Jepp. Hvordan sykler man LOVLIG fra Gjøvik til Mjøsbrua? Er skiltet sykling forbudt på deler av RV4, og jeg er ikke lokal, og i morgen skal vi ha på klubbdrakt. Vis gjerne på strava eller et annet ruteplanleggingsverktøy. Eller skriv med teskje...
Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland Attaché culturel à Landevei et landevei.no. Moderateur på Landeveisforumet Facebook Twitter: @landevei
Heller ikke lokal, men jeg har syklet denne ruta uten problemer, etter å ha gravd litt i segmentene der oppe og sett på andre folks turer. https://www.strava.com/activities/1091290029
Dere har kanskje allerede dratt, men: følg gamle R4 ut av Gjøvik nordover til Bråstad-brua, ta til venstre mot Kollshaugen, over Kollstoppen og ned til Redalen (OBS - særdeles dårlig vei), kjør rett fram i Redalen og inn på blindvei (ikke Sn. dalen) mot brua. Dere må nedom R4 noen hundre m et stykke v Smedmoen, men ta av v første mulighet t.h. så har dere en km eller to bort til brua. Obs - ikke stopp ved Braastad-gårdene for kjøp av cognac - selges bare på lovlige steder! :-) Forøvrig er dette ruta Tour of Norway kjørte for noen år siden.
Har både bodd på Gjøvik og syklet Lillehammer - Oslo senest i går og har likevel ikke fått med meg at deler av denne veien er forbudt for syklister. Syklet der i går, men det var nesten ikke biler så tror ikke vi ødela noen sin dag. Er det strekka nærmest Gjøvik dette gjelder eller, rett før du møter på CC Gjøvik (om du kommer fra Lillehammer).