Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Innspill og tips ang. sykkelkjøp

Innspill og tips ang. sykkelkjøp #2603409 26/04/2020 18:25
O
oevre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Skal ha meg en stisykkel og har etter litt research bestemt meg for at jeg vil ha en 29er. helst i segmentet med nyere geo (65/66*) samt 140-160 vandring.
Har ett budsjett på maks 25k, noe som viser seg å by på utfordringer. eek

Skjønner at budsjettet sikkert er noe stramt,men hva kan jeg forvente meg å få? ser for meg en 2-3 år gammel sykkel.

Har innsett at om jeg hadde vært åpen for 27.5 hadde markedet åpnet seg endel, og hadde sikkert blitt fornøyd men ettersom alle jeg snakker med og mora dems anbefaler 29, tror jeg det er veien å gå.

Bruken vil nok vest være standard norsk blåsti,men jeg bor i Nord så det er nok av åser og fjell så jeg vil ha noe som er trygt nedover om det blir litt grovt også.

Har sett endel på scott genius, trek slash,trek fuel ex, rm instinct cube stereo 150 osv men er litt i villrede for hva som er mest bang for the buck.
Har forøvrig også registrert at om budsjettet var 5k romsligere så hadde dette vært endel enklere,men med hjelm,pedaler,sko,frakt etc så blir det å strekke det litt for langt i denne omgang.

tar gladelig imot innspill ICON_CONFUSED

Re: Innspill og tips ang. sykkelkjøp [Re: oevre] #2603413 26/04/2020 18:47
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Bird Aeris AM9 er vel *nesten* innafor budsjett og kliss ny. Burde være helt perfekt til bruken du beskriver.

Re: Innspill og tips ang. sykkelkjøp [Re: oevre] #2603416 26/04/2020 19:03
O
oevre Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Takk for tips. Hvordan blir det med momsen på en slik import? trekkes uk moms fra? er vel ikke beste tidspunktet å kjøpe fra uk med tanke på kronekurs. den havner vel på litt over 30k hjem på gårdsplassen og da er jeg litt tilbake til start. Ser forøvrig ut som en veldig kapabel budsjettsykkel!

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå