Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sete med lange rails og range

Sete med lange rails og range #2612888 10/06/2020 05:20
M
Mathias L Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Hei dere,

Knakk den ene railen på setet mitt ute på tur her i forrigårs, Speedneedle på 87g. Den var allerede litt bristet og jeg har nok festet det litt i ytterkant av langt bak på railsa så jeg forventet det ville skje snart.

Nå begynner jakten på nytt sete. Har ikke tenkt å putte ned 2500k så skjønner at vekten vil øke litt da hehe. Mens jeg har kikket litt rundt på forskjellige modeller og merker så har jeg tenkt på en ting. Jeg sykler på en Ripley OG som jeg syntes har litt slak setevinkel. Hvis man finner et sete som har rails som går langt bak og har en stor range så kan man jo bratte den effektive setevinkelen en del, noe som er min intensjon.

Kjenner dere til noen merker/modeller som har lange rails med lang range? Så en video fra WorldWideCyclery på YouTube hvor han nevnte at Ergon setene har rails med lang range. Ift. det å pushe rangen på railsa, er det bedre å gå for Titanium rails vs Chrmo?

Hittil så heller jeg litt mot å bestille Ergon SM Enduro med Oil-slick rails. Noen som har erfaring med Ergon SM Enduro til stisykling?

Re: Sete med lange rails og range [Re: Mathias L] #2612986 10/06/2020 11:40
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Fizik Thar ble spesifikt laget for 29er geometri hvor setevinkelen var slak hvor de med høyt sete fikk setet alt for langt bak. Railene er ikke lenger enn vanlig, men de er flyttet lenger bak på setet slik at du i praksis får setet lenger frem. De produseres ikke lenger, men jeg har en del slike om du er interessert.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Sete med lange rails og range [Re: Mathias L] #2613059 10/06/2020 17:07
M
Mathias L Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
M
Takk for svar magnusc. Det er jo midt i blinken for hva jeg leter etter, så fremt setet passer rumpa mi da hehe ICON_LAUGH Du skriver at du har en del av disse liggende. Er de nye? Har du forskjellige utgaver av de? Hva tenker du om pris?

Re: Sete med lange rails og range [Re: Mathias L] #2613499 13/06/2020 20:02
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Alle mine har nok vært brukt, selv om noen kun har vært brukt veldig lite, blant annet kun noen turer på rulla.

Jeg har den vanlige og den med langsgående kanal (som er litt tyngre). Du kan få en med langsgående kanal for 400.

Den lette modellen kan jeg ikke selge helt enda da jeg vurderer å bytte til en annen sadel, men er ikke helt sikker enda.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Sete med lange rails og range [Re: Mathias L] #2613718 15/06/2020 15:14
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Man kan jo også snu setepinne med setback bak fram.
Det ser ganske døllt ut, men det gjør det jo med 77 graders seterørvinkel også ICON_WINK

Hilsen
Tradisjonalist

Moderator  support