Tirsdagsklubb™ i Østmarka er en institusjon, som nå er tilbake etter en liten corona-pause

Tradisjonen med Tirsdagsklubb™ tilsier at det er stisykling i hygge-tempo, men de siste årene har tempoet og lengden på turene økt etterhvert som de faste syklistene har tråkket bort magefett og fått bedre teknikk. Jeg tror mange nybegynnere lar være å møte opp fordi de føler seg usikre, det har jeg tenkt å gjøre noe med.
Jeg tror det er mange der ute som ikke tør å stille opp på fellestur fordi tempoet er for høyt eller stiene for vanskelige. Kanskje noen tenker at de ikke har bra nok sykkel? Hva vet jeg.
Da tenker jeg at det er fint å invitere til fellestur i skikkelig god gammel ånd med snittfart på rundt 2-3 km/t. Dvs vi sykler skikkelig sakte, på fine nybegynnervennlige stier, prater ofte og tar vare på alle
Alle gamle stinisser er hjertelig velkomne til å hjelpe med guiding, utstyrsprat og generell hygge

Men om du drar opp tempoet, maser om lengre tur eller et crux du vil ta så kommer vi til å stappe kjeften din full av Bamsemums

Planlagt rute er noe slikt, men dere skal slippe å være med meg helt ned til Grønland
https://www.strava.com/activities/3516153968Jeg har tatt med flere nybegynnere på samme ruta, og det som er veldig fint med den er at vi dytter opp mange høydemeter til å begynne med. Noe av det vanskeligste med terrengsykling er å bli flink oppover på sti. Det trenger du ikke å bekymre deg for på denne turen, vi dytter høydemetre inn i banken i starten.
Oppmøtested: Rustadsaga sportsstue (altså oppe ved selve stua)
Tid: Tirsdag 09.juni kl 19Jeg setter umåtelig pris på om du sier fra i tråden om du tenker å møte opp, da blir det enklere å organisere 
Håper mange møter opp, spesielt trivelige folk jeg ikke har truffet før!
Og før du spør - Ja. Denne turen kan sykles på en Birken-HT med 100mm gaffel uten dropperpost og med 2.1-dekk, men om du dukker opp med en slik sykkel så får du best opplevelse om du har syklet litt sti tidligere.
Jeg kommer til å sykle hardtail, men muligens en som ikke er helt Birken-klar