Hei.
Da var det på tide å selge stisykkelen som har tatt meg med på mange eventyr.
Sjekk
Finn for flere bilder
Først litt om sykkelen: Dette er altså en RM Instinct 2018 Large, men det er gjort noen endringer for å gjøre at den takler grovere terreng. Det er satt på en Rockshox Pike 150mm gaffel, samt at bremsene er oppgradert. Foran er det Sram Guide Re og bak er det Sram Code R. Dog er kalipperne på disse modellene den samme, så det føles helt likt til tross for ulik modell. Det er satt på 200mm Centerline bremseskiver foran og bak. Skivene som star på er ikke 110% rette, men de ruller fint uten nevneverdig subb. Det følger med to par nye bremseklosser samt to par brukte 200mm Centerline skiver til. Du får også med en matchende flaske samt matchende strap til å feste slangen i underrøret. Videre legger jeg ved en kliss ny Granite Design Stash Tool system for å ha verktøy i styrerøret.
Dekkene er Schwalbe Nobby Nic, 2.6 foran og 2.35 bak. Det bak er ganske slitt, så jeg legger ved at kliss nytt Maxxis Minion DHR 2 i tillegg. Begge dekkene er satt opp slangeløst.
Demperen bak er kliss ny (Fox Float DPS EVOL Performance) og tatt av en Instinct 2020 modell. Pike gaffelen var ny i fjor.
Heve-senkenpinnen har nettopp fått en service og fungerer fint, både gir og kassett ble byttet i fjor, kjede ble nyttet sent på sesongen i fjor og er nesten ubrukt. Giret har fått seg en liten smell, så det subber bittelitt på øverste giret, men dette har lite å si i praksis. Ellers girer den helt greit, det er ikke ny gir følelse, men det funker.
Så litt kommentarer angående selve rammen, for den har fått seg noen merker. Det som er viktig å påpeke er at ingen av merkene skyldes fall, men snarere at sykkelen har blitt fraktet på ymse fremkomstmidler på turer. Den har blant annet blitt festet på taket til en taxi med et skjerf. Jeg har prøvd å dokumentere disse ved bilder, så bla deg igjennom og ta en titt. Det merket som skiller seg mest ut er nok det midt på rammen. Her har jeg penslet over med neglelakk, slik at malingen ikke skal flasse noe mer av.
Dette en sinnsyk god sykkel. Ride9 systemet gjør at du kan tilpasse den fra alt til raskt rittsykling til grov enduro-sykling.
Alt i alt får du en veldig god sykkel til en god pris, spesielt om du klarer å overse krigsmerkene i lakken :-)
Sender med skikkelig sykkelboks på kjøpers regning
![[Linket bilde]](https://www.terrengsykkelforumet.no/ubbthreads.php?ubb=download&Number=117228&filename=Oregont Timber Trail_109.jpg)