Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 48 av 73 1 2 46 47 48 49 50 72 73

Korona - historien gjentar seg (?)

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Tange] #2652358 14/03/2021 13:17
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Tange
Før folk nå lar seg rive med av blodproppfrykten pga. coronavaksiner, er det greit å huske at blodsykdommer (som blodpropp) er rimelig vanlige sykdommmer..Bare venetrombose rammer anslagsvis 5-10.000 nordmennesker årlig og igjen anslagsvis 20% av dem dør av dette. I europa dør det årlig en halvmillion mennesker pga. blodpropp. Per i dag er det registret omtrent like mange dødsfall pga. COVID-19 (i Europa). Det siste er etter meninglsøt strenge tiltak så ingen grunn til bekymring,
Blodpropp er uansett en typisk bivirkning av medisk omsorg. Bli innlagt på sykehus er en relevant riskofaktor for å utvikle blodpropp. Blodpropper er også en regsitrert bivirkning av p-pillen. En byrde de fleste menn lett velterover på sin partner for å slippe unna å måtte bruke maske (les kondom) på Lillejens. Og ikke glem flyreiser. Spesielt lange flyreiser (4+ timer, aka sydenturer) er en målbar faktor i utvikling av blodpropper.

For de herinne som er glad i konspirasjoner som allikevel er litt redd kan jeg også melde at AstraZ]enica produserer Brilique, en blodfortynnende medisin, som sikkert er reseptbelagt, men om man er så uheldig å komme bort i AstraZenica-vaksinen er det sikkert en indikasjon som kan få fastlegen til å skrive resept for Brilique.

Nå gikk jo FHI og legemiddelverket sammen med OUS ut i går, og sa at blodproppene har oppstått på unormale plasser. Blodproppene oppstår også i kombinasjon med lite blodplater og blødninger i huden, noe som ifølge kona er utrolig.
Det er naturlig å tenke at dette skyldes bivirkning fremfor tilfeldighet.
Det skal bli spennende å se hva de konkluderer med.
Det som er synd er at det er verdifullt helsepersonell som er forsøkskaniner

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: stosu] #2652367 14/03/2021 15:05
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Sitat: stosu

Nå gikk jo FHI og legemiddelverket sammen med OUS ut i går, og sa at blodproppene har oppstått på unormale plasser. Blodproppene oppstår også i kombinasjon med lite blodplater og blødninger i huden, noe som ifølge kona er utrolig.
Det er naturlig å tenke at dette skyldes bivirkning fremfor tilfeldighet.
Det skal bli spennende å se hva de konkluderer med.
Det som er synd er at det er verdifullt helsepersonell som er forsøkskaniner

Jeg tror ikke du fikk med deg poenget, men jeg kan svare på det du skriver for det. Selv om det ikke er en direkte sammenheng.

Hvor det gjelder midlertidig stans av bruken av AstraZenica vises det at systemet i grunn fungerer (som ikke er det samme som at det er feilfritt).
Det er meldt fra om mulige uvanlige episoder rundt vaksineringen som har ført til at man har stoppet bruken for å avklare en mulig sammneheng.

Det hvor det gjelder din siste uttalelse. Mener du at det på forhånd har vært indikasjoner for at AstraZenica medfører/medeførte større risiko for uvanlige bevirkninger eller ukjente langtidsbivirkninger og at man derfor bruker denne på helsepersonell? Burde man ha ventet med å vaksinere helsepersonell? Eller det kunne vel like godt ha vært Pfizer som ble knyttet til mulige ukjente bevirkninger.
AstraZenica er ikke forbehold helsepersonell generelt. I opphavslandet UK er det vaksinert 11 millioner mennesker med AstraZenica-vaksinen; ikke bare helsepersonell. Om det er noe snak om forsøkskaniner er det vel heller i de land som nå fortsetter å bruke AstraZenica. Ikke fordi de ikke har fått med seg informasjon fra Norge og Danmark, men fordi de ikke finner en sammenheng mellom 10+ millioner vaksinerte og antall tilfeller av blodsyksommer.

Og her også det samme som jeg har sagt mange ganger før. Sannsynligvis vet vi ikke før om en god del år hva som var eller hadde vært den beste strategien. For nå kan vi bare jobbe med den informasjonen som er tilgjengelig nå.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Tange] #2652387 14/03/2021 19:08
stosu Offline
Besatt
Besatt

Jeg tror ikke du fikk med deg poenget, men jeg kan svare på det du skriver for det. Selv om det ikke er en direkte sammenheng.

Hvor det gjelder midlertidig stans av bruken av AstraZenica vises det at systemet i grunn fungerer (som ikke er det samme som at det er feilfritt).
Det er meldt fra om mulige uvanlige episoder rundt vaksineringen som har ført til at man har stoppet bruken for å avklare en mulig sammneheng.

Det hvor det gjelder din siste uttalelse. Mener du at det på forhånd har vært indikasjoner for at AstraZenica medfører/medeførte større risiko for uvanlige bevirkninger eller ukjente langtidsbivirkninger og at man derfor bruker denne på helsepersonell? Burde man ha ventet med å vaksinere helsepersonell? Eller det kunne vel like godt ha vært Pfizer som ble knyttet til mulige ukjente bevirkninger.
AstraZenica er ikke forbehold helsepersonell generelt. I opphavslandet UK er det vaksinert 11 millioner mennesker med AstraZenica-vaksinen; ikke bare helsepersonell. Om det er noe snak om forsøkskaniner er det vel heller i de land som nå fortsetter å bruke AstraZenica. Ikke fordi de ikke har fått med seg informasjon fra Norge og Danmark, men fordi de ikke finner en sammenheng mellom 10+ millioner vaksinerte og antall tilfeller av blodsyksommer.

Og her også det samme som jeg har sagt mange ganger før. Sannsynligvis vet vi ikke før om en god del år hva som var eller hadde vært den beste strategien. For nå kan vi bare jobbe med den informasjonen som er tilgjengelig nå.

Jeg skriver bare mine observasjoner fra media fra de siste døgnene.
For meg er det likegyldig hvilken vaksine som gir hvilke bivirkninger. Denne gangen er det AstraZeneca, det kunne like gjerne vært Pfizer eller Sputnik.
Min andre observasjon uten noen nevneverdig medisinsk kunnskap er at helsemyndighetene dessverre har blitt satt i en umulig situasjon. Naturligvis skal helsepersonell prioriteres i vaksinekøen. Men da blir det desto mer forferdelig om de hastegodkjente vaksinene gir bivrikninger som setter helsepersonellet ut av funksjon. Midt oppi en pandemi er det tross alt helsepersonellet vårt vi trenger aller mest i samfunnsberedskapen.
Nå er det 1 helsearbeider på Tynset som er død pga blodpropp og 3 som ligger på sykehus i Oslo pga. blodpropp.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652404 15/03/2021 06:07
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Nyheter fra NTB/ABC nyheter:
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2021/03/15/195746243/slik-blir-hverdagen-etter-pandemien

"Hyppigere munnbindbruk, mindre håndhilsning og bedre hygiene, mindre klemming".

- mer munnbindbruk, en ulempe i det daglige. Har noen forsøkt å gå på ski, i tettbefolkede løyper, med munnbind og solbriller? Neivel? Forsøk det.

- bedre hygiene? Alle mine kjente har allerede en utmerket hygiene, så langt jeg kan bedømme. Hvem er de i landets befolkning som ikke har det?

- mindre håndhilsning. Den er kjærkommen. Synes det kan være beklemmende at Per og Pål av mer eller mindre ukjente skal håndhilse. Skal vel virke tillitsvekkende, men kan også virke som inntrengning innenfor den personlige sfære. Litt amerikansk, det der med den overdrevne håndhilsningen. Unorsk.

