Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Lang servicetid hos Cyklon?

Lang servicetid hos Cyklon? #2610546 29/05/2020 06:30
Molly Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Er det noen som vet om det er helt enorm pågang hos Cyklon om dagen eller? Vi leverte inn en Fox Brain-bakdemper via verksted for over 4 uker siden, med forespeiling om at det ville ta ca to uker. Og siden har vi ikke hørt mer...

Redigert av Molly; 29/05/2020 09:37.
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2610555 29/05/2020 07:11
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Ring dem, da! De har telefon, og servicen er for meg veldig god. Kan være noe så enkelt som at de har mye å gjøre, brain har rare deler, og coronakrisen gjør at deletilgang er forsinket.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2610559 29/05/2020 07:16
Molly Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Ja, kan jo alltids ringe, men har ikke kommet på å gå rett til Cyklon siden det er levert inn via verksted. Det er jo litt sesongen for sykkelfix, så føler det er kjipt å mase for mye også ICON_TONGUE

Redigert av Molly; 29/05/2020 07:23.
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2610563 29/05/2020 07:33
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Skjønner. Kan være lokal sjappe som ikke har gjort jobben sin heller, da...

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611020 02/06/2020 07:13
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Molly
Ja, kan jo alltids ringe, men har ikke kommet på å gå rett til Cyklon siden det er levert inn via verksted. Det er jo litt sesongen for sykkelfix, så føler det er kjipt å mase for mye også ICON_TONGUE

Det er alltid mas på våren, alle skal gjøre ting da.

Gjør det til en vane å sende inn i januar og februar, da er du klar for hel sesong når påska er ferdig og resten av verden står i kø.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611382 03/06/2020 10:44
SykkelGlenn Offline
Veteran
Veteran
Det går tydeligvis tregt der om dagen. Jeg har levert både bakdemper og gaffel. Ringte på forhånd og spurte om de hadde vanlig bemanning i disse koronatider, og fikk bekreftet at ja, det hadde de. Sendte inn, så at pakka kom frem i løpet av 2 dager, men de hentet ikke pakka på posten første dag (fredag).

Ringte så på mandagen og purret opp, sendte også over hentekode og sendingsnummer på pakka. Pakka mi ble så liggende på posten i EN uke!! Den kom frem 22. mai, hyggelig påminnelse 25.mai, hentet først fredag 29.mai!

Jeg har ringt de igjen, nå snakker de om at de mulig kan begynne på jobben neste uke, dvs. et sted mellom 8-12.juni.

Det er greit at ting tar lang tid, men da synes jeg det de bør varsle/advare kundene om at akkurat nå er det lang kø på service, og at estimert levering er 4 uker istedet for 5 dager.

Mulig det går raskere å sende inn via forhandler? Har de en annen prioritet?

//Glenn
----------------
Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK)
Instagram @sykkelglenn
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: SykkelGlenn] #2611426 03/06/2020 12:23
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: SykkelGlenn
Det går tydeligvis tregt der om dagen. Jeg har levert både bakdemper og gaffel. Ringte på forhånd og spurte om de hadde vanlig bemanning i disse koronatider, og fikk bekreftet at ja, det hadde de. Sendte inn, så at pakka kom frem i løpet av 2 dager, men de hentet ikke pakka på posten første dag (fredag).

Ringte så på mandagen og purret opp, sendte også over hentekode og sendingsnummer på pakka. Pakka mi ble så liggende på posten i EN uke!! Den kom frem 22. mai, hyggelig påminnelse 25.mai, hentet først fredag 29.mai!

Jeg har ringt de igjen, nå snakker de om at de mulig kan begynne på jobben neste uke, dvs. et sted mellom 8-12.juni.

Det er greit at ting tar lang tid, men da synes jeg det de bør varsle/advare kundene om at akkurat nå er det lang kø på service, og at estimert levering er 4 uker istedet for 5 dager.

Mulig det går raskere å sende inn via forhandler? Har de en annen prioritet?

Og 200 mann ringer å maser, så må de snakke i tlf istedenfor å mekke ;-)
Normal bemanning i vår-tider er alltid for lite... og gir lang leveringstid når folk ikke kan planlegge(dvs ha service ila vinteren).
Derfor klager for på bikeshop uka etter påske også.
Det er kaos nå, enda mer nå pga korona, fordi enda fler MÅ sykle...
De travleste lokale verksted her i Trondheim har 2-3 uker ventetid på reperasjoner, eller noen få dropintimer hver dag.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611473 03/06/2020 14:02
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
At de har mye å gjøre er jo fult forståelig. Men hvis man tar kontakt for å sjekke ledetid og trøkk, og blir forespeilet noe annet enn det som de klarer å levere er jo det jævlig dårlig og kjipt for kunden.

Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611502 03/06/2020 17:35
N
neistein Offline
Veteran
Veteran
N
Leverte inn en gaffel på garanti med knirk i krona for ca 14 dager siden. Hadde i tillegg noen ønsker ved skifte av kronerør. I dag ringte de fra verkstedet og ville ha bekreftet noen av mine ønsker. En av delene hadde de ikke på lager så vis jeg ville ha den måtte den bestilles og det ville ta ca 2 og en halv uke. Jeg ba de glemme det og bygge opp igjen med ny tilsvarende originaldeler pluss ta service. Fik da beskjed om at da ville gaffelen bli returnert ferdig garantiutbedret og servert i morgen. Utrolig bra oppfølging i en hektisk forsommer.

Redigert av neistein; 03/06/2020 17:36.

Stokk og stein sykkelklubb
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Stupfull] #2611587 04/06/2020 07:09
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: Stupfull
At de har mye å gjøre er jo fult forståelig. Men hvis man tar kontakt for å sjekke ledetid og trøkk, og blir forespeilet noe annet enn det som de klarer å levere er jo det jævlig dårlig og kjipt for kunden.

Jaja, enig. Forsvarer det ikke, overhodet, men forklarer. Jeg har vært gjennom samme før, og endret forbrukeradferd deretter slik at jeg unngår nedetid.
Ikke mange sånne erfaringer før man bytter til andre deler/leverandører... markedet er enkelt sånn.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611604 04/06/2020 08:36
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg våger å påstå at en søk på tråder om Cyklon viser at 1) De er som regel veldig flinke og vennlig innstilt 2) det er enormt mye rot og venting i perioder. Dette er noe som slår meg med mange (egentlig) gode aktører: De har kompetansen, de har gløden for sykling, de har relevante og attraktive produkter, men de klarer å fucke det opp med dårlig kommunikasjon ovenfor kunden og mye rot. Et annet eksempel for meg er Unaas. På den andre siden vil jeg trekke frem VPG som klarer det å toppe kompetanse og glød med en viss grad av ryddighet. Hank sport i Trondheim er også slik (nå i alle fall).

Bruker en del norske aktører for lite penger på ledelse?

Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: erikskon] #2611612 04/06/2020 09:00
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: erikskon
Jeg våger å påstå at en søk på tråder om Cyklon viser at 1) De er som regel veldig flinke og vennlig innstilt 2) det er enormt mye rot og venting i perioder. Dette er noe som slår meg med mange (egentlig) gode aktører: De har kompetansen, de har gløden for sykling, de har relevante og attraktive produkter, men de klarer å fucke det opp med dårlig kommunikasjon ovenfor kunden og mye rot. Et annet eksempel for meg er Unaas. På den andre siden vil jeg trekke frem VPG som klarer det å toppe kompetanse og glød med en viss grad av ryddighet. Hank sport i Trondheim er også slik (nå i alle fall).

Bruker en del norske aktører for lite penger på ledelse?

Det er jo en generell utfordring i Norge dette da, vi har en massiv høysessong halvannen måned etter påske, detter en "normalsituasjon" et par måneder, før det er lavsessong i 6mnd... hvordan man på en økonomis god måte har "rett" bemanning hele året er jo en kunst. Ikke like sessongbasert som julenisse eller dekkskift, men nære...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611717 04/06/2020 16:56
erikskon Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Ja, skjønner at vi aldri kommer unna lang kø på tider av året. Men er det virkelig umulig å gi kunden god og riktig info selv om det er hektisk? Er det ikke tvert imot ekstra viktig med god ledelse når det er hektisk? Våren kommer hvert år. Det må da være mer lønnsomt for dem å gi god info en gang fremfor å sitte på telefon.
Jeg kan ta mitt siste sykkel kjøp som eksempel. Bestilte i oktober 19. Når begynte forhandleren å ordne med ekstrautstyr og det som skulle byttes av deler? I april 20. Istedenfor å fikse det i løpet av vinteren. Så istedenfor å kunne plukke lavthengende frukter blant alle de som gladelig betaler en formue for å skifte fra piggdekk så står han der og kaster bort min og sin tid på feilbestilling og mangler.

Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611762 04/06/2020 20:21
C
Claus Offline
Entusiast
Entusiast
C
Dette høres ikke veldig lovende ut. Jeg har i kveld pakka ned gaffel og shock til sending til Cyklon. Har også snakket med den å fått beskjed om 5 dager fra mottatt. Hvis jeg risikerer flere uker ventetid, så vurderer jeg å utsette hele servicen... (ja, jeg vet det var dårlig timing med service nå...)

