Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Fizik ICS (Integrated Clip System)

Fizik ICS (Integrated Clip System) #2605930 08/05/2020 07:02
G
Gråstein Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
G
Jeg er ny på Fizik-sete. So far, so good.

Å ha seter med innebygd feste for "ting" virker egentlig som en no-brainer. Faktisk så mye at jeg en stund vurderte å snakke med en jeg kjenner med god kontakt til en fabrikk som lager stæsj i Kina for å se om det var mulig å lage et eget merke av det.

Men så har altså Fizik det de kaller ICS. Det som da overrasker meg, er hvor lite utvalg det er til dette systemet. Noen som vet grunnen? Fungerer det ikke i praksis? Ender man med at alt bare henger og skrangler?

Det er tre ting som er mest logisk for meg:

Lys
Her er det et par muligheter, feks dette: https://www.oslosportslager.no/produkt/fizik-fizik-ics-baklys-47474.aspx. Noen med erfaringer? Ser litt puslete ut...

Skjerm
Kunne gjerne tenkt meg en ass saver-variant som bare kan klipses på. Her har jeg ikke funnet noe som helst, med mulig unntak av at det ser ut til å følge med toppmodellene.

Taske
Joda, jeg sykler med liten sak med slange og spaker til vanlig. Her er det også bare ett alternativ som går igjen, og det ser helt grusomt ut.

Er det bare jeg som ser dette som praktisk? Er det bare jeg som ser praktisk som bra på racer? Eller fungerer det ikke i praksis?

Re: Fizik ICS (Integrated Clip System) [Re: Gråstein] #2605945 08/05/2020 07:33
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg hadde et sånt sete tidligere, og som du sier er det ikke lett å finne tilbehør som passer, jeg hadde en liten taske som jeg klikket på (og som så veldig aero ut siden dette var på en italiensk karbonramme), men det var litt begrenset nytteverdi. Solgte sykkelen med sete senere, og kan ikke si jeg har savnet det, det var en artig gimmick men ikke godt nok gjennomført for min del.

// Too many roads, too little time
Re: Fizik ICS (Integrated Clip System) [Re: Gråstein] #2605951 08/05/2020 07:34
thamg Offline
Ivrig
Ivrig
Jeg valgte sete fra Fizik utelukkense basert på kriteriene; komfort, utseende, vekt og pris (i den rekkefølgen)
Men, jeg noterte meg systemet for å feste stasj, og tenkte at dette var et stort + (uten at det påvirket valget mitt).

I ettertid har jeg benyttet meg av denne muligheten nøyaktig 0 ganger, og tenker at dette i realiteten er den klassiske "løsningen på jakt etter et problem".
Men det er altså bare mine 10 øre..

Re: Fizik ICS (Integrated Clip System) [Re: Gråstein] #2605956 08/05/2020 07:39
Trond Helge Offline
Ivrig
Ivrig
Her var den tasken jeg kjøpte (tror den var til kr 50 i en binge på min lokale sjappe, var tydelig at det var begrenset interesse)

[Linket bilde]

Kul? Nja.. Plass? Neh. Og om du er som meg og plutselig har 3-4 sykler du bytter litt på, så er en taske som bare passer på en bestemt sykkel litt teit (med mindre du har samme type sete på alle selvsagt)

// Too many roads, too little time
Re: Fizik ICS (Integrated Clip System) [Re: Gråstein] #2605970 08/05/2020 08:07
M
magnusc Offline
Ivrig
Ivrig
M
Det lille lyset det lenkes til ovenfor er ganske lite og gir lite lys. Den versjonen jeg har av lyset er ekstremt lett å skru på ved en feiltakelse, så lyset er nesten alltid tomt for batteri.

Jeg synes det er rart at Fizik ikke har utnyttet dette konseptet bedre. Nå har jo veldig mange andre konkurrenter kommet med akkurat det samme, og med produkter som faktisk er nyttige.

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Fizik ICS (Integrated Clip System) [Re: Gråstein] #2605988 08/05/2020 08:42
Valentino Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Kan ikke fri meg for tanken om at slike konsepter er lettere å få moment på om man har komplett verdikjedekontroll, slik som Trek og Specialized.

Kjetil Bjarne Wallentinsen Haaland
Attaché culturel à Landevei et landevei.no.
Moderateur på Landeveisforumet
Facebook Twitter: @landevei
Re: Fizik ICS (Integrated Clip System) [Re: Trond Helge] #2605996 08/05/2020 09:03
G
Gråstein Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
G
Sitat: Trond Helge

Kul? Nja..

Den har jeg faktisk sett. Ser bedre ut på produktbilder enn på sykkel :-)

Re: Fizik ICS (Integrated Clip System) [Re: Gråstein] #2605997 08/05/2020 09:15
MariusN Offline
Entusiast
Entusiast
Fizik har sluttet å utvikle/lage ICS.

Er av-art av det videreføres på Selle Royal setene, usikker på om noen av Fizik sadlene skulle fortsette med det.

Moderator  support, Valentino