|
|
Youtube-kranknerdetips: Hambini
|
Youtube-kranknerdetips: Hambini
22/06/2020 11:44
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Har sett noen videoer med Hambini på Youtube siste månedene, og må si at han er en herlig personlighet på Internett. Han lager en del kranklagre som erstatter andres typer, og viser hvordan sykler og kranklagre i det store og det hele ikke holder mål. og han legger ingen fingre mellom på hva han mener. Digger det! Nerdestoff og humorstoff. https://www.youtube.com/user/nrgizerbunny
|
|
|
Re: Youtube-kranknerdetips: Hambini
[Re: baronKanon]
22/06/2020 12:43
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Ja. Synes Hambini er veldig interessant. De siste videoene banner han mindre også (virker som mange avviser han fordi de ikke tåler språket han bruker). En annen som har en del bra videoer er "Peak Torque": https://www.youtube.com/user/stoppsiHambini kan muligens skylde seg selv litt, men synd ikke de mer tradisjonelle og "stuerene" produsentene av sykkelstoff lærer litt av Hambini og utfordrer Canyon, SRAM, Campagnolo etc. på de valgene de har tatt med produktene sine som diskuteres blant Hambini og delvis Peak Torque.
|
|
|
22/06/2020 12:48
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Han er jo ikke "snill" i språket sitt, da, når sier at de som designet GXP burde vært skutt og/eller få knust ballene, så de ikke formerer, da gjerne med én kule i ballene for å spare krutt. Det er måten han setter ting på spissen som gjør at jeg liker ham godt.
At GXP er noe herk er jo viden kjent, men må jo si at Hambini også stiller veldig høye krav til det meste. Og det er jo bra!
|
|
|
22/06/2020 12:54
|
Havre
Besatt
|
Besatt
For meg er ikke stilen et problem, men kjent sak her inne at når noen linker til Hambini blir det fort en diskusjon om Hambini og ikke saken han presenterer (det gjelder andre sykkelforum hvor Hambini diskuteres også - i aller høyeste grad). Synd fordi for meg gir Hambini ekstremt mye mening i omtrent alt han sier hva gjelder det tekniske. Og han er god til å forklare problemstillingene til folk som helt opplagt kan mindre enn han (som meg).
I disse dager går jo faktisk en diskusjon her inne angående gjenger eller "pressfit". Synes hans video der var veldig bra og balansert. At folk nok misforstår litt problemet med pressfit (jeg synes jeg lærte mye).
|
|
|
23/06/2020 19:40
|
Jomar Henriksen
Ringrev
|
Ringrev
Jeg får mye ut av å se på videoene hans, men virker som en litt slitsom type.
Han har ikke imponert når han svarer på kritikk fra damer, så litt misogynisk stempel akkurat der. (Les kranglinga med cycling weekly-journalisten).
Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
|
|
|
23/06/2020 20:24
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Han svarer på kritikk fra personer, og hun dama er rimelig smekk i huet som trosser strenge lockdownregler i UK og blir sur og trekker kvinnediskrimineringskortet fortere enn svint. Hun anmeldte ham til politiet, og de tok en prat med ham og saken ble ikke forfulgt. Se siste sunday roast.
|
|
|
24/06/2020 06:15
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Jeg var både interessert og fascinert da Hambini tok av på YouTube.
Som luftfartsingeniør kan han med faglig tyngde og autoritet påpeke svikt i design, produksjon og kvalitetskontroll. Og hans egenproduserte komponenter er anerkjente. Begge deler skal han ha all honnør for.
Jeg ble likevel skuffet over tid, av flere grunner:
- Jeg savnet i lengden perspektivet fra en syklist, ikke kun en ingeniør. Det skinner gjennom at han har begrenset interesse for, og begrenset kunnskap om, hva som er avgjørende for opplevelsen på en sykkel. Fokuset er enøyd på teknisk kvalitet og kvalitetskontroll. Om det finnes tekniske svakheter eller avvik i det eksemplaret han måtte ha foran seg, er det ikke måte på hvor dritt det er, uavhengig av andre kvaliteter. Lite uttrykk for forståelse av hvordan egenskapene i rammesett eller komponenter påvirker prestasjon eller fremfor alt følelse, eller forståelse for intensjonen bak. Jeg avviser ikke hans kompetanse f.eks. innen aerodynamikk, og ikke minst kranker/lagre, men jeg opplever ikke en balanse.
