Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Mulla Krekar

Mulla Krekar #2597879 28/03/2020 07:23
B
Brabus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
B
Nå har norske myndigheter etterhvert fått sendt ut Najumuddin Faraj Ahmad for rettergang i Italia,
ser at dagbla og andre deler av media viser omsorg for denne personen, gammel er han blitt og utsatt for sykdommer. det er jo litt synd på ham da, eller hva ?

er det en skam at hedersmannen Najumuddin Faraj Ahmad som har kjempet en kamp for Islamske al-Qaida ikke skal få leve trygt i Norge men fengsles i Italia,
eller er det på tide at massemorderen og terroristen Mulla Krekar får sin vel fortjente straff ?

Det blir aldri lettere og du blir aldri raskere
Re: Mulla Krekar [Re: Brabus] #2597881 28/03/2020 07:45
Brusdalen Offline
Ivrig
Ivrig
Var kaken god?

Re: Mulla Krekar [Re: Brabus] #2597897 28/03/2020 10:39
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Det er en teknikalitet, men han er vel utlevert og ikke sendt ut. Norge hadde nok fortsatt ikke fått sendt han ut hvis det ikke var for at Italia kom opp med en sak.

Jeg har ingen særlige følelser den ene eller andre veien. Rettssystemet har selvsagt ikke alltid rett, men det minste onde er å stole på at det fungerer (evt jobbe for å fikse systemet og da ikke fokusere på enkeltpersoner).

Så synes jeg det er utrolig tåpelig av Listhaug og co. at man skal feire med kake. Skal vi feire med kake når drapsmenn blir dømt også? Klarer ikke helt å se hva man oppnår enn å skaffe seg barnslige "kudos" blant ytre høyre samt å irritere på seg de som støtter Krekar av ulike grunner. Forventer virkelig mye mer av norske politikere uavhengig av om jeg deler deres politiske synspunkter eller ikke.

Også usikker på om dette er så mye å feire for FrP. 1. De klarte ikke å få han ut selv. 2. Hvem skal de nå bruke som symbol for deres innvandringspolitikk? At de klagde på Krekar klarte ikke engang SV å argumentere i mot. Ser jo at FrP sin retorikk rundt "IS-kvinnen" på ingen måte fungerer like godt som den rundt Krekar.

Re: Mulla Krekar [Re: Brabus] #2597933 28/03/2020 17:13
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Så på nett at alle tidligere justisministere fra FrP også fikk kake.

[Linket bilde fra bakeri.net]

Re: Mulla Krekar [Re: Brabus] #2597940 28/03/2020 18:00
Trygve_ Offline
Besatt
Besatt
Fra spøk til alvor så ser jeg jo at blant Sylvi’s disipler så elsker de jo kakespisingen hennes. Så det fungerer jo.
Og det er jo det som er så surrealistisk og splittende med slike politikere - at de kun henvender seg til sine, og skaper et sirkus kun for maktens skyld.
Vi kommer jo aldri til å en samlende regjering for «folk flest» med FrP. Det viser de jo gang på gang.

Re: Mulla Krekar [Re: Brabus] #2598063 29/03/2020 16:10
T
Tormod.. Offline
Entusiast
Entusiast
T
Det er absolutt på tide at han får sin straff. At han har blitt gammel har jo skjedd fordi han ikke aksepterte første dom. Er ikke som militæret, hvor du bare kan utsette til du slipper. Hvis han er skyldig i 10% av det de mener han har gjort er det på tide at Italia overtar.

Må jo berømme advokaten som har klart å forsvare Krekar. Han må jo være en av verdens beste advokater. Og jeg klandrer han ikke - han må jo gjøre så god jobb han kan. Men trenger gjerne ikke å ta sånne jobber igjen, siden han er så mye bedre en de fleste andre advokater.

Re: Mulla Krekar [Re: Tormod..] #2598068 29/03/2020 16:22
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Sitat: Tormod..
Det er absolutt på tide at han får sin straff. At han har blitt gammel har jo skjedd fordi han ikke aksepterte første dom. Er ikke som militæret, hvor du bare kan utsette til du slipper. Hvis han er skyldig i 10% av det de mener han har gjort er det på tide at Italia overtar.

Må jo berømme advokaten som har klart å forsvare Krekar. Han må jo være en av verdens beste advokater. Og jeg klandrer han ikke - han må jo gjøre så god jobb han kan. Men trenger gjerne ikke å ta sånne jobber igjen, siden han er så mye bedre en de fleste andre advokater.

+1 på denne. Jeg har null sympati med Krekar (og jeg stemmer ikke FrP).
Og såvidt jeg forstår så var det Italia som mente det var forsvarlig å gjennomføre dette nå. https://www.nrk.no/norge/krekar-utl...ever-svar-pa-hvem-som-betalte-1.14961558

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE

Moderator  support