Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Politikere og journalister

Politikere og journalister #2599105 03/04/2020 17:23
E
erik e Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
E
Er faktisk imponert av ministre på pressekonferanse men enda mer skuffa over journalister. Hva fa.. lærer dem på skolen,dritts... . Det er jo ikke gravende spørsmål når de leser opp sine spørsmål som har blitt besvart flere ganger. Det må jo være en tålmodighetsprøve og sitte og lytte til folk som ikke kan snakke norsk og er journalist . Er det noe i det jeg tenker ? ???

Re: Politikere og journalister [Re: erik e] #2599119 03/04/2020 19:09
S
spinat Offline
Ringrev
Ringrev
S
Jeg synes norske journalister ofte er for lite pågående. Det er irriterende å se politikere vri seg unna spørsmå, og så bare svare det samme når de blir stilt spørsmålet for andre og tredje gang.

Men jeg er enig i at politikere og representanter fra helse-Norge har imponert på pressekonferanser i det siste. Faglig dyktighet og rolig fremtreden. Akkurat som Trump ICON_WINK

Re: Politikere og journalister [Re: erik e] #2599122 03/04/2020 19:32
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Inte helt säker att det är samma i Norge men tror egentligen det. I Sverige var det mycket mer negativa skriverier för några uker sen än vad jag finner nu.

Tror att experter och journalister vill stå bakom regeringen i en krise och inte kritisera i onödan.

Sen är det ju så att i väldigt mycket av journalismen man läser på nett inte alls kommer med kritiska uppfölgnins spörsmål trots att svaren ibland er på godag ykskaft nivå. Verkar som att de har sina spörsmål och skriver ned svaren på dem utan att tänka att det kunde vara en ide att spörre vidare för en förklaring, precisering eller kritisk vinkling.

Moderator  support