reservedeler på lur selv. Det har uansett vært klokt å ha en beredskap all den tid pandemien har ødelagt distribusjonsflyten av deler.

mvh OveR

mvh OveR

Friksjon ambassadør
Østmarka rock city

Unaas Re: Ny stisykkel, er Orbea eit bra valg? [Re: Flamini] #2712237 28/06/2022 21:59
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: Flamini
Sitat: erikskon
Jeg har akkurat kjøpt Orbea fra Unaas. På grunn av Orbea sine problemer med å levere, ble det et utfordrende kjøp (jeg er også en vriompeis), men alt i alt gir jeg dem terningkast 5.

Nå peker de på at de selger tusenvis av sykler, men når det kommer til det å skaffe slike bolter, det er godt kjent at de ryker, så burde de ha en egen ordning der ting ikke glipper.

regner med at Orbea har kommet med ett forslag til delelager i henhold til solgte sykler,
hvis ikke så regner jeg med at de som jobber på unaas er så oppegående at de evner å drifte ett lite delelager selv - hvor vanskelig kan det være ?

Orbea har ikke kommet med noen forslag til delelager, noe vi har spurt om å få statistikker på hva som eventuelt kan gå i stykker, eller kit som de mener vi bør ha. Så de siste årene har vi stadig kjøpt inn større antall deler, og samtidig ribbet noen sykler for å bli delesykler. Tilgangen på reservedeler har derimot vært et problem i hele sykkelbransjen de siste par årene. Fra og med neste uke har vi nytt system hvor vi kan få levert lynraskt reservedeler til syklene fra Spania på noen få dager i steder for uker tidligere på de delene vi mot formodning ikke har på lager.

Det har derimot IKKE vært et kjent problem at det ryker bolter på Oiz-modellen. Vi har derimot hatt 4-5 bolter som har røket på ca 200 solgte Occam H20/H30. Der har vi nå ca 100 slike bolter liggende på lager da vi ble kjent med at noe slikt kunne skje.

De siste 4 årene har vi syvdoblet omsetningen, fått enormt mye større verksted, butikk, lagerbeholdning og ansatt veldig mange nye ansatte. Så vi har virkelig investert kraftig for å gi kunder den hjelpen de fortjener.

De siste to dagene har vi også hatt hele toppledelsen fra Orbea på besøk for å ha en workshop på hvordan vi kan lære av hverandre og utvikle oss videre.

Vi er milevis forbi der vi var for noen år siden, men vi er på ingen måte ennå perfekte og har masse å fortsatt forbedre oss på. Men der er vi på ingen måte alene.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support