Claus
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: erikskon] #2611825 05/06/2020 06:34
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: erikskon
Ja, skjønner at vi aldri kommer unna lang kø på tider av året. Men er det virkelig umulig å gi kunden god og riktig info selv om det er hektisk? Er det ikke tvert imot ekstra viktig med god ledelse når det er hektisk? Våren kommer hvert år. Det må da være mer lønnsomt for dem å gi god info en gang fremfor å sitte på telefon.
Jeg kan ta mitt siste sykkel kjøp som eksempel. Bestilte i oktober 19. Når begynte forhandleren å ordne med ekstrautstyr og det som skulle byttes av deler? I april 20. Istedenfor å fikse det i løpet av vinteren. Så istedenfor å kunne plukke lavthengende frukter blant alle de som gladelig betaler en formue for å skifte fra piggdekk så står han der og kaster bort min og sin tid på feilbestilling og mangler.

"manage expectations" er et mantra jeg har. Mange butikker burde være MYE flinkere der.
Feilinformasjon, skape forhåpninger, sette datoer de vet de ikke kan holde... dårlig butikk.

Kommunikasjon er nesten alt her.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: RazeFaze] #2611837 05/06/2020 07:04
neonstz Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: RazeFaze
"manage expectations" er et mantra jeg har. Mange butikker burde være MYE flinkere der.
Feilinformasjon, skape forhåpninger, sette datoer de vet de ikke kan holde... dårlig butikk.

Kommunikasjon er nesten alt her.

Jeg har såpass lite tiltro til butikker at jeg tror de lyver helt bevisst for at ikke kunden skal gå et annet sted.

Geir Bjerke - sitte, stå, gå
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611844 05/06/2020 07:12
espenta Online
Ringrev
Ringrev
Jeg sendte inn gaffel til dem i mai for 2 år siden, og da sto det på nettsiden at det tok ca én uke. Jeg ringte dem etter et par uker, og da sa de at de hadde ca 100 andre foran i køen. Jeg skulle til Trysil en langhelg i slutten av juni, så de fikk tatt min innimellom, men ellers hadde det blitt flere uker ekstra venting.

Så uten masing ville det tatt kanskje 5-7 uker den gangen. Jeg hadde aldri sendt den inn om jeg hadde visst det, og det syns jeg er viktig å kommunisere på nettsiden.

Redigert av espenta; 05/06/2020 07:13.
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Claus] #2611858 05/06/2020 07:51
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Claus
Dette høres ikke veldig lovende ut. Jeg har i kveld pakka ned gaffel og shock til sending til Cyklon. Har også snakket med den å fått beskjed om 5 dager fra mottatt. Hvis jeg risikerer flere uker ventetid, så vurderer jeg å utsette hele servicen... (ja, jeg vet det var dårlig timing med service nå...)
Anbefaler deg å bruke han her: http://www.top-tubes.com/Site11/Hjem.html
Jeg har brukt han flere ganger og er superfornøyd.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611881 05/06/2020 08:49
C
Claus Offline
Entusiast
Entusiast
C
Takk for anbefalingen, Håkon.
men litt for seint :-) Jeg var nettopp på posten og leverte inn greiene. Ringte Cyklon like før og fikk bekreftet at de skal kunne levere ihht vanlig tid (4-6 arbeidsdager), så det bør MAKS ta 2 uker fra jeg sendte fra Sandvika til jeg mottar den.

Jeg skal absolutt vurdere top-tubes neste gang. Ser at prisene er veldig hyggelig også!

Andre som har gode erfaringer med demperservice fra top-tubes? Da tenker jeg på full service og ikke bare bytta av pakninger (det gjør jeg selv).

Claus
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Claus] #2611884 05/06/2020 08:51
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Takk for anbefalingen, Håkon.
men litt for seint :-) Jeg var nettopp på posten og leverte inn greiene. Ringte Cyklon like før og fikk bekreftet at de skal kunne levere ihht vanlig tid (4-6 arbeidsdager), så det bør MAKS ta 2 uker fra jeg sendte fra Sandvika til jeg mottar den.

Jeg skal absolutt vurdere top-tubes neste gang. Ser at prisene er veldig hyggelig også!

Andre som har gode erfaringer med demperservice fra top-tubes? Da tenker jeg på full service og ikke bare bytta av pakninger (det gjør jeg selv).

