Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

WolfTooth Remote, mistet skrue...

WolfTooth Remote, mistet skrue... #2612573 08/06/2020 18:02
M
Mr.Jacobsen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
I et uheldig øyeblikk i helga, så har skruen som fester vaieren til hendelen løsnet og forsvunnet (langt oppe på et fjell, ingen vits å lete).
For å unngå å sitte med skjegget i postkassen, uten fungerende setepinne over lengre tid, så prøver jeg å finne ut hvordan jeg raskest mulig får tak i en ny en som kan passe.

Ut fradenne lenken så ser det som som bolten er en M4*6mm "socket head", altså unbrako-hode. I tillegg skal det være en M4-skive under.

Er det noen som har erfaring med hvor man får tak i slikt på kort varsel? Jeg er ekstremt lite klar for å evt vente på at posten skal bruke tid på å sende. Ser at hverken Biltema eller Clas har korte nok bolter, så da må jeg eventuelt kutte. Det er litt lettere sagt enn gjort når jeg ikke har skrustikke eller lignende.

Noen råd?

Re: WolfTooth Remote, mistet skrue... [Re: Mr.Jacobsen] #2612607 08/06/2020 20:45
F
fikse Offline
Avhengig
Avhengig
F
Hvis du har baufil kapper du dette relativt enkelt for hånd. Skru på to mutre slik at de støtter baufilen når du sager (en på hver side av bladet, ved passende lengde), så holder du baufilen med bena og bolten med fingrene, el.l. Mutteren som blir igjen når du har kappet fikser gjengene når du skrur den av.

Re: WolfTooth Remote, mistet skrue... [Re: Mr.Jacobsen] #2612665 09/06/2020 07:31
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Du må jo ikke ha unbrako-hode heller. Hva som helst funker (stjerne/flat osv), så hvis du har en boks med litt gamle ikea-skruer så er det sikkert noe der. F.eks er noen gipsfesteskruer/ekspansjonsbolter/hulromsbolter M4 som kan du kappe, som beskrevet av fikse over her. så hvis du har noen sånt liggende så kan du bruke det. https://www.clasohlson.com/no/Hulromsanker-M4-enkel/p/40-9276-1

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: WolfTooth Remote, mistet skrue... [Re: Mr.Jacobsen] #2613165 11/06/2020 11:21
M
Mr.Jacobsen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Hvis noen andre skulle miste samme skrue, så kan jeg melde om at helt ordinære M4*10mm maskinskruer og M4-skive fra Clasern uten noen modifisering.

Moderator  support