- Hans påpeking av sviktende kvalitet blir dessverre bredt misforstått og mistolket. Budskapet hans er at både design, produksjon og kvalitetskontroll ofte ikke holder mål. Konsekvensen er at prosessen bør bli langt mer nøyaktig, noe som stiller høyere krav til produsentene, og forventelig også vil medføre mer kostbare produkter. Og han har rett - nivået er dessverre ikke like høyt i sykkelindustrien som i luftfarts- og forsvarsindustrien, som er hans bakgrunn. Men deler av fanskaren synes å tolke hans budskap som følgende: Det er ikke god nok kvalitet hos de store merkene som benytter seg av forskjellige produsenter i Fastlands-Kina og Taiwan. Dermed er alt av rammesett og komponenter derfra i grunnen likt og det sammen. Dermed kan du like godt kjøpe hva som helst av hvem som helst. Det er det motsatte av Hambinis budskap, og det er samtidig en følge av hans enøyde ingeniørblikk på hva en sykkel er for noe.
- Men fremfor alt sliter jeg med at han er totalt grenseløs i sin kritikk og ordbruk mot andre, samtidig som han fullstendig mangler evnen til å ta kritikk selv. Tiradene han rettet mot Michelle Arthurs-Brennan er allerede nevnt. Hans opptreden på Weight Weenies er også klassisk. 60 sider med utskjelling under forskjellige brukernavn. Til slutt så en motvillig moderator ikke annen råd enn å utestenge ham for gjentatte brudd på forumreglene. Saken med FLO er mindre kjent og totalt bisarr, med det som synes å være falske beskyldninger basert på fiktive brev av ukjent opphav. Drama, drama, drama.
Alt i alt blir det litt enøyd for meg, og altfor mye drama queen. Dermed får han også en fanskare blant dem som elsker utskjelling og drama i sosiale medier, og som liker de for tiden svært så populære avsløringene av hvordan eliten/makten/MSM/industrien fører folket bak lyset. The truth is out there. Konspirasjonen er avslørt.
Og ja, noen av oss har vokst fra at tiss og promp er toppen av moro. Eller toppen av moro hele tiden og uten stans.
Heller da Luescher, som dessverre også blir misoppfattet, men som på helt annet vis er balansert både i budskap og fremføring, og som forklarer svakheter og styrker ved egen metode, til glede for dem som er interessert og lytter til hva han faktisk sier.
|
|
|
24/06/2020 06:41
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Enig i mye av du sier, men hvorfor skal han påpeke forskjellige egenskaper i en ramme? Han tar jo for seg produksjonskvalitet, ikke sykkelfølelse. Det er det mange andre som gjør. Han viser jo også godt forskjeller på gode og dårlige rammer (fra hans perspektiv, kvalitet og toleranse). Her kommer jo Look og Time godt ut, men feks cannondale får stryk hver eneste gang. Det er ikke tilfeldig at cannondale har fått merkelappen knirkete. Og til slutt, hvorfor skal vi bare godta at produksjonen og designet på mange merker er langt under middels? Sett i forhold til hva du får, så burde kvalitet og toleranse være mye bedre når vi snakker om en ramme til 20-30 tusen kroner.
|
|
|
24/06/2020 07:00
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Skulle likt å bli med Sepeda inn hos en Porsche-forhandler. "Ja, det er greit med all denne ytelsen osv., men jeg synes dere burde fokusere mer på hvor man kan oppbevare barnevognen i en 911".
Finnes nok av folk som snakker om hvor lette og lekne sykler er. Å kritisere Hambini for å holde seg til det han kan er jo en meget merkverdig kritikk.
Hvordan han blir bredt misforstått skulle jeg likt å se grunnlag for å påstå. Og måten du representerer han på er rett og slett uærlig/kunnskapsløst. Reflekterer ikke hans budskap i det heletatt. Ja. Han har barnslige beskrivelser av hvor dårlige noen er, men han gir også skryt til sykler som f.eks Look og Time hvor han mener det er grunn til å gi skryt. Look og Time er dyre, men å si at Specialized og andre veldig dyre merker vil bli enda dyrere bare de faktisk hadde sjekket kvaliteten bedre er på grensen til absurd.
At du tar opp MAB er toppen av kransekaka. Vet du i det hele tatt hva som skjedde? Så å anmelde han er helt OK, men 20 min "rant" på YouTube er problemet?
