Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Hvilken sykkelcomputer bruker dere?

Re: Hvilken sykkelcomputer bruker dere? [Re: LAE] #2600866 14/04/2020 14:23
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
I går kald og #"€%"# priset jeg meg lykkelig over å ha fysiske knapper. Så vidt jeg klarte å trykke på min Bolt på en fornuftig måte hvor knappene omtrent er å finne i store "groper".

Ikke noe stort problem selvsagt da de fleste dager ikke er som i går, men på den type sykkelcomputer hvor man ikke skal streame tv-serier i widescreen mens man sykler så ser jeg ingen oppside ved å ikke ha fysiske knapper.

Re: Hvilken sykkelcomputer bruker dere? [Re: LAE] #2600892 14/04/2020 17:25
V
Vereide Offline
Fersking
Fersking
V
Enig med Havre angående fysiske knapper!

Re: Hvilken sykkelcomputer bruker dere? [Re: LAE] #2633577 19/10/2020 14:35
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Hvis en skal kjøpe sykkelkomputer til 14-åringen, som helst sykler terrengsykkel, men som sykler landevei for litt kondistrening og turer...hvilken sykkelcomputer bør en velge? Tenker at det å finne Routes på Strava og overføre til sykkelkomputeren kan være nyttig...gjerne andre spor og.

Ser for meg at Strava Live-segmenter kan være motiverende. Ser at den ene youtube-videoen sier at dersom det finnes to Strava Live Segments som overlapper der du er, når du bruker Wahoo Elemnt Roam, så kutter den segmentet helt, ref denne videoen: https://youtu.be/S5WGk4X2In0 Er det noen som har testet eller opplevd dette? Føler det er veldig mange segmenter som overlapper hverandre, så det vil jo være håpløst. Ser at det nettopp er oppdatert noe greier mellom Wahoo Elemnt og Strava...kanskje det er fikset? Eller ødelagt? https://support.strava.com/hc/en-us/articles/224346968-Strava-Live-Segments-on-Wahoo-devices

Slik jeg har forstått tester og tidligere innlegg, noen aktuelle alternativer:

Wahoo Elemnt Roam:
Litt "90-talls"-grafikk, men veldig tydelig kart og navigering. Skjerm uten gjenskinn. Veldig lett å sette opp og bruke. Driftssikker. Ikke-touch.

Garmin 830:
Kan slite litt med skjermen når det er regn? (ref video ovenfor)

Garmin 1030 Pluss
God på det meste, men dyr

Re: Hvilken sykkelcomputer bruker dere? [Re: LAE] #2633598 19/10/2020 16:51
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Kastet ut Garmin 520+ og 1000 i sommer og gikk for 830. Betaler en tusenlapp mer enn 530 for å få touch-screen (ellers er de like med unntak av guiding til nærmeste bensinstasjon eller kino). Skjermen er mye bedre å bruke i regn enn 1000. Batteriet holder «evig» og i tillegg har jeg et eksternt Garmin batteri som klipses på undersiden av Garminholderen til de aller lengste / kaldeste turene med navigering. Ganske fiffig med to hendler som låser batteri og computer til holderen uten å vri på plass. Kart og navigering i skogen samt skryt, måling av hopp og vanskelighetsgrad trumfer vel Wahoo :-) 1030 synes jeg er for stor

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Hvilken sykkelcomputer bruker dere? [Re: EmilZipp] #2633790 20/10/2020 14:04
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Sitat: EmilZipp
Kastet ut Garmin 520+ og 1000 i sommer og gikk for 830. Betaler en tusenlapp mer enn 530 for å få touch-screen (ellers er de like med unntak av guiding til nærmeste bensinstasjon eller kino). Skjermen er mye bedre å bruke i regn enn 1000. Batteriet holder «evig» og i tillegg har jeg et eksternt Garmin batteri som klipses på undersiden av Garminholderen til de aller lengste / kaldeste turene med navigering. Ganske fiffig med to hendler som låser batteri og computer til holderen uten å vri på plass. Kart og navigering i skogen samt skryt, måling av hopp og vanskelighetsgrad trumfer vel Wahoo :-) 1030 synes jeg er for stor

Googlet litt mer på Edge 830, og det ser jo veldig bra ut både på landevei og i skogen, med hopp-måling som du sier :-) Ser at 1030 Plus-utgaven har brukt samme skjerm som 830, og det er jo og et godt tegn for 830, i tillegg til den lavere prisen på 830. Litt rart de ikke velger en matt skjerm, som Wahoo, men, da hadde gjerne ikke fargene poppet like mye. Får vel sikte meg inn på Black Friday for å få en bra deal på 830 før jul :-)

Re: Hvilken sykkelcomputer bruker dere? [Re: LAE] #2633862 21/10/2020 06:54
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Om du vil ha knapper fremfor trykking på skjerm er jo 530 det opplagte valget. Den har akkurat de samme funksjonene, samme størrelse inkl skryt for hopp :-) Så vidt jeg forstår kan du ikke velge "finn nærmeste bensinstasjon, cafe osv" på 530 men må legge inn adressen.

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino