Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte hub?

Bytte hub? #2616215 29/06/2020 21:18
M
Mathias L Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei dere,

XD driveren min tok kvelden her i forrige uke og jeg sliter skikkelig med å finne en XD driver (3-pawl) til mitt Ibis 941 hjulsett. Sendt mail med Ibis i USA og snakket med Probike. André i Probike var super snill og fant en 3-pawl Shimano driver som jeg fikk. Har dog hørt at det var ganske mye problemer med første gen hub på det hjulsettet ift. at drivere lett ble ødelagt. Derfor er jeg litt betenkt rundt det å legge penger i å bytte ut drivverket mitt skulle den plutselig ta kvelden ila kort tid og jeg ikke finner noen ny.

Av den grunn begynner jeg å lure på om den beste løsningen er å få noen kyndige til å bytte ut huben med noe som er mer holdbart og up to date som det er lett å finne deler til? DT Swiss sitt ratchet system med 54 tenner og 6,67° engagement må jeg si frister litt.

Noen som vet hva dette vil koste og hvem som kan utføre dette? Finnes det noen andre muligheter jeg ikke enda har tenkt på?

Håper noen har noen råd til meg her da jeg virkelig lengter etter å komme meg ut på stien igjen.

Mathias

Re: Bytte hub? [Re: Mathias L] #2616239 30/06/2020 07:00
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Du må bygge nytt hjul, de færreste hjulbyggere vil bygge med samme eiker hvis du er så heldig å finne nav med samme eikelengde.

Så, behold felg, kjøp nytt nav, betal for nye eiker og bygging.

800-1500 for bygging er siste jeg har sett på nett, 30-40kr per eike(har ikke kjøpt eiker på lenge)

Er normal prosedyre, men det koster litt.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Bytte hub? [Re: Mathias L] #2616252 30/06/2020 08:33
M
Mathias L Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Tusen takk for svar RazeFaze ICON_SMILE Nå fikk jeg svar i natt fra Scot hos Ibis i USA at han hadde noen 3-pawl XD drivere liggende som han skulle sende meg.

Uansett veldig nyttig info du gav meg her når den/de nye driverne skulle en dag takke for seg.

Re: Bytte hub? [Re: Mathias L] #2616255 30/06/2020 08:51
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Mathias L
Tusen takk for svar RazeFaze ICON_SMILE Nå fikk jeg svar i natt fra Scot hos Ibis i USA at han hadde noen 3-pawl XD drivere liggende som han skulle sende meg.

Uansett veldig nyttig info du gav meg her når den/de nye driverne skulle en dag takke for seg.

No problemo.

Alternativet er jo gjerne å kjøpe et løst ferdigbygd bakhjul, og da ha det "gamle" som reserve :-)

--------------------
Happy Trails!
Jørgen

Moderator  support