Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gabba/perfetto jungelen

Gabba/perfetto jungelen #2599268 04/04/2020 20:55
M
Majoren Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
M
Må ha meg en ny "gabba" jakke. Har fått med meg at jakken har byttet navn til Perfetto, men har den igjen byttet navn til Perfetto ROS? Ser at det er svært få steder som har "vanlig" perfetto inne, men det virker som at det ROS det går i? Noen som har peil? Vet at ROS-jakken skal tåle litt mer vær, men vil ikke at den skal være varmere enn den tradisjonelle "gabba" jakken. Ifg beskrivelsen, så står det at det er fleece på innsiden.. Da blir jeg skeptisk og tenker at jakken blir for varm.
Noen som har erfaringer med ROS-jakken?

Re: Gabba/perfetto jungelen [Re: Majoren] #2599287 05/04/2020 06:48
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Jeg har både gabba og perfetto ros, og har endt opp med å bruke sistnevnte så og si hver dag jeg sykler.
Den er kanskje et par knepp varmere, men da skipper jeg bare undertrøye.
Her omkring regner det jo som hovedregel, så det kan hende det er derfor den fungerer så bra for meg...
Kvaliteten er helt utrolig, jeg tror jakken min er blitt vasket langt over 1000 ganger, og den holder like godt. Om det er et irritasjonsmoment så er det at det hender at jeg ikke husker å henge den fint nok opp til tørk etter vask, og da kan den være litt fuktig i krokene. Men i og med at den skal bli litt våt igjen etter få minutter sykling så er jo det å leve med.

Re: Gabba/perfetto jungelen [Re: vortex surfer] #2599395 05/04/2020 20:23
M
Majoren Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
M
Sitat: vortex surfer
Jeg har både gabba og perfetto ros, og har endt opp med å bruke sistnevnte så og si hver dag jeg sykler.
Her omkring regner det jo som hovedregel, så det kan hende det er derfor den fungerer så bra for meg...
Kvaliteten er helt utrolig, jeg tror jakken min er blitt vasket langt over 1000 ganger, og den holder like godt. Om det er et irritasjonsmoment så er det at det hender at jeg ikke husker å henge den fint nok opp til tørk etter vask, og da kan den være litt fuktig i krokene. Men i og med at den skal bli litt våt igjen etter få minutter sykling så er jo det å leve med.

Takk for svar.

Størrelsen er den samme? Bor i Bergen jeg også, så det kan være greit at den tåler litt vær ICON_SMILE

Re: Gabba/perfetto jungelen [Re: Majoren] #2599661 07/04/2020 08:57
V
vortex surfer Offline
Ivrig
Ivrig
V
Størrelse er relativt lik ja, men det er mere strekk i gabba, så hvis den er veldig trang så kan en kanskje vurdere å gå opp.

Re: Gabba/perfetto jungelen [Re: vortex surfer] #2599684 07/04/2020 10:36
M
Majoren Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
M
Størrelse er relativt lik ja, men det er mere strekk i gabba, så hvis den er veldig trang så kan en kanskje vurdere å gå opp.

Supert, takk skal du ha.

Re: Gabba/perfetto jungelen [Re: vortex surfer] #2600548 12/04/2020 21:55
E
eskval82 Offline
Entusiast
Entusiast
E

Sykler også i Bergen, litt over ein time kvar veg til jobb. Holder den deg tør såpass lenge? Bruker normalt medium i vanleg klær(182cm/76kg) og large i Castelli, vil den bli veldig stor om eg hadde gått for xl? Vil helst ikkje ha den heilt tight..

Re: Gabba/perfetto jungelen [Re: Majoren] #2600592 13/04/2020 10:03
J
Jonesy Offline
Medlem
Medlem
J
Den holder deg ikke tørr, det er ingen regnjakke.
Men den holder deg varm og god

Moderator  support, Valentino