Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykling under pandemi

Sykling under pandemi #2596564 21/03/2020 10:54
A
adrianbugge Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
A
I disse tider er det bra å sykle, i hvertfall så lenge man er frisk og tar hensyn til hverandre.
Her er noen bilder jeg har tatt fra sykkelen de siste dagene under pandemien. Motiver av folk som koser seg ute i solen og vakker natur får en ekstra mening når det lurer en usynlig fare bak overflaten...
Pass på og ta det rolig, det siste helsevesenet trenger er sykkelulykker.

Jeg er ny her og fikk dessverre ikke til å legge bildene inn i vedlegget slik som jeg hadde tenkt, så legger dem heller ut link til bildene på min min nettside (det går ikke an å lage link direkte til enkeltbildene i nettløsningen min slik at de kan bli vist på forumet)

www.adrianbugge.no/sykkeltur

Syklende fotograf
Re: Sykling under pandemi [Re: adrianbugge] #2596565 21/03/2020 11:02
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Velkommen på forumet!

Om du vil vise bildene dine i tråden, gjør slik:

Få opp siden der alle bildene under Sykkeltur vises. Høyreklikk på det aktuelle bildet og velg Kopiér bildeadressen eller Åpne bildet i ny fane. Da får du f.eks. en slik adresse:

https://images.squarespace-cdn.com/...c5MgdBeJmALQKw/Pandemi-1.jpg?format=500w

Klipp bort tegnene etter .jpg. Da får du en slik adresse:

https://images.squarespace-cdn.com/...bfawd0urKshkc5MgdBeJmALQKw/Pandemi-1.jpg

Om du bruker ikonet/funksjonsknappen for bilder (niende fra venstre i fullskjermvisning), kan du legge inn adressen som ender på .jpg og du får da dette opp:

[Linket bilde fra images.squarespace-cdn.com]

Poenget er at adressen må ende på .jpg eller annet bildeformat for å bli vist.

Her er en mer generell forklaring:

Du kan legge inn bilde fra annen nettside/billedbank slik:
1. Velg Bytt til fullskjermvisning for svar.
2. Skrive teksten og marker hvor du vil legge inn bildet.
3. Velg funksjonsknappen for bilde (9. fra venstre) og legg inn adresse for bildet. Denne må ende på .jpg eller annet billedformat.
4. Forhåndsvis innlegg for å se om bildet vises. Post siden svar.

Om du ikke har slik lenke, er det enklere å bruke bilde lagret på egen maskin:
1. Skriv innlegget (evt. velg Rediger om du vil endre på et innlegg), velg Filadministrasjon og legg til bildet (først Legg til fil og siden Ferdig). Vær oppmerksom på at bildet ikke må være større enn 1.9 MB.
2. Trykk Send. Innlegget publiseres nå med bildet som et vedlegg som bare vises som en link/tekstrad.
3. Klikk på linken til vedlegget og kopier adressen fra adressefeltet i nettleseren når bildet kommer opp.
4. Gå tilbake til innlegget, velg Rediger, velg funksjonsknappen for bilde, legg inn adressen du har kopiert. Trykk Rediger innlegg. Da legges innlegget ut igjen med bildet synlig.

Du kan eksperimentere her.

Re: Sykling under pandemi [Re: adrianbugge] #2596692 22/03/2020 08:06
A
adrianbugge Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
A
Ikke alle klarer å ta det med ro. I går da jeg syklet på den delte gang og sykkelveien forbi Maxbo Vækerø dempet jeg farten litt fordi det var masse gående med barn og greier der, men da kom det en racersykelist bak meg og ringte noe voldsomt bjellen, naturligvis måtte hans også spytte litt da han var forbi meg, ikke på meg og med vilje , men noen av disse sykelistene har det med å spytte hele tiden. Jeg fikk lagt meg bak han og tatt bilder av han, men gidder ikke å legge det ut.

Syklende fotograf

Moderator  support