I og med at du ikke ser på pris:
Veldig fornøyd med min Kenwood Cooking Chef. Eneste svakheten er vel at ved små til middels deigmengder har deigen av og til en tendens til å legge seg rundt eltekroken, det er mulig det problemet den varianten som anderssb linker til fikser. Ikke noe stort problem om man bare følger med og dytter den ned.
For gjærbakst kan jeg sette på 32 grader eller lignende for å gi deigen best mulig heveforhold, og om man feks skal lage en vaniljekrem eller lemon curd til å ha oppå bakverket duger maskina til det og, selv om man selvsagt fint kan lage sånt i kjele og.
Jeg vil si det koker ned (pun intended) til hva du skal bruke maskina til ellers. Om du kun skal bake, ville jeg kanskje sett på en av de Bjørn-maskinene eller Ankarsrum, om du vil ha mest mulig rom for nerding og tilbehør på en maskin som også er en bra maskin for baking av større deigmengder: Kenwood, evt Cooking Chef om du også vil ha varmemuligheter. Veldig kjekt å bruke samme maskina til både gjærbaksten og dampingen av steam buns

Ankarsrumen må du vel sette på høykant etc for å koble til ting.
Min Kenwood erstatter hvertfall ganske mange dingser på kjøkkenet, selv om jeg i svake øyeblikk sikler litt på en Vitamix-blender må jeg si at den jeg har på Kenwooden funker helt ok for mitt bruk. Har både minikvern, juicemaskin, ismaskin, foodprosessor og blender til min, vurderer også å skaffe kjøttkvern og pølsehorn. I tillegg har den medfølgende dampkurv.
Om du egentlig ikke skal bake så mye, men vil ha gadget som kan gjøre mye rart med varme: Thermomix

Men der er vel deigelting ikke så bra som på alternativene, selv om du etter hva jeg forstår greit kan elte en mindre deigmengde.