Personlig syntes jeg Strava er veldig gøy og jeg bruker det som både treningsdagbok, ruteplanlegger, segmentnerding osv. Også veldig morsomt å gå bakover i tid og se hvordan føreforholdene forandre seg fra snø til barmark fra vår til vår. Har vært gratispassasjer siden 2011, men nå blir det betaling framover. Det som irriterer meg litt er at på de mest populære strekkene som opp til Tryvann, Sørkedalen, Grefsenkollen osv økes det på med meningsløse segmenter som Øyvind er inne på. Nå er det sånn at de offisielle og interessante segmenetne ofte havner i hidden og man må bla seg igjennom utrolig mye bøss. virker som vær person må ha sine egne segmenter. Navngivning av segmenter burde også ha en form for formell kodeks.
F.eks. segmenter som har dukket opp det siste som 10 min for gutta, 8 min for gutta osv er ganske lite forklarende i forhold til start og stopp sted. Et godt gammelt segment som irriterer meg hver gang jeg åpner Strava er denne slemme kenguruen som dukker opp og jager velfødt mosjonist.
Det samme problemet er ikke like stort i terrenget, for utenom kanskje TRS løypa. Klart man ønsker et 20 sek segment der man briljerer.
Nå er vel ikke segmenter som Pikken, Pungen og Analen så veldig stedsvisende. Men dette er kjente segmenter på folke munn og ligger geografisk rett i nærheten av verandre