En av skruene til flaskeholderen sitter fast. Hylsa som er i ramma som skruen skrus inn i gjør derimot ikke det. Dvs skruen og hylsa går rundt uten at noen av delene er mulig å få ut av ramma. Ikke er det nok gods mellom ramma og skruen for å holde fast hylsa heller. Hva gjør jeg for å få ut skruen?
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
Kan kanskje prøve med noe tyntflytende superlim? Kommer vel litt an på hvor hardt skruen sitter i gjengene. Faren er at limet sprekker opp før skruen slipper. Jeg gjorde dette selv for noen år siden. Men da var hylsen såpass løs at jeg kom godt til med to komponent epoksy-lim. Da var det grei skuring å skru ut skruen etterpå og hylsa satt fast for all ettertid.
Kan jo sette deg godt til rette og file ned sidene på bolten slik at skiven/flaten under eksponeres mer. Da kommer du sikkert til med noe verktøy for å holde skiven fast mens du skrur. Eventuelt blir det letter å komme til med noe skikkelig lim.
Eller så sliper du hele dritten flush mot rammerøret, da vil resten av naglen falle inn i ramma. forhåpentligvis kan du da få ut denne gjennom krankhuset. Sjekk om det er åpent der først så slipper du en løs bolt inne i ramma. Må da også få satt inn ny gjenget nagle etterpå.
Kan jo sette deg godt til rette og file ned sidene på bolten slik at skiven/flaten under eksponeres mer. Da kommer du sikkert til med noe verktøy for å holde skiven fast mens du skrur. Eventuelt blir det letter å komme til med noe skikkelig lim.
Det var denne løsningen jeg landet på. Det ble ikke pent for å si det sånn men jeg fikk ihvertfall ut skruen. Kommer til å ha lim i hylsa for å få den til å sitte fast.
Ingen garanti på ramma nei, det er en 96 cannondale. Men at det ikke ble pent gjør ingenting da ramma skal pusses ned uansett.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler