Ok, takk RoyK, takk mogens! Deore 9-delt 11-32 står på min.
Trek 4500, min gamle studenttraver. Vært med på mye, brukt året rundt og fantastisk om vinteren på hålke med piggdekk. Den ble frastjålet standardgaffelen(!) på skolen for maaange år siden (hadde låst forhjul-til-ramme i en parkeringsbukk), måtte gå hjemover (langt) med ramme og dekk i hver sin hånd. Var nok et tvilsomt oppsyn.
Nylig dukket den opp etter 9 år på avveie, beslaglagt av politiet fra en av byens løse fugler i en park, som hadde kjøpt den av en kompis, hvilket sikkert stemmer. Det hjelper altså å melde ting stjælt. De hadde sjekka rammenummeret og ringte meg opp. Kom ikke på sykkelen til å begynne med. Det som er spesielt er at den ser kliss lik ut som den var den dagen/natta den ble stjålet. Samme sykkelen på alle vis.
Kanskje en ruskleptoman med etterhvert overfylt lager som stjal den, aner ikke. Artig likevel at den er tilbake. Jeg synes den er et perfekt utgangspunkt for å komme meg langt inn i marka på fisketur, eventuelt med en fireåring i vogn bak. Bymarka i Trondheim ligger forholdsvis høyt i terrenget, og spesielt fra Bynesetsiden er det bratt rett oppover. Derfor jeg spekulerer i hvilken utveksling som blir best. Tenker jeg begynner med det jeg har nå, og monterer 11-40 når det er på lager igjen.
![[Linket bilde fra i430.photobucket.com]](https://i430.photobucket.com/albums/qq23/HansAA/IMG_0063.jpeg)