Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Takboks siger i endene

Takboks siger i endene #2597413 25/03/2020 15:56
T
Tormod.. Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
T
Blir vel en blanding av spørsmål og tips:

Har en Thule Dynamic 900 takboks. Har hatt den lagret i en oppvarmet bod stående på veggen oppå to stenger, høyt på veggen, for å imitere takbøyler. Har brukt den veldig sjeldent (veier 22kg). Har lagt merke til at denne 7000,- "høykvalitets"-boksen har blitt veldig vrien å få lokket av og på på. Når jeg ser under boksen skjønner jeg hvorfor; takboksen har blitt skeiv...den har seget ned i endene, og den har ikke engang kommet opp i førtiårene (er nok 10 år).

Har to alternative teorier på hvorfor:
1- stengene den har stått på har stått for nært, og tyngdekraften har gjort den skeiv i endene?
2 - noe må ha stått i spenn på en av turene (en slalomstøvel eller noe, og presset bunnen ned, og blitt skeiv?

Noen som har vært borti lignende, og forslag til løsning, eller hvorfor det skjer? Har tenkt på å sette den på et flatt gulv med noe tungt på og lime fast vinkeljern eller noe annet som holder den stiv/ben. Men inni er det limt et slags tøydekke...

Var og en som klarte å knekke nøkkel inni, og ser tett ut på baksiden, så jeg får ikke lirket ut nøkkelrestene som youtube foreslår... det er forøvrig naglet fast i boksen. Tips?

Re: Takboks siger i endene [Re: Tormod..] #2597504 26/03/2020 08:46
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Til det siste: Borr ut naglehoder med et HSS 10-12mm borr, bank forsiktig ut resten av naglene. Bytt ut og popnagle på nytt.

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"

Moderator  support