Tror Sepeda må starte en YouTube-kanal for å lede oss ut av all den misforståelsen vi andre lider av.
For meg all ære til Hambini som faktisk fortsetter til tross for all dritten han får. Og det er ikke fordi jeg en "blind fan". Mye av språkbruken og overdrivelsene hans blir kjedelige i lengden, men er jo litt opp til den som ser å sile ut det man ikke liker også. Så man kan spørre seg hvem som er problemet - Hambini eller mottakeren. Forøvrig har Hambini utviklet seg til det bedre i den senere tid synes jeg. Mulig det var alt kaoset med MAB som fikk han til å ta det ett hakk roligere med banningen osv.
Redigert av Havre; 24/06/2020 07:01.
|
|
|
24/06/2020 09:48
|
torhovl
Entusiast
|
Entusiast
Eg starta ein gong å sjå ein Hambini-video, men då han ganske fort erklærte at dei som var ansvarlege for designet på eit eller anna produkt skulle ha vore gassa med Zyklon B skrudde eg umiddelbart av, og sidan har eg aktivt unngått han.
Tor Hovland
|
|
|
[Re: torhovl]
24/06/2020 10:15
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Eg starta ein gong å sjå ein Hambini-video, men då han ganske fort erklærte at dei som var ansvarlege for designet på eit eller anna produkt skulle ha vore gassa med Zyklon B skrudde eg umiddelbart av, og sidan har eg aktivt unngått han. Du tok han bokstavelig? Ikke at jeg synes den slags beskrivelser er spesielt gode selv, men på en måte bedre når overdrivelsen er så drøy at man ikke lengre er i tvil om at man mener det eller ikke.
|
|
|
[Re: Havre]
24/06/2020 10:23
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Eg starta ein gong å sjå ein Hambini-video, men då han ganske fort erklærte at dei som var ansvarlege for designet på eit eller anna produkt skulle ha vore gassa med Zyklon B skrudde eg umiddelbart av, og sidan har eg aktivt unngått han. Du tok han bokstavelig? Ikke at jeg synes den slags beskrivelser er spesielt gode selv, men på en måte bedre når overdrivelsen er så drøy at man ikke lengre er i tvil om at man mener det eller ikke. Dette!
|
|
|
24/06/2020 10:24
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Eg starta ein gong å sjå ein Hambini-video, men då han ganske fort erklærte at dei som var ansvarlege for designet på eit eller anna produkt skulle ha vore gassa med Zyklon B skrudde eg umiddelbart av, og sidan har eg aktivt unngått han. Du tok han bokstavelig? Ikke at jeg synes den slags beskrivelser er spesielt gode selv, men på en måte bedre når overdrivelsen er så drøy at man ikke lengre er i tvil om at man mener det eller ikke. Enig i dette, men han er veldig dårlig på kommunikasjon. Selv jeg som er rimelig liberal til griseprat synes han trekker den litt for lang, litt for ofte. Dog skal det sies at jeg tar en griseprater med peiling foran høflige forumrunkere (aka pratmakere uten peil) any day når jeg vil lære noe nytt.
Redigert av aug11x; 24/06/2020 10:27.
|
|
|
24/06/2020 10:24
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Eg starta ein gong å sjå ein Hambini-video, men då han ganske fort erklærte at dei som var ansvarlege for designet på eit eller anna produkt skulle ha vore gassa med Zyklon B skrudde eg umiddelbart av, og sidan har eg aktivt unngått han. Du tok han bokstavelig? Ikke at jeg synes den slags beskrivelser er spesielt gode selv, men på en måte bedre når overdrivelsen er så drøy at man ikke lengre er i tvil om at man mener det eller ikke. Dette! Dere vet hva Zyklon B ble brukt til, ikke sant? Kjempeartig, altså. Holocaust er god humor. 
|
|
|
[Re: Sepeda]
24/06/2020 10:28
|
aug11x
Besatt
|
Besatt
Dere vet hva Zyklon B ble brukt til, ikke sant? Kjempeartig, altså. Holocaust er god humor. Er vel ingen her som har sagt det? Men greit nok, det å bli krenket på vegne av andre hva gjelder Holocaust er jo innafor det. Det å bli krenket av at en dyktig ingeniør prater dritt om dårlig produksjon av sykkelrammer, det er ikke ok! Blinkefjes, blinkefjes!!!