- klemming? Om mulig mer påtrengende enn håndhilsning, spesielt fra omtrent ukjente folk. Kan det være nok en uting hentet fra foppallen, - der er jo klemming og hopping på hverandre vanlig etter skåring. Dumt, og da mener jeg både ballspill-klemmingen og selve spillet.

Husker en gang ute på tur jeg hjalp en dame-syklist med et sykkelkjede som hadde kilt seg bom fast innenfor tannhjulet. Etterpå MÅTTE den hjelpesløse mannlige makkeren klemme meg hardt som takk, med det resultat at han knakk de nye solbrillene jeg hadde hengende rundt halsen, under trøyen. Faen...

"Avdelingsdirektør Line Vold i FHI tror også at bruken av munnbind kan bli hyppigere. Hun peker på at det i Asia er vanlig å bruke munnbind i forbindelse med luftveissymptomer, som en høflig gest overfor sine medmennesker."
- Ja, jo, sikkert det også. Min erfaring fra byer i Asia, da FØR pandemien, er at de brukte munnbind som (nytteløs) beskyttelse mot forurensningen i de samme byer.

Redigert av Anomyn; 15/03/2021 06:34.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652408 15/03/2021 07:00
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Disse "tøm-og-røm"-innleggene som du ikke har interesse av verken å forklare eller forsvare, er ikke forenlig med konstruktiv debatt.

Så da spør jeg igjen: Hvilket nivå av smittevernstiltak ville du akseptert?

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652412 15/03/2021 07:24
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous
jeg lytter mer enn gjerne

Nei. Det gjør du ikke.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652417 15/03/2021 07:32
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: anonymous

( ..... ) det viste seg jo at det ikke var bare ett tilfelle av blodpropp (med tragisk utgang), helsevesenet hadde allerede 3 unge friske helsearbeidere innlagt på intensiven med AZ blodpropp ( ..... ).
https://www.dagbladet.no/nyheter/sykepleier-fikk-blodpropp-etter-vaksine/73526366

Kan i verste fall vaksinen(e) vise seg å være mer skadelig(e) enn selv corona-influensaen(e)?

Legg merke til notasjonen "corona-influensa"; dette fordi sesong-influensa også har sin årsak i corona-type virus.

Redigert av Anomyn; 15/03/2021 07:37.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652419 15/03/2021 07:35
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Anomyn

Kan i verste fall vaksinen(e) vise seg å være mer skadelig(e) enn selv corona-influensaen(e)?

I verste fall er rakettene til USA og Russland på vei rundt om kring for å ta livet av oss alle. Det er akkurat lite relevant. Det relevante er hva som er sannsynlig.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652420 15/03/2021 07:42
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Tredje gang: Hvilket nivå av smittevernstiltak ville du akseptert?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652421 15/03/2021 07:45
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Breaking news: siste fra Nakstad: "Ser nå ingen sikre tegn til at mutantviruset gir mer alvorlig sykdom".

Letter den selvpåførte lidelse for konsensus-paranoikere.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652423 15/03/2021 07:50
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Breaking news: siste fra Nakstad: "Ser nå ingen sikre tegn til at mutantviruset gir mer alvorlig sykdom".

Nå ljuger du. Gå hjem og skam deg.
https://www.nrk.no/norge/nakstad_-ser-tegn-til-at-mutantviruset-gir-mer-alvorlig-sykdom-1.15417729

Dikter du opp dette tullet her eller er det kokohøyre-media som lurer deg til å tro på det?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652426 15/03/2021 07:57
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G

Nei. Det kan de ikke, JAQoff.
[Linket bilde]

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652427 15/03/2021 07:59
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat:

Den satt.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652442 15/03/2021 08:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Da spør jeg for fjerde gang - og hvis du ikke svarer nå, bekrefter du bare at innleggene her er formåløs babling om ting du enten ikke forstår eller ikke har tenkt igjennom.

