Hei! Fikk lyst til å prøve meg på Nordmarka rundt, enten fredag eller lørdag (tenkte denne ruta
https://vegtur.cc/sider/nordmarka-rundt, tar gjerne i mot tips til avstikkere eller annet jeg burde få med meg). Siden jeg bor i son er planen å sykle inn til Oslo, ca ved markagrensen, kvelden før, og finne et sted å overnatte.
Er ikke så alt for godt kjent, så gi meg gjerne råd om hvor det er fint å sove! Eneste jeg har vurdert hittil er Kolsås eller inn mot Lommedalen.
Så til det praktiske.
Den foreløbige planen er å ha med sekk med liggeunderlag, sovepose, og sånn trekk man har rundt soveposen (muligens tarp? men er vel ikke vits om det ikke er regn). Soveposen er ikke så liten, så tror det må bli slik. Har ikke sykkelvesker (enda). Tar med et ullsett til å ha på i campen. Mat, har ikke primus e.l., men mulig jeg låner av pappa, eller så spiser jeg bare et stort måltid før jeg drar hjem og baserer meg på brødmat, riskaker, godteri for å spare vekt.. Vann/drikke: må jeg rett og slett bare ha med en del? Eller kan man fylle opp noen steder? I disse dager burde jeg vel egentlig ikke stoppe innom bensinstasjoner.
Neste dag vurderer jeg enten å gjemme sekken et sted i skogen, eller overlevere til en venn. Det ville også løst vannproblemet, fordi jeg da kan få vann derifra... Men da må jeg jo vente på denne personen, og jeg tenkte muligens å starte ganske tidlig på dagen..
Så. Hvis noen kan gi meg noe kritikk på hva som kan fungere og hva jeg burde gjøre annerledes, hadde jeg satt umåtelig stor pris på det!