Redigert av aug11x; 24/06/2020 10:35.
|
|
|
24/06/2020 10:42
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Enig med Sepeda. Jeg syns det var litt artig med Hambini i starten, men språket ble litt for fargerikt, og de stadige gjentagelsene om hvor inkompetente alle andre er gjorde at jeg kuttet det ut. (Og så er det begrenset hvor mye interesse jeg har av kulelager og manglende presisjon i maskinering/produksjon  )
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
[Re: Anders A-R]
24/06/2020 10:49
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Enig med Sepeda. Jeg syns det var litt artig med Hambini i starten, men språket ble litt for fargerikt, og de stadige gjentagelsene om hvor inkompetente alle andre er gjorde at jeg kuttet det ut. (Og så er det begrenset hvor mye interesse jeg har av kulelager og manglende presisjon i maskinering/produksjon  ) Vet ikke om jeg deler den beskrivelsen av han. Er ganske mange firma og løsninger som har fått skryt. Videoen hans om Campagnolo f.eks så gir han mye skryt, men stiller også spørsmålstegn med noen av løsningene (hvor ja han har en tendens til å kalle alt for idioti, men han begrunner da også hva han mener er dumt med den løsningen). Personlig som Campagnolo-bruker ble jeg meget nysgjerrig på hvorfor Campagnolo har valgt noen av de løsningene de faktisk har valgt. Det er mer enn hva jeg kan si om de fleste saker jeg ser/leser om hva gjelder sykkel. Inkludert all "drodlingen" til Sepeda (som et eksempel). Da synes jeg man må spørre seg selv hvordan man tolker andre mennesker. Hvem er "problemet"? Hambini eller en selv? Retorisk spørsmål selvsagt - og det er ikke meningen å prøve å overbevise noen om å like Hambini hvis man ikke gjør det. Ærlig sak. Det Sepeda gjør er etter mitt syn helt annerledes. Han avfeier Hambini basert på språk og ikke det Hambini faktisk sier. Det er etter mitt syn barnslig. Da får man heller la være å ha ei holdning til Hambinis kunnskaper.
|
|
|
24/06/2020 10:59
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Det Sepeda gjør er etter mitt syn helt annerledes. Han avfeier Hambini basert på språk og ikke det Hambini faktisk sier. Det er etter mitt syn barnslig. Da får man heller la være å ha ei holdning til Hambinis kunnskaper. Har du lest et eneste ord av hva jeg skrev? Synes kommentarene dine i de innleggene over er så langt fra det jeg skriver, at jeg bare blir oppgitt  Folkens, vi har allerede Snikksnakk. Der kan dere drive på så mye dere vil med tankespinn og fantasier. Vær så snill å ikke ta med drama inn i sykkelforumet. Selv har jeg enda en gang lært å ligge unna. Så da får jeg gjøre det 
|
|
|
24/06/2020 11:01
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Folkens, vi har allerede Snikksnakk. Der kan dere drive på så mye dere vil med tankespinn og fantasier. Vær så snill å ikke ta med drama inn i sykkelforumet.
Kremt, det var ikke rette ræva som feis der.
|
|
|
24/06/2020 11:05
|
Sepeda
Marka-speider
|
Marka-speider
Kremt, det var ikke rette ræva som feis der. Vakkert formulert  Trodde virkelig ikke jeg skulle havne opp i kjekling med deg. Beklager det, helt oppriktig. Skal prøve å trekke meg tilbake og ikke mase mer. I hvert fall ikke her 
|
|
|
24/06/2020 11:18
|
magnusc
Ivrig
|
Ivrig
De første videoene jeg så var morsomme, men fyren ble fort ekstremt slitsom.
Ingen tvil om at pressfit er noe dritt, men jeg synes mye annet han karakteriserer som dritt er dårlig begrunnet. At han har fått inn et eksemplar som er dårlig er et svakt argument for at alt fra produsenten er dritt. Spesielt når det ser ut til at eier har installert en krank/lager feil og ødelagt kranken.
Fra bransjen savner mer fokus på holdbarhet (og mindre på vekt), så om denne roastingen han bedriver gjør at vi får mer holdbare produkter så klager jeg ikke.
|
|
|
24/06/2020 11:54
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Synd at Sepeda forsvinner fra tråden. Lite er så interessant som hans belærende innlegg hvor han gang på gang møter seg selv i døra.