Hvilket nivå av smittevernstiltak ville du akseptert?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652444 15/03/2021 08:50
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A

Legg merke til notasjonen "corona-influensa"; dette fordi sesong-influensa også har sin årsak i corona-type virus.

Mer og mer som tyder på rent troll. Men hva driver deg i så fall?

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652451 15/03/2021 09:25
A
Anomyn Offline
Ringrev
Ringrev
A
https://www.dagbladet.no/nyheter/merket-endring-i-forrige-uke/73420355

"Helseminister Høie synes det er naturlig at man nå begynner å stille spørsmål om smitteverntiltakene i Norge.

- Det er slik at når man blir slitne, så er det en helt naturlig menneskelig reaksjon å stille spørsmål som for eksempel: «Er dette nødvendig?» og «kan vi ikke heller gjøre det på en annen måte?»

- Det er helt naturlig, og min jobb er å forsøke å forklare gang på gang hvorfor vi må gjøre det på denne måten."

Tilliten til myndighetenes håndtering av den påståtte corona-influensa krisen er synkende. Ikke overraskende. Maktmisbruk mot befolkning og næringsliv.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652453 15/03/2021 09:32
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
Vel, noen av oss har kanskje synkende tillit på grunn av at tiltakene ikke er sterke nok.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Anomyn] #2652456 15/03/2021 09:44
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Femte gang. Hvilket nivå av smittevernstiltak ville du akseptert?

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: stosu] #2652487 15/03/2021 13:08
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie

For meg er det likegyldig hvilken vaksine som gir hvilke bivirkninger. Denne gangen er det AstraZeneca, det kunne like gjerne vært Pfizer eller Sputnik. [/quote}
Du har åpenbart observert noe som ingen andre (med relavnt bakgrunn) ennå har observert. At det er en sammenheng mellom AZ og blodpropp. Alle andre driver ennå med å se på en mulig sammenheng.

Blir litt samenheng med et tidligere innlegg.
Ventrombose rammer årlig 5-10.000 nordmennesker, 20% av dem dør av det. Det betyr at det i snitt dør 3 nordmennesker hver dag pga. denne type blodpropp, 12 i løpet av 4 dager.. Det jobber drøye 400.000 i helsesektoren i Norge, hver 11. nordmenneske.
Blodpropp rammer ikke befolkjningen jevnt, men en relevant andel yngre blir også rammet.
Herifra blir det vanskelig å komme med 'absolutte tall', men sjansen for at, i løpet av en periode på flere uker, noen innenfoir helsevesenet rammes av blodpropp er rmelig stor og at noen av disse akkurat har blitt vaksinert. (Disse tallene gjelder selvfølgelig også for andre vaksiner, det kan også med sikkerhet fastslåss at noen får blodpropp etter å ha drukket cola.)

Det jeg observerer er at noen nylig vaksinert (AZ) har fått blodpropp, og at helsemyndighetene ønsker å avklare om det kan være en sammenheng.
Og derfor har de stabset bruk av AZ. Går vel en pressemelding nå.

Nå er det 1 helsearbeider på Tynset som er død pga blodpropp og 3 som ligger på sykehus i Oslo pga. blodpropp.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652489 15/03/2021 13:13
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Foreløpig oppdatering er ingen konklusjon, men både Irland og Nederland har nå også stanset bruk av AstraZeneca.

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652491 15/03/2021 13:17
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
EL Sylko og jeg er faktisk enige for en gangs skyld: historien gjentar seg.

– Historien gjentar seg
Ved sykehuset i Chirari, en by ved Po-elven, er alle de 160 sengene som hospitalet har til rådighet opptatt av Covid-pasienter. Kapasiteten er sprengt. Det fins ikke plass til flere nye pasienter som er alvorlig syke av coronaviruset.

I byen Brescia er 90 prosent av sykehussengene fulle.

