Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Alt bars - erfaringer?

Alt bars - erfaringer? #2609513 25/05/2020 10:04
H
hvordetgaar Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Hei

Er det noen her som har erfaring med såkalte "alt bars" på en gravel bike? Da tenker jeg på Jones H Bar, VO Crazy Bar, Koga Denham Bar, etc. Det jeg lurer mest på er hvordan de fungerer på litt lengre turer, kanskje med kombinasjon av asfalt og grus. Ideen er at de skal tilby både et par forskjellig posisjoner for hendene (litt som bukkestyre), og en mer fremoverlent/aero posisjon som kan være fint, kanskje særlig ved motvind. Er det noen som har erfaring med hvordan disse faktisk fungerer i praksis?

Re: Alt bars - erfaringer? [Re: hvordetgaar] #2609519 25/05/2020 10:13
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ingen erfaring, men synes denne er interessant. Spesielt om fordeler og ulemper på krevende grus versus landevei. Og i motvind, som du nevner.

Helt fersk - lagt ut i går.

Så får vi vente og se om vi får rapp for å snakke om annet enn bukkestyre shocked2

Re: Alt bars - erfaringer? [Re: hvordetgaar] #2609524 25/05/2020 10:30
H
hvordetgaar Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
H
Jeg så den. Interessant video, men synd at han ikke testet alt bars med sånne utstikkere foran som skal simulere å holde hendene oppå hoods (koga denham, vo crazy bar).

Re: Alt bars - erfaringer? [Re: hvordetgaar] #2609619 25/05/2020 16:15
perbl Offline
More than words
More than words
Sitat: hvordetgaar
Hei

Er det noen her som har erfaring med såkalte "alt bars" på en gravel bike? Da tenker jeg på Jones H Bar, VO Crazy Bar, Koga Denham Bar, etc. Det jeg lurer mest på er hvordan de fungerer på litt lengre turer, kanskje med kombinasjon av asfalt og grus. Ideen er at de skal tilby både et par forskjellig posisjoner for hendene (litt som bukkestyre), og en mer fremoverlent/aero posisjon som kan være fint, kanskje særlig ved motvind. Er det noen som har erfaring med hvordan disse faktisk fungerer i praksis?

Har en H-bar på transportsykkelen min. Jeg må innrømme at i praksis er det kun de ordinære holkene jeg bruker, og jeg tror neppe den gjør samme nytten som et bukkestyre for langturer på asfalt.

Per B.
Re: Alt bars - erfaringer? [Re: hvordetgaar] #2609623 25/05/2020 17:03
O
otveit Offline
Medlem
Medlem
O
Han på videoen har kopiert oppsettet mitt nesten ICON_SMILE

https://photos.app.goo.gl/dkVTrRbhtqeC2QHq8

Jeg har Jones-kopi i titan på lastesykkelen og bruker rakettgrepet foran kanskje mye. Det er en umotorisert på noenogtjue kilo og ofte med varer eller barn i og liker veldig godt det ekstra grepet.

https://photos.app.goo.gl/a6yrvBMago9fUn2G9

Moderator  support, Valentino