Rufus er en av de dyktigste innenfor dempere her i landet. Han tar full service.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: H.Iversen] #2611890 05/06/2020 09:02
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: H.Iversen
Anbefaler deg å bruke han her: http://www.top-tubes.com/Site11/Hjem.html
Jeg har brukt han flere ganger og er superfornøyd.

Rufus får ikke tatt full overhaling på Fox bakdempere, kun smøreservice. Tror ikke han har verktøy som trengs for overhaling av Fox. Mikes Bikes har, BC Verksted har og Sportlodgen i Trysil har.

-Kristian
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2611898 05/06/2020 09:16
C
Claus Offline
Entusiast
Entusiast
C
BC Verksted burde jeg absolutt har benyttet meg av! Bor jo like ved :-o
Note to self for neste runde med demperservice.

Claus
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: baronKanon] #2611899 05/06/2020 09:17
H.Iversen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: baronKanon
Rufus får ikke tatt full overhaling på Fox bakdempere, kun smøreservice. Tror ikke han har verktøy som trengs for overhaling av Fox.
Er du sikker på det? Virker som han har satsa litt i det siste.

Håkon. Insta-Håkon
2012 Ibis Mojo HD
2012 9:Zero:7
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: espenta] #2611918 05/06/2020 10:15
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: espenta
Jeg sendte inn gaffel til dem i mai for 2 år siden, og da sto det på nettsiden at det tok ca én uke. Jeg ringte dem etter et par uker, og da sa de at de hadde ca 100 andre foran i køen. Jeg skulle til Trysil en langhelg i slutten av juni, så de fikk tatt min innimellom, men ellers hadde det blitt flere uker ekstra venting.

Så uten masing ville det tatt kanskje 5-7 uker den gangen. Jeg hadde aldri sendt den inn om jeg hadde visst det, og det syns jeg er viktig å kommunisere på nettsiden.

Det der er ihvertfall ugreit, fordi man ringer å trenger demperen sin så blir man bumpet frem i køen. Ingen kritikk av deg, men jævlig dårlig av cyklon

Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2612029 05/06/2020 20:23
jrm Offline
Sindre på Xxl Storo leverer god kvalitet på service, anbefales!

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: jrm] #2612067 06/06/2020 10:04
S
Stupfull Offline
Ringrev
Ringrev
S
Sitat: jrm

Tar de full service av shock eller airsleve?

Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2612074 06/06/2020 10:52
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
Jeg har sendt inn gaffel og bakdemper for service dit og har fått service som forventet. Ett par dagers postgang begge veier og omtrent en arbeidsuke med venting.

For de av dere som skal ha service vil jeg anbefale at dere sender sykler eller utstyr inn utenom sesongen og ikke midt i høysesongen. Hvis det er snakk om havari eller nødvendige reperasjoner er det noe annet.

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Stupfull] #2612076 06/06/2020 10:55
B
Brabus Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: espenta

Det der er ihvertfall ugreit, fordi man ringer å trenger demperen sin så blir man bumpet frem i køen. Ingen kritikk av deg, men jævlig dårlig av cyklon

Helt vanlig praksis at de/kunder som "står på" blir prioritert

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Stupfull] #2612084 06/06/2020 11:57
jrm Offline
Sitat: jrm

Tar de full service av shock eller airsleve?

De tar alt: https://instagram.com/sindre_h_verksted?igshid=j4thbnvv1k1u

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Re: Lang servicetid hos Cyklon [Re: Molly] #2615106 23/06/2020 07:30
C
Claus Offline
Entusiast
Entusiast
C
liten oppdatering her. Cyklon er akkurat så håpløse som dere skriver, når det kommer til kommunikasjon...

Jeg ringte dem FØR jeg sendte demperne til dem for å forsikre meg om at de har kontroll på serviceomfanget og klarer å ta mine ihht forventet 4-6 virkedager. Vha posten app kunne jeg følge med på pakken og den ble ikke hentet før to dager etter at den ankom mottakersted. Den ble hentet etter at jeg ringte dem og ba dem om å hente. Det ble sagt at de ikke hadde mottatt hentelapp. Mulig det, så de skal få de to dagene. 10 juni hentet dem pakken min med shock og gaffel. For å ikke mase for mye på dem har jeg ventet med å ringe dem opp igjen. Ringte dem nå... og da får jeg svar at de skal ta mine dempere i dag (!!!!), 23 juni. Da har de ligget hos dem i 9 dager før de har påstartet arbeidet. Ble lovet at service skulle gjøres i dag og demperne sendes tilbake i dag. Krysser fingrene for det..
Uansett, dette er akkurat slik man gjør for å miste kunder. Kommer aldri til å bruke dem igjen, om ikke det er helt nødvendig.

Claus
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support