Hei,
Skruen du refererer til brukes for indexing av girene. Dette kan i prinsippet også gjøres ved å stramme/løsne wire nede på giret, men vanskeligere å få det perfekt der... Begynn med å skru den «skruen» helt inn før du strammer opp wire på giret

Masse videoer på YouTube om justering av gir, så ville anbefalt å sjekke ut noe fra feks park tool. Søk på park tool + Rear derailleur.
Ikke vær redd for å prøve deg frem på girjustering, du finner ut av det når du bare setter deg inn i det

Takk for raske svar. Mange delenavn å lære seg, hehe.
Jeg fikk strammet girjustereren helt inn I forkant av wire yttet (altså helt slakt), men ved finjustering av bakgiret mistenker jeg at jeg skrudde for langt ut og at jeg nå ikke får festet den igjen. Før den falt ut ville den heller ikke gire opp til nest tyngste gir. Det er ikke gjort noe justering på h/l skruen, da det ikke har vært noe utfordring med at kjedet hopper av bak. Burde dette også justeres på nytt?
Jeg har da gjort/ikke gjort følgende:
- skiftet kjede (2x10)
- skiftet til tyngste gir
- strammet girjustereren helt inn og begynt å stramming av wire igjen
- må ha strammet wire for mye, slik at skruen har falt ut og nå får jeg da ikke gjentatt punkt 3
- justert h/l skrue
Skal sjekke ut video på nytt og prøve igjen i morgen.
Umiddelbare ting av det jeg har gjort/ikke gjort som er feil eller som gjør at jeg ikke får justert bakgiret?