Nå synes ikke Hambini pressfit er noe "dritt". Og Hambini er knapt uenig i at hans syn på ting ikke er statistisk signifikante, men da kan man knapt ha noen mening om noe. Skal Hambini få tilsendt 100 rammer fra Specialized for å kunne si noe om kvaliteten deres?
Sier seg selv at det meste av dette er anekdote-basert. På akkurat samme måte som alle andre i denne bransjen om det er vindtesting av hjulsett eller når bladet Landevei tester en sykkel ved å sykle på den.
|
|
|
01/07/2020 12:33
|
Joaaso
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Skal Hambini få tilsendt 100 rammer fra Specialized for å kunne si noe om kvaliteten deres? Det hadde vært interessant, selvom det nok er andre aktører som er i bedre posisjon til å kunne gjøre noe slikt. I fotoverdenen har Lensrentals v/Roger Cicala blitt en av de mest interessante aktørene innen produktanmeldelser og testing, fordi de på bakgrunn av å være et utleiefirma med store antall eksemplarer av hvert produkt faktisk kan masse-teste produktene for å finne ut hva slags kvalitet produkter/produsenter normalt sett holder på de ulike områdene og hvor god kvalitetskontrollen er. Nylig testa de f.eks 2500 Cine-kameraer for avvikende flange-distanse og fant funnene så interessante at de deretter kjørte samme test på 1000 fotokameraer. Gjennom å ha eget verksted kan de også føre statistikk på hvilke produkter som oftest går i stykker og av hvilken grunner. Dermed har de også kunnskapen til å demontere produkter for å vise og forklare hvorfor ting er som de er om nødvendig (eller bare nysgjerrighet). De er forøvrig også veldig ryddige på å skille mellom hva som er relevant å bry seg om for den jevne forbruker og hva som primært er av interesse for dem som utleiefirma/reparatører, samt hvilke aspekter de ikke har noen forutsetning for å uttale seg om. Savner en tilsvarende aktør i sykkelverdenen.
|
|
|
01/07/2020 13:22
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Luescher er litt i den posisjonen ettersom han gjør mye mer service på sykler (så vidt jeg vet) enn Hambini. Men selv for han blir utvalget aldri noe i nærheten av statistisk signifikant og man har aldri problemet med å vite hvor stor populasjonen totalt sett er.
Hvis Luescher får inn 15 BMC og 3 Giant hvert år i 5 år med lignende problemer. Kan han da si at BMC har en svakhet relativt til Giant? Ikke uten å vite hvor mange BMC og Giant som er aktive i nærområdet. Hvis BMC har solgt 10x så mange sykler som Giant så er antall BMC i % av totalen lavere enn hos Giant.
Før man evt. får en "Hertz" innen sykling som leier ut alle mulige landeveissykler og fører detaljert statistikk vil man aldri kunne få den slags kunnskap. Alt Hambini gjør vil kun være enkelttilfeller som kan gi en indikasjon, men ikke særlig mye mer. Jeg vil påstå at man gjennom hans videoer kan si at hvis man kjøper Time vs. Cervelo er sjansen for problemer redusert, men vi snakker om små små forskjeller. Husker jeg riktig har vel Hambini selv en Cervelo selv om han ikke akkurat er positiv til deres "kvalitet".
Så synes jeg "ingeniørbiten" av hans videoer er gode. Jeg har ikke kunnskap nok til å kunne si når han tar feil, men tror enda ikke jeg har opplevd at Hambini, Luescher og for eksempel Peak Torque (de er alle ingeniører som liker sykkel på Youtube) er fundamentalt uenige i noe. Det betyr ikke at alle deres betrakninger er riktig, men gir jo en pekepinn (de liker alle "pressfit" forøvrig - selv om noen mener man må være !"%!% for å like det her inne).
|
|
|
01/07/2020 13:23
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
[..]Og han har rett - nivået er dessverre ikke like høyt i sykkelindustrien som i luftfarts- og forsvarsindustrien, som er hans bakgrunn. [...] Heldigvis vil nå jeg si. Sykkelprodusenter og deleprodusenter bør helt klart bestrebe seg på å lage kvalitet, men sykler hadde blitt spennende kostbare med kvalitetskravene innen luftfart. Husker ikke prisene på alle delene jeg fikla med på DC9 og F16, men husker spesielt en profil som skulle både maskineres og borres hull i før montering i en lastedør på DC9. Stykket var en L -profil av maskinert aluminium, og rundt 20-40 cm lang med en tykkelse på omtrent 5mm til den nette pris av 30 000,- NOK. Dette var i 1994-95. Årsaken til den høye kostnaden er jo ikke bare delen i seg selv, men all kvalitetskontroll hele veien fra noen tenkte at nå skal de lage noe aluminium, til at delen kunne hentes ut fra lager, samt at det var en papirsti hele veien tilbake til produksjon.
