Kan anbefale Garbaruk som alternativ også. Veldig gode, og har kun ett aludrev, og resten av kassetten er frest i ett stykke stål. De ble tidligere laget i Ukraina, men de flyttet produksjonen til Polen etter at det ble krig og uroligheter i Ukraina. De har også en tannprofil som tråkker veldig godt bakover uten at det hopper like lett av.
Kan anbefale Garbaruk som alternativ også. Veldig gode, og har kun ett aludrev, og resten av kassetten er frest i ett stykke stål. De ble tidligere laget i Ukraina, men de flyttet produksjonen til Polen etter at det ble krig og uroligheter i Ukraina. De har også en tannprofil som tråkker veldig godt bakover uten at det hopper like lett av.
Ser veldig interessant ut, noen norske forhandlere?
Re: Leonardi General Lee kassett
[Re: Eivel]
#261063629/05/202012:03
Er det forresten noen som kan svare meg på om XTR bakgir med medium cage klarer 10-50 kassett? Evt 10-48/10-46.
Jeg bruker Garbaruk kassett og er som BaronKanon veldig fornøyd. Super kvalitet, holdbarhet og giring/tråkke bakover. Den bråker vesentlig mer ved girskift enn Shimano og litt mer enn SRAM, men den smeller i gir raskt og presist.
Høres veldig lovende ut med Garbaruk. Har kjørt SRAM 10-42 kassett til nå men når jeg alikevel skal bytte kan jeg godt tenke meg litt mer range uten at det går for mye utover holdbarhet og vekt.
#261071930/05/202007:53
Trådkapring: Æsj, jeg fant et drev på X01-kassetten som manglet en tann (ikke stordrevet som jeg skulle bytte med en ny Wolftooth 44T-klinge). Mistenker det er best at dette er i orden.
Er det verdt penga for en Garbaruk-kassett når jeg har et nytt Wolftooth-drev som kan ta over for stordrevet hvis jeg kjøper en ny X01 eller XX1-kassett? Garbaruken vil vel bli noe dyrere ferdig fraktet og momset inn.
Erfaringen så langt har jo vært at X01-kassettene holder ganske lenge, og at det er stordrevet som slites først. I og med at jeg har et nytt drev klart, så ser jeg for meg at det ikke er så mye poeng i at en Garbaruk evt vil vare litt lengre.
Redigert av perbl; 03/06/202018:43.
Per B.
[Re: perbl]
#261152703/06/202019:48
Du får jevnere stigning med en Garbaruk, der du har 42 som nest største drev, mens på X01/XX1 har du 36 som nest største drev. Jeg ville heller hatt en Garbaruk enn en SRAM-kassett pga. dette.
Greit poeng forsåvidt, men lysten til å sykle snarest mulig fikk meg til å slenge inn ordre på en ny X01-kassett nå. Satser på at Bikeshop er like kjappe som de har vært de siste par gangene. Får hellet eksperimentere med alternative ting ved neste anledning.
Redigert av perbl; 03/06/202019:58.
Per B.
#261159104/06/202007:27
Jeg antok hvertfall at det ikke er mulig på samme måte som man kan med SRAMs to dyreste kassetter, tippet de ville skrevet om det og tilbydd løse drev om det var mulig.
Hadde den vært kompatibel med Wolftooth-drevet jeg har liggende, hadde det vært greit å kjøpe en sånn i stedet, men nå ble det ny orginalkassett, som jeg forsåvidt har vært greit happy med, sikkert fordi jeg ikke har prøvd noen av de bedre alternativene.
Jeg sykler mange turer som går opp opp opp opp, neeeeed, og i så måte slites stordrevet ganske mye, så veldig greit å ha muligheten til å bytte det ut.
2.5k-ish pluss mva og frakt og tollgebyr, og antatt lengre ventetid ble akkurat litt for dyrt og langvarig for en sykkelhungrig tjukkas som vil ut av hjemmekontoret.
Er det mulig å bytte ut det største aluminiumsdrevet på Garbaruken når den blir slitt? Finner ikke noe om det på deres hjemmesider..
Ja, men det ligger ikke på hjemmesiden deres. Den er holdt på plass av en torx-skrue, så antar at den kan byttes. Ta kontakt med Garbaruk, så får du nok svar!
Greit poeng forsåvidt, men lysten til å sykle snarest mulig fikk meg til å slenge inn ordre på en ny X01-kassett nå. Satser på at Bikeshop er like kjappe som de har vært de siste par gangene. Får hellet eksperimentere med alternative ting ved neste anledning.
Er det mulig å bytte ut det største aluminiumsdrevet på Garbaruken når den blir slitt? Finner ikke noe om det på deres hjemmesider..
Ja, men det ligger ikke på hjemmesiden deres. Den er holdt på plass av en torx-skrue, så antar at den kan byttes. Ta kontakt med Garbaruk, så får du nok svar!
Jeg fant ikke noe da jeg Googlet kjapt etter det, men om det er mulig er det jo straks en mye mer fristende løsning for meg hvertfall. Antar jeg ikke er den eneste som kanskje synes de blir i dyreste laget når man ikke har den muligheten sammenlignet med SRAMs orginale.
De brukte 3 uker på å sende skoene til samboer...
Hysj! Jeg har jo fått varene på et par dager de siste gangene jeg har kjøpt der
Per B.
[Re: perbl]
#261162904/06/202010:07
De brukte 3 uker på å sende skoene til samboer...
Hysj! Jeg har jo fått varene på et par dager de siste gangene jeg har kjøpt der
Jeg gjetter: sørstatsgeneral fra borgerkrigen, antageligvis med en solid dose rasistiske synspunkter. «I disse tider», andre hvite amerikanere i uniform som står bak tilsynelatende rasistisk motiverte drap av afroamerikanske medborgere.
Redigert av Eivel; 04/06/202016:16.
#261171104/06/202016:10
Direktesalg eller R2-bike.com.
Jeg ser på nettsiden til R2bike sier de: "The performance with Shimano rear derailleurs can be limited because the pinion distances are optimized for SRAM! We therefore recommend using Shimano rear derailleurs only on Shimano-specific cassettes with an 11 as the smallest sprocket."
Jeg kjører Sram kassett sammen med shimano bakgir i dag og synes det fungerer fortreffelig. Er det egentlig noen grunn til at det ikke skal fungere med Garbaruks kassett for SRAM?
Videre sier de: "With this cassette, it is imperative to convert original 11-speed rear derailleurs to another cage. Garbaruk offers special switch cage sets for this case, which are available in our shop."
det er 10-46 kassetten som er interessant for meg, det burde vel være unødvendig å andre til større cage av den grunn?