Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fant en gammel "ribba" sykkel

Fant en gammel "ribba" sykkel #2615971 27/06/2020 16:02
Gatecrasher Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Har stått en eldre sykkel som er ribba for endel deler her ved borettslaget jeg bor i. Den har stått der i en 2 mnd's tid nå.
Ut ifra hva jeg ser av SN nummer klarer jeg ikke spore den. Og det er definitivt for dyrt å fikse opp denne sykkelen i forhold til hva den er verdt.
Har jeg lov til å gjøre noe med den? Fatter'n som er 78 år gammel ønsker bruke masse penger på å kjøpe seg en sykkel, noe jeg syntes er en dårlig ide.
Tenkte kanskje jeg kunne fikset opp denne for han da jeg har masse gamle deler liggende. Da vil han i hvert fall se om sykling er noe for han å ta opp igjen eller om han bør innse at han mangler vitale balanse skills for å håndtere slikt. Han ønsker jo egentlig kjøpe en EL sykkel. Men om han ikke klarer sykle på vanlig, så tenker jeg det er unødvendig.
Takk for alle svar. Her er sykkelen.
Nakamura
Serienummer

Re: Fant en gammel "ribba" sykkel [Re: Gatecrasher] #2615976 27/06/2020 17:05
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: Gatecrasher
Har stått en eldre sykkel som er ribba for endel deler her ved borettslaget jeg bor i. Den har stått der i en 2 mnd's tid nå.
Ut ifra hva jeg ser av SN nummer klarer jeg ikke spore den. Og det er definitivt for dyrt å fikse opp denne sykkelen i forhold til hva den er verdt.
Har jeg lov til å gjøre noe med den? Fatter'n som er 78 år gammel ønsker bruke masse penger på å kjøpe seg en sykkel, noe jeg syntes er en dårlig ide.
Tenkte kanskje jeg kunne fikset opp denne for han da jeg har masse gamle deler liggende. Da vil han i hvert fall se om sykling er noe for han å ta opp igjen eller om han bør innse at han mangler vitale balanse skills for å håndtere slikt. Han ønsker jo egentlig kjøpe en EL sykkel. Men om han ikke klarer sykle på vanlig, så tenker jeg det er unødvendig.
Takk for alle svar. Her er sykkelen.
Nakamura
Serienummer

Helt ærlig, så ville jeg funnet en el-sykkel til fattern. Han er godt voksen, og sikkert ikke syklet på en stund, så da vil det nok være veldig positivt å få el-bistand. En rent manuell-tråkker kan ødelegge motivasjonen for sykling.

Hvis jeg var i ditt sted ville jeg sjekket hva som finnes av greie el-sykler, og hørt om det var mulig for en liten testtur.

Selv skulle jeg gjerne sett at min mor eller far ønsket å sykle (81 og 88), og sier de - jeg vil ha sykkel, så vil jeg kun se på el assistanse.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka

Moderator  support