Jeg er glad i Castelli Nanoflex til blandevær, og bruker den både til hverdagssykling og tursykling i kaldere vær, i inn- og utland. Finnes i forskjellige versjoner, både forskjellig lengde og tykkelse. Selv har jeg Nanoflex 2 lange bukser, men tenker å anskaffe korte.
Var ute og rullet i regnværet på Østlandet i dag, og kunne gjerne ha brukt den. Det er ikke en vanlig regnbukse, som lett blir klumpete og klam, men er tettsittende med vannavvisende materiale.
Dessverre synes den å være ute av produksjon, og Tutto Nano synes å være ny versjon (?). Godt mulig at den er enda bedre. De siste Nanoflex ble nærmest gitt bort da XXL sluttet å føre Castelli, så jeg har flere, men er egoistisk nok til å beholde dem selv. Kan fortsatt finnes rundt omkring, i flere versjoner.
Samme gjelder Tempesta 3/4 knikkers, som også fungerer fint. Har skrevet om den senest i dag i
denne tråden.
Nanoflex brukes gjerne sammen med Perfetto eller Gabba, men jeg synes at buksene har en mer allround-profil enn de nevnte jakkene og trøyene. Oppleves ikke som klamme, synes jeg.