Hei,
Hvordan kan jeg utvide et aluminiumseterør innvendig litt? Ca 20cm inn. Ca 0,1 mm i bredde, eller litt mer. Størrelsen skulle vært 25,4mm. Et eller annet drill-verktøy? Sandpapir på skrujern? Stålull? A rag on a stick? (Sitat Bart Simpson)
Som en forlengelse av disse størrelses-caad12-trådene her inne: jeg har en som jeg lurer på om er ørlite stor. I et øyeblikk av galskap kjøpte jeg en skikkelig skikkelig brukt ramme en størrelse mindre. Hvorfor ikke ha to liksom. Det var stuck pinne i ramma.
Jeg måtte jobbe hardt halvannen time i skrustikka for å få ut karbon-setepinnen. Antok noe hadde utvidet karbonet. (Lekmann! I know) Men når jeg prøver alu-pinnen fra den andre caad12'en min, er det like størt. Går bare 3 cm ned før man må bruke skikkelig makt. Og karbonpinnen går lett i den gode ramma. Da jeg tok den ut løsnet det aldri på noe tidspunkt, det var hard jobbing hele veien. Klakk klakk klakk. Måtte bruke hørselvern.
Ramma er brukt til vintersalt commuting, og var i veldig sliten forfatning.
Redigert: der hører selvsagt med til historien at mens jeg antok pinnen var problemet, og ikke sjekket selve ramma akkurat på det punktet, har jeg begynt å hamstre deler...

Takk!
KT