Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trenger (flere) venner å sykle sti med (Oslo

Trenger (flere) venner å sykle sti med (Oslo #2603622 27/04/2020 13:00
H
HansErik88 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
H
Meg:

Mann, 32, Ensjø

Teknisk nivå: Middels
Kondisjon: Middels

Klarer å sykle "E6" mellom Sognsvann og Ullevålseter på ca 30 minutter uten å gå av sykkelen.

Historien er som følgende; For drøye 3 uker siden fikk en kamerat meg til å kjøpe CX. Det var gøy i ca en uke til en annen kamerat fikk meg til å prøve stisykling. Litt for mange tusenlapper fattigere og jeg har en fulldemper i karbon og er fullstendig hektet. Problemet er imidlertid at min gode venn som fikk meg inn på stisykling bor ett stykke unna og er på elitenivå, blir maks en tur i uka med dem. De som sykler CX sykler ikke sti.
Følgelig har det blitt en del sykling alene, med varierende hell. (Endte med å sloss i en myr i ca en time på lørdag eek )

Noen som kunne tenkt seg å ha meg med på tur?

Gammel jibber/frikjører, studerer bygg-ingeniør, svak for god mat og vin.

Hans Erik Ringi

Re: Trenger (flere) venner å sykle sti med (Oslo [Re: HansErik88] #2603630 27/04/2020 13:47
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hei Hans Erik, velkommen til forumet!

Når ting roer seg rundt pandemien her i Norge må du henge deg på Tirsdagsklubben i Østmarka. Det er i utgangspunktet mye skravling og tøys, men en del av de som er med har ambisjoner med tanke på (nedoverrettet) stisykling. Det kan også være utgangspunkt for gode kompiser som har lengre og mer seriøse turer. Uansett prøver vi som regel å finne "nye" stier, ting som ligger litt utenfor Pioneren eller blåstiene i Østmarka. Sistemann bestemmer farta.

OT: Hvordan du kan være en "gammel" frikjører og fortsatt studerer kan tyde på
a) at du har et forskrudd bilde av alder
b) at du har frikjørt for mye og aldri ble ferdigstudert i tide
c) at du har begynt på et nytt utdanningsløp som voksen

Redigert av Garpen; 27/04/2020 13:48.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Trenger (flere) venner å sykle sti med (Oslo [Re: HansErik88] #2603634 27/04/2020 13:59
simenf Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Velkommen! Stisykling er morsomst når andre ser deg tryne ;-)

SImen - hjernevasket av storhjulsmafiaen

Ibis Ripley/Spec Levo SL/Trek Farley - nots.no
Re: Trenger (flere) venner å sykle sti med (Oslo [Re: HansErik88] #2603646 27/04/2020 14:35
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Velkommen! Som Garpen sier så blir det lite åpne fellesturer for tiden. Jeg prøver ofte å få med akkurat slike som deg ved å annonsere fellesturer her inne, men akkurat nå holder jeg gruppesyklingen til et fåtall venner jeg kjenner fra før.

Et par tips for å finne stier/ruter når du er alene på tur
Om du trenger inspirasjon til stier så er du velkommen til å følge meg på Strava og se hva jeg sykler. Jeg har holdt på med dette i en del år, og kjenner stiene rundt Oslo såpass godt at du garantert ikke kommer til å sloss i en myr om du kopierer en av turene mine ICON_WINK Noen turer inkluderer litt dytting oppover da... Jeg sykler hovedsakelig Øst- og Lillomarka, med litt Nordmarka av og til.

Østmarka tørker opp først etter regnvær. Nordmarka bruker ofte lang tid på å tørke opp. Ikke alle turer er like fine på vått føre...

Om du har en Garmin-GPS på styret (en som kan vise kart) så kan du laste ned GPX-filer fra Strava og legge inn som rute. Da blir det enkelt å navigere, og du slipper å ta opp telefonen hele tiden (og ta av hanskene for å bruke den).
Jeg bruker Edge 1030, den er helt super. Den er litt dyr, men jeg synes den er verdt det. Garmin har billigere enheter også, men om du skal navigere etter kart/rute så vil du ha størst mulig skjerm.

(Strava-profilen min ligger i signaturen)

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Trenger (flere) venner å sykle sti med (Oslo [Re: HansErik88] #2603661 27/04/2020 15:59
H
HansErik88 Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
H
Garpen, Takk for det! Høres veldig spennende ut. Hvor finner jeg mer informasjon om tirsdagsklubben (når det blir aktuelt igjen)?
Burde vell satt kolontegn rundt gammel. Tidlig i 20-åra konkurrerte jeg tok flipper, det gjør jeg ikke lenger. Setter du meg opp mot dagens jibbere er jeg som 32-åring steingammel. Ellers er jeg vell på en deilig kombinasjon av B og C? Dog usikker på om man faktisk kan frikjøre for mye ICON_WINK

DesmoSkier, Da skal jeg følge med på det! Ikke kjøpt inn GPS enda, men står høyt på listen. Sett meg ut edge 830, ut ifra testene jeg har lest virker den å gi definitivt mest bang for the buck. Har du noen sterke meninger på området lytter jeg gjerne. Da har du ny følger! Kun syklet i Nordmarka til nå, men hørt det skal være bra. Får ta turen når GPSen er på plass ^^

Simenf, Hehe! Har i løpet av svært kort tid akkumulert en anselig samling med skrubbsår og blåmerker, underholdningspotensialet virker å være endeløst.

Re: Trenger (flere) venner å sykle sti med (Oslo [Re: HansErik88] #2603665 27/04/2020 16:09
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Tirsdagsklubben blir annonsert her på forumet under "utflukt", men det er litt opp og ned om det blir hver uke i sesongen. Hvem som organiserer avhenger av dagsformen.

Det er uorganisert og til dels uryddig, men veldig moro. ICON_SMILE

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.

Moderator  support