Velkommen! Som Garpen sier så blir det lite åpne fellesturer for tiden. Jeg prøver ofte å få med akkurat slike som deg ved å annonsere fellesturer her inne, men akkurat nå holder jeg gruppesyklingen til et fåtall venner jeg kjenner fra før.
Et par tips for å finne stier/ruter når du er alene på tur Om du trenger inspirasjon til stier så er du velkommen til å følge meg på Strava og se hva jeg sykler. Jeg har holdt på med dette i en del år, og kjenner stiene rundt Oslo såpass godt at du garantert ikke kommer til å sloss i en myr om du kopierer en av turene mine

Noen turer inkluderer litt dytting oppover da... Jeg sykler hovedsakelig Øst- og Lillomarka, med litt Nordmarka av og til.
Østmarka tørker opp først etter regnvær. Nordmarka bruker ofte lang tid på å tørke opp. Ikke alle turer er like fine på vått føre...
Om du har en Garmin-GPS på styret (en som kan vise kart) så kan du laste ned GPX-filer fra Strava og legge inn som rute. Da blir det enkelt å navigere, og du slipper å ta opp telefonen hele tiden (og ta av hanskene for å bruke den).
Jeg bruker Edge 1030, den er helt super. Den er litt dyr, men jeg synes den er verdt det. Garmin har billigere enheter også, men om du skal navigere etter kart/rute så vil du ha størst mulig skjerm.
(Strava-profilen min ligger i signaturen)