Tror du vil finne deg godt til rette på alle disse. Er selv svak for aggressive RUUT, med justerbar geometri.
Men: Om du kan få en Giant Revolt Advanced 2 til samme pris som de andre alternativene, ville jeg så absolutt ha vurdert den.
Primært fordi du får en anerkjent ramme i karbon fra verdens ledende produsent av... rammer i karbon

Her er du trygg på at kjernen i sykkelen vil være stiv der det trengs for kraftoverføring, og vibrasjonsdempende der det fremmer komfort.
Man kan innvende at rammen har proprietær setepinne. Du kan med andre ord ikke bytte den i en annen standard pinne etter eget ønske. Men i dette tilfellet, vil jeg si at det er en styrke. Giants D-formede og dermed fleksende setepinne i karbon har inspirert andre merker til lignende løsninger. Pinnen dukket opp først på krossykkelen TCX. Likte den godt.
Styret er også D-Fuse med vibrasjonsdemping.
Giant viser også vei hva gjelder slangeløst oppsett. Om jeg ikke tar feil, kommer sykkelen ferdig oppsatt slangeløst. Verdt å sjekke. Det er uansett den fremtidige standarden.
Kjenner ikke hjulene, men det borger for kvalitet at disse er Giants egne. Sikkert potensiale for oppgradering til lettere versjoner, om man skulle ønske det.
Shimano 105 er bunnsolid og velfungerende, og siste fullhydrauliske gruppe ser også bra ut.
Revolt og de andre syklene du ser på, er velegnet for allround-sykling med solid innslag av grovt underlag. Særlig Revolt, med slakke vinkler og vekt på stabilitet.
Men om du primært skal bruke sykkelen på asfalt, og dertil rimelig lange pendlerturer, ville jeg heller sett på landeveissykler med god dekklaring. Disse takler fint grusturer.
Nye Giant Defy er i så måte en ypperlig kandidat. Lignende sykler er bl.a. Cannondale Synapse og Focus Paralane.
Ulempen ved disse er dog begrenset dekklaring på 32-35 mm. Fungerer til det meste i tre årstider, men om du skal sykle på vinteren, velg en sykkel med plass til 40 mm piggdekk, gjerne under heldekkende skjermer.