Redigert av tmork; 01/07/2020 13:24.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
01/07/2020 13:49
|
baronKanon
OP
Valgets kvaler
|
OP
Valgets kvaler
Starling Cycles drives av Joe McEwan, hvis tidligere jobb var i flyindustrien, der han jobbet spesifikt med kompositter produserer sykler i stål. Ikke fordi han ikke har kunnskapen til å produsere i karbon, men fordi det vil bli så innihampen balle dyrt å produsere noe i karbonkompositt til de toleransene han krever og er vant med fra flyindustrien. Derfor blir det stål. Gleder meg allerede!
|
|
|
01/07/2020 13:57
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Luescher lager vel også sine egne sykler. Noen er i karbon - vet ikke om alle er det. Mulig det er litt forskjell der på type sykler? Landevei vil jeg anta er enklere enn en del andre typer (uten at jeg vet).
|
|
|
01/07/2020 16:02
|
Anders A-R
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Vet ikke om jeg deler den beskrivelsen av han. Er ganske mange firma og løsninger som har fått skryt. Videoen hans om Campagnolo f.eks så gir han mye skryt, men stiller også spørsmålstegn med noen av løsningene (hvor ja han har en tendens til å kalle alt for idioti, men han begrunner da også hva han mener er dumt med den løsningen). Personlig som Campagnolo-bruker ble jeg meget nysgjerrig på hvorfor Campagnolo har valgt noen av de løsningene de faktisk har valgt. Det er mer enn hva jeg kan si om de fleste saker jeg ser/leser om hva gjelder sykkel. Inkludert all "drodlingen" til Sepeda (som et eksempel).
Da synes jeg man må spørre seg selv hvordan man tolker andre mennesker. Hvem er "problemet"? Hambini eller en selv? Retorisk spørsmål selvsagt - og det er ikke meningen å prøve å overbevise noen om å like Hambini hvis man ikke gjør det. Ærlig sak. Det Sepeda gjør er etter mitt syn helt annerledes. Han avfeier Hambini basert på språk og ikke det Hambini faktisk sier. Det er etter mitt syn barnslig. Da får man heller la være å ha ei holdning til Hambinis kunnskaper.
For all den, jeg har ikke sett ALLE videoene til Hambini, kanskje 5-6 stykk. Og med unntak av en av Global Cycling-klippene, så inneholdt alle en seanse med en plansje over hvordan han rangerte de forskjellige produsentene med fargerikt språk. Sant skal sies - han brukte vel ikke engang ordet inkompetent - det var mer en opplisting over grad av "scumbag". Litt morsomt første gangen, ganske slitsomt de påfølgende. Forøvrig er jeg enig med Terje over. Vi kan ikke sammenligne disse rammene med aerospace-segmentet. Alle som har vært i nærheten av hva/hvordan produksjon og ikke minst kvalitetskontroll og dokumentasjon pr del foregår i det segmentet, forstår at det blir forbeholdt profesjonelle ryttere. Sånn sett blir Hambinis fokus på kvaliteten i overflater i krankhus etc litt skivebom.
| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
|
|
|
01/07/2020 16:45
|
Havre
Besatt
|
Besatt
Hambini mener ikke at det skal produseres til det nivået, men er enig med Hambini at det er litt merkelig når rammene er utenfor toleransen lagrene de selv bruker aksepterer.
En ting er rammer til en billig penge, men når man ser de samme feilene på rammer til 50k da skjønner jeg ikke at man mener lista er for høy hvis man ikke forvente en BB uten knirk og lignende.
Hambini er forøvrig veldig klar der. Ofte han påpeker en feil for å si at "dette ikke har noen praktisk betydning".
|
|
|
01/07/2020 18:40
|
Brabus
Avhengig
|
Avhengig
Nå bor Hambini i England og engelskmenn har generelt ett ganske så fargerikt språk, litt mer blomstrende enn det vi er vant med fra TV program som BBC lager 
Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
|
|
|
|
|