Hei. Etter at styret på min Mondraker knakk i går, ønsket jeg å advare om å kjøpe unbranded kina-karbon. Jeg tenkte at det funker sikkert bra, men i går gav den etter, heldigvis i lav fart, og riktignok under en del trykk fra kroppen min. Men dog, den røk i en slags skjøt der styrerøret smalner inn, så tydelig et svakt punkt...
Nå blir det skikkelig alu, type Spank Spike med vibracore - så får jeg prøvd det, også :-)
Ja, bare litt sår lyske. La full vekt på styret nettopp for å hindre at jeg roterte med dette som resultat. Siden styret gav etter på venstre side, ble jeg kastet over mot høyre. Fikk da styret i lysken. Heldigvis ikke den knekte delen.
Grøss og gru. Jeg kjører så godt som alltid med et enkelt førstehjelps kit eller enkeltmannspakke når jeg er ute på tur. Enten for egen del eller for å kunne hjelpe andre om noe skjer.
Jeg hater løsningen for å laste opp bilder i dette forumet...som er forøvrig et kjekt forum :-).
Prøver igjen
Funker ikke.
Du må ha direktelink til selve bildet. Er bedre å laste opp bilder til forumet, hvilket er DRITLETT. eneste du må passe på er at str er passe, ellers er det bare å laste opp. Det er også guide for det på et av forumene.
Hadde vært interresant å høre hva slags styre dette er. Ble det markedsført som utfor/enduro-styre, eller er det et tilfeldig noname kinastyre fra e-bay?
At noen med over 10000 innlegg på dette forumet tenker at det «funker sikkert bra» med et noname styre på en grov endurosykkel(?) fremstår for meg som nesten uvirkelig. Setepinne er en ting, men styre! Jeg trodde faktisk ikke denne type dumskap var mulig. Men man lærer så lenge man lever.
Hadde vært interresant å høre hva slags styre dette er. Ble det markedsført som utfor/enduro-styre, eller er det et tilfeldig noname kinastyre fra e-bay?
At noen med over 10000 innlegg på dette forumet tenker at det «funker sikkert bra» med et noname styre på en grov endurosykkel(?) fremstår for meg som nesten uvirkelig. Setepinne er en ting, men styre! Jeg trodde faktisk ikke denne type dumskap var mulig. Men man lærer så lenge man lever.
Nå har ikke jeg over 10000 innlegg her. Heller ikke har jeg gjort meg erfaringer med kina-karbon før. Har lest at mange har gode erfaringer med dette i sykkerammer, men har ikke fått med meg at dette er farlig i styrer før nå. Uansett, hadde det litt i bakhodet at no-name styrer kan være litt gambling. Så, leksen er lært ;-)
Skal se om jeg kan få tatt en bedre bilde senere - sykkelen står hjemme og jeg jobber et annet sted så blir når det blir. Mer info følger :-)
Nå har ikke jeg over 10000 innlegg her. Heller ikke har jeg gjort meg erfaringer med kina-karbon før. Har lest at mange har gode erfaringer med dette i sykkerammer, men har ikke fått med meg at dette er farlig i styrer før nå. Uansett, hadde det litt i bakhodet at no-name styrer kan være litt gambling. Så, leksen er lært ;-)
At noen (jeg) med +1500 innlegg her ikke en gang klarer å se hvor mange innlegg en annen forumbruker har fremstår for meg som nesten uvirkelig. Men man lærer så lenge man lever.
At noen (jeg) med +1500 innlegg her ikke en gang klarer å se hvor mange innlegg en annen forumbruker har fremstår for meg som nesten uvirkelig. Men man lærer så lenge man lever.
Interessant betraktning så hører en aldri om kina-alu men karbon derimot som er en 10x mer møysommelig å produsere det er jo helt ok å bestlile fra AliExpress betaler jo tross alt bare for portoen.
Hvis du skal kopiere inn bilde-adresser mellom Img-klammer så må bildeadressene slutte på .jpg hvis ikke vil ikke dette fungere. Da er det bedre å laste ned bildene lokalt og så laste dem opp til forumet ved hjelp av filadministrasjons-funksjonen.
Vel, merket er Spine Concept av As i ACom, om jeg har forstått det riktig.
Har du en lenke?
Altså nettsiden/web-adressen hvor du kjøpte det/hvilket produkt.
Nei, dette kjøpte jeg fra en privat selger. Ønsker ikke henge ut noen, men man bør virkelig ikke selge slike produkter om man har en anelse om at de kan være av dårlig kvalitet. Men, det har jeg ikke grunn til å tro om selgeren, så var kanskje bare like uvitende som meg. Uansette er jeg selv ansvarlig.
I mangel av enhver forbrukerrettighet, ingen garantier og uvisshet om standard og kvalitetskontroll, ser jeg at brukerne bedriver egen kontroll i form av å bøye, benne, slå og sparke.
Asiacom er blant merkene som har vist seg ikke å takle slik profesjonell kvalitetskontroll.
Merkelig, siden man burde kunne forvente topp kvalitet når man bruker over hundre kroner på et karbonstyre. Desto mer som all karbon er lik og lages på akkurat de samme fabrikkene. Sist jeg sjekket, var det faktisk kun én fabrikk i hele Kina.
Cracked Vision Metron 5D bar. How common is this for this bar? Pretty disappointed as the bar is only a few months old. Of well, time to deal with warranty issue.