Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Strava leaderboards and routes no longer free

Re: Strava leaderboards and routes no longer free [Re: daktari] #2610626 29/05/2020 11:36
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Enig i alt det der også. Optimisten i meg antar at de snart komme tilbake på sporet igjen og fokuserer på å renske opp i den slags.

Re: Strava leaderboards and routes no longer free [Re: neistein] #2610662 29/05/2020 14:32
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: neistein
Personlig syntes jeg Strava er veldig gøy og jeg bruker det som både treningsdagbok, ruteplanlegger, segmentnerding osv. Også veldig morsomt å gå bakover i tid og se hvordan føreforholdene forandre seg fra snø til barmark fra vår til vår. Har vært gratispassasjer siden 2011, men nå blir det betaling framover. Det som irriterer meg litt er at på de mest populære strekkene som opp til Tryvann, Sørkedalen, Grefsenkollen osv økes det på med meningsløse segmenter som Øyvind er inne på. Nå er det sånn at de offisielle og interessante segmenetne ofte havner i hidden og man må bla seg igjennom utrolig mye bøss. virker som vær person må ha sine egne segmenter. Navngivning av segmenter burde også ha en form for formell kodeks.
F.eks. segmenter som har dukket opp det siste som 10 min for gutta, 8 min for gutta osv er ganske lite forklarende i forhold til start og stopp sted. Et godt gammelt segment som irriterer meg hver gang jeg åpner Strava er denne slemme kenguruen som dukker opp og jager velfødt mosjonist.

Det samme problemet er ikke like stort i terrenget, for utenom kanskje TRS løypa. Klart man ønsker et 20 sek segment der man briljerer.

Nå er vel ikke segmenter som Pikken, Pungen og Analen så veldig stedsvisende. Men dette er kjente segmenter på folke munn og ligger geografisk rett i nærheten av verandre ICON_WINK

- Jeg håper på en "opt-out" løsning for alle segmenter, hvor alle er skjult ved å trykke på kun én knapp.
- Så en funksjonalitet for å enkelt velge inn de segmentene jeg er interessert i (i tillegg til "stjerne"-segmentene)

I dag er det motsatt. 1344 segmenter med ræl på en tur, og 2-3 jeg er interessert i selv.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Strava leaderboards and routes no longer free [Re: daktari] #2610664 29/05/2020 15:01
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Jeg vil kunne skjule alle under under fritt valgt lengde eller tid.
og så kunne velge frem de jeg savner, eller har gjort det godt på ICON_SMILE
Har ønsket det til Strava også, uten hell så langt

LarsB

Redigert av larsb; 29/05/2020 15:02.
Re: Strava leaderboards and routes no longer free [Re: daktari] #2610685 29/05/2020 18:37
runermm Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
En annen merkelig missing feature er at det er veldig vanskelig å få opp segmentene på ei rute. Veldig merkelig at vi ikke kan få alle segmentene som er på ruta listet opp under Segment Explorer når vi bygger ruter, og burde mulig å stjernemerke de med et klikk.

Virker jo som om utviklerne ikke bruker tjenesten selv. Merkelige greier.

Re: Strava leaderboards and routes no longer free [Re: daktari] #2610689 29/05/2020 19:25
V
Velte_Petter Offline
Entusiast
Entusiast
V
En annen greie med segmentene er at de stadig dupliseres eller overlapper mye. Også mange helt meningsløse korte stubber som; "..fra den store steinen til neste veikryss.." osv. Av og til glimtes det til med et segment som svarer til historisk riktige navn, men også disse dupliseres av nolduser med nada lokalkunnskap som kaller strekningen opp etter eget forgodtbefinnende. Strava burde ansette Sylfest Lomheim som segmentmoderator på heltid!

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support