Var i nøyaktog samme situasjon som TS i fjor. Har vært trofast Weber-fan i alle år, men syntes jeg måtte veldig høyt i pris for å få den grillen jeg ønsket.
Coop hadde superpris på en den omtalte 4+1 grillen, så jeg slo til.
Nå har jeg hatt den i litt over et år, og kan komme med følgende dom:
Grillmessig synes jeg den er veldig bra. Bruker litt tid på å bli varm, men holder godt på varmen. Synes den griller jevnt og fint
Enkel å brenne ren etter bruk. Sidebrenneren som kona mente var viktig, er fortsatt ubrukt, men virker sikkert fint.
Jeg gikk fra en Weber E-310, og synes FCC grillen er vel så god som den. Digg med stor grillflate for både direkte og indirekte varme.
Så til det negative:
Det jeg fryktet da jeg «sviktet» Weber var at kvaliteten ikke skulle holde mål... Fikk dette fint bekreftet da jeg pakket fra den vaskede og tørkede grillen etter vinterdvalen. Det var rust på flere steder av selve rammen. Og denne har blitt oppbevart under egnet trekk med en presenning over den igjen sammen med hagemøblene, under tak. Den var knusktørr da den ble satt bort, og den var tørr da jeg tok den frem.
Dette var svært skufende, da Weberen var rustfri etter 15år, og den hadde ikke trekk engang. Ble bare stående i friluft og regn i alle år.
Jeg kontaktet leverandøren, men så lenge den ikke er gjennomrustet, er det visst ingen reklamasjon. I tillegg har det ingenting å si for funksjonen på grillen, så der kom jeg ingen vei....
Enig at det ikke har noe å si for grillingen, men det er ikke så pent å ha en rusten grill på uteplassen. Dette er etter et år, så det vil jo bare bli værre...
Det er helt tydelig at overflatebehandlingen på selve rammen og sidebordene er for dårlig. Resten av grillen(blanke overflater) er fine.
Mulig jeg er kresen, men mener at en grill som er priset til nesten 8000,- skal holde bedre enn dette?
Greit nok at jeg betalte halvparten, men når veil, pris er satt til 7799,- bør jo dette være en ok grill.
Så konklusjonen er nok at Weber får tilbake sin gamle kunde igjen.
For de som lurer... Jeg er ikke bitter på FCC og kommer ikke til å skrive leserinnlegg i lokalavisa..
Kan fint leve med de 4000,- som ble brukt på grillen, men hadde bare et ønske om at FCC grillen skulle være et kupp :-)