Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Bytte av jobb i Corona-tider

Bytte av jobb i Corona-tider #2595004 13/03/2020 11:19
M
Mr.Jacobsen Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Jeg sitter i den artige situasjon at jeg stadig vurderer å bytte jobb for å få mer faglige utfordringer. Før Corona slo til for alvor var jeg derfor på litt intervjuer. Dette har endt opp med et jobbtilbud. Jeg jobber i dag i en offentlig virksomhet hvor jeg føler meg relativt trygg på at jeg ikke vil bli rammet av nedskjæringer, og er heller ikke sist inn på arbeidsplassen.

Stillingen jeg vurderer er i et statlig organ, med lovpålagte oppgaver. Jeg vurderer det derfor som en relativt sikker stilling. Likevel gnager det litt i bakhodet at vi er på vei inn i usikre tider. Er dette fullstendig irrasjonelt, eller har den litt ugne følelsen rot i virkeligheten?

Re: Bytte av jobb i Corona-tider [Re: Mr.Jacobsen] #2595011 13/03/2020 11:32
P
Paulus Offline
Besatt
Besatt
P
Det er en risiko med alt, men sånn generelt er å bytte jobb i staten relativt trygt. Det som er skummelt i staten er den angsten den sittende regjering har for offentlige tjenester. Men jeg tipper regjeringen neppe gjør store omkalfatringer i offentlige ansatte nå når vi går "usikre" tider i møte. Det er vel heller en risiko for at planlagte omstillingsprosesser kan bli utsatt.

Re: Bytte av jobb i Corona-tider [Re: Mr.Jacobsen] #2595109 13/03/2020 16:12
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Der tror jeg du er ugrunnet nervøs. Staten slutter ikke med sitt før alle byråkrater er spist av nazi-zombier.

Lykke til med ny jobb.
LarsB

Moderator  support