Det faktum at historien gjentar seg etter at Lombardia var selve episenteret av virusutbruddet i Italia for ett år siden, er en kvalmende opplevelse for dr. Gabriele Zanolini.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/X8WyQb/italia-stenger-ned-igjen-det-ser-moerkt-ut

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Tange] #2652506 15/03/2021 14:54
stosu Offline
Besatt
Besatt
EL Sylko og jeg er faktisk enige for en gangs skyld: historien gjentar seg.

– Historien gjentar seg
Ved sykehuset i Chirari, en by ved Po-elven, er alle de 160 sengene som hospitalet har til rådighet opptatt av Covid-pasienter. Kapasiteten er sprengt. Det fins ikke plass til flere nye pasienter som er alvorlig syke av coronaviruset.

I byen Brescia er 90 prosent av sykehussengene fulle.

Det faktum at historien gjentar seg etter at Lombardia var selve episenteret av virusutbruddet i Italia for ett år siden, er en kvalmende opplevelse for dr. Gabriele Zanolini.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/X8WyQb/italia-stenger-ned-igjen-det-ser-moerkt-ut

Det de opplever i Italia (og andre steder i Europa) er for meg god dokumentasjon på at Norges tidlige og strenge smittevernstiltak er riktig tiltaksnivå for å forhåpentligvis unngå at helsevesenet sprenges

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Tange] #2652510 15/03/2021 15:03
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig

For meg er det likegyldig hvilken vaksine som gir hvilke bivirkninger. Denne gangen er det AstraZeneca, det kunne like gjerne vært Pfizer eller Sputnik. [/quote}
Du har åpenbart observert noe som ingen andre (med relavnt bakgrunn) ennå har observert. At det er en sammenheng mellom AZ og blodpropp. Alle andre driver ennå med å se på en mulig sammenheng.

Ventrombose rammer årlig 5-10.000 nordmennesker, 20% av dem dør av det. Det betyr at det i snitt dør 3 nordmennesker hver dag pga. denne type blodpropp, 12 i løpet av 4 dager.. Det jobber drøye 400.000 i helsesektoren i Norge, hver 11. nordmenneske.
Blodpropp rammer ikke befolkjningen jevnt, men en relevant andel yngre blir også rammet.
Herifra blir det vanskelig å komme med 'absolutte tall', men sjansen for at, i løpet av en periode på flere uker, noen innenfoir helsevesenet rammes av blodpropp er rmelig stor og at noen av disse akkurat har blitt vaksinert. (Disse tallene gjelder selvfølgelig også for andre vaksiner, det kan også med sikkerhet fastslåss at noen får blodpropp etter å ha drukket cola.)

Det jeg observerer er at noen nylig vaksinert (AZ) har fått blodpropp, og at helsemyndighetene ønsker å avklare om det kan være en sammenheng.

Hvis 10.000 av 5.000.000 får ventrombose hvert år så er det ca 0,2% av befolkningen. Hvis det er 100.000 som har fått AZ vaksine så vil det si at 200 stk vil få blodpropp uansett. Ser bort i fra alder og risikogrupper, da jeg ikke aner fordelingen. Poenget er bare at det er ikke sikkert at 30 stk med blodpropp er så usannsynlig mye (som også var Tange sitt poeng).

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652512 15/03/2021 15:08
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: anonymous13
Sitat: GeirK
Tredje gang: Hvilket nivå av smittevernstiltak ville du akseptert?

Er det noen som svarer på disse ropene om hjelp lenger?

Det kommer an på hvem jeg spør. Enkelte er svært hjelpsommer, men Anomyn er en av disse som av en eller annen grunn ikke er villig til å hjelpe de som leser postene hans medl å forstå ståstedet hans i debatten.

- Robert Green Ingersoll
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Dexter] #2652514 15/03/2021 15:36
Loki Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dexter

Hvis 10.000 av 5.000.000 får ventrombose hvert år så er det ca 0,2% av befolkningen.

Man kan komme med så mye tall man vil, når 2 personer er død pga ytterst sjelden (eller faktisk helt ny) kombinasjon av blodpropp og blødninger og ytterligere to ligger i alvorlig tilstand med samme symptomer og alle 4 tok AZ rett før, ja da er den vaksinen uaktuell å benytte for svært, svært mange. Det er ikke stort å diskutere akkurat.

He took the road less travelled, but somehow won out in the end
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652521 15/03/2021 16:37
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: anonymous13

Det de opplever i Italia (og andre steder i Europa) er for meg god dokumentasjon på at Norges tidlige og strenge smittevernstiltak er riktig tiltaksnivå for å forhåpentligvis unngå at helsevesenet sprenges

Blir ikke det litt vanskelig å avgjøre før du ser på hva slags tiltak de har hatt i italia da?

Uavhengig av tiltak i Italia, så ønsker jeg ikke covid i fri utfoldelse i Norge

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Dexter] #2652522 15/03/2021 16:39
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Dexter

Hvis 10.000 av 5.000.000 får ventrombose hvert år så er det ca 0,2% av befolkningen. Hvis det er 100.000 som har fått AZ vaksine så vil det si at 200 stk vil få blodpropp uansett. Ser bort i fra alder og risikogrupper, da jeg ikke aner fordelingen. Poenget er bare at det er ikke sikkert at 30 stk med blodpropp er så usannsynlig mye (som også var Tange sitt poeng).

Dersom de finner klinisk dokumentasjon på dette, så er det dokumentasjon godt nok for meg ICON_WINK

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: Loki] #2652528 15/03/2021 17:05
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Så langt sier AstraZeneca at de har registrert under 40 tilfeller totalt av blodsykdommer på totalt 17 millioner vaksinerte. (Jeg anser AZ for å være en rimelig sikker kilde akkurat i situasjonen de er nå). Det er ikke noe annet enn som kan forventes. Alt i januar døde en lege av 'uvanlig blodsykdom etter Pfizer-vaksinen i USA og en snaue 40 andre tilfeller både etter Pfizer og Moderna har blitt etterforsket siden februar.
Dette uten at noen har klart å vise til en klar sammenheng mellom vaksine og blodsykdom. Det er heller ikke noe nytt at diverse blodsykdommer har vært en viktig faktor ved selve sykdommen (COVID-19), som GeirK. nevnte litt lenger opp.
Jeg har ikke klart å finne noe om en mulig sammenheng på dette området. Ie. at det er selve skallet, ('spike protein') som er mulig årsak til blodsykdpommene både pga. Sars_Cov2 og vaksinen. Men det er sikkert noe forskere som også har tenkt den tanken. Ikke er det en kjent biologisk mekanisme som kan knytte vaksine til blodsykdommer som jeg har klart å finne.
De land som så langt har stanset bruk av AZ (Norge, Danmark, Irland, Østerike, Nedrland og Tyskland?) har så vidt jeg vet alle meldt bruk av samme batchen, ABV5300. Av den er det gitt ca. 300.000 doser i Frankrike uten at de melder om blodsykdommer.

Kan hende det ikke er mye å diskutere for deg, men jeg er rimelig sikker på at forskerne mener at det fortsatt er veldig mye igjen å dikutere.

Redigert av Tange; 15/03/2021 17:06.
Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652531 15/03/2021 17:59
stosu Offline
Besatt
Besatt
Min oppfatning er også at det er veldig mye igjen forskerne må granske

Re: Korona - historien gjentar seg (?) [Re: ] #2652557 15/03/2021 21:23
Dexter Offline
Ivrig
Ivrig
Verdt å lese, selv om det er skrevet av en lavt utdannet systemutvikler

https://tjomlid.com/2021/03/15/vaksinesikkerhetens-trolley-problem/

Side 48 av 73 1 2 46 47 48 49 50 72 73

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå