Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Corona - sperre inne barna?

Corona - sperre inne barna? #2594952 13/03/2020 07:26
M
Marøder Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
M
Hva gjør dere andre barneforeldre med barna; frislipp av spilletid og annet for å holde de inne? Eller business as usual - barna kan få/dra på besøk og være med venner som vanlig?

Er litt usikker. Enkelte barn kan jo ha astma og pårørende som er utsatte.

Vi har i alle fall innført kjøpesenternekt. Har tilgang til treningsrom på jobb. Ok å la de treningsvillige barna (og voksne) trene der?

Hva tenker dere andre?

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2594953 13/03/2020 07:43
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Tror nok vi slipper opp til noe lek med nabobarna utendørs ila helga, men vi velger inntil videre å kjøre hardt på alene innendørs hjemme. I morgen tror jeg faktisk vi tar med ski og sekk og drar ut i marka.
Et treningsrom på jobb tenker jeg er helt uaktuelt, for voksne og barn. Fritt besøk med venner tenker jeg også er uaktuelt.

Redigert av Stefan77; 13/03/2020 07:44.

- Stefan
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2594960 13/03/2020 08:25
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Vi holder barna hjemme med hverandre, og går tur i skogen (heldigvis Østmarka rett ved siden av). Lekeplass er off limits, med mindre det er tomt. Venner må de se langt etter, dessverre. Vi satser på å holde barna i aktivitet og mer frislipp på skjerm enn vanlig. Det er en grunn til at man har innført lockdown, og det er for å unngå at for mange mennesker omgås andre. Det er ikke hjemmekarantene, så man kan ta ansvarlige/nødvendige turer ut. Alternativt solo/familietrening utenfor andre folk.

Jobben hos oss har stengt treningsrom, så det er en dårlig idé å benytte seg av apparater andre har tatt på.

Delta i dugnaden, selv om det er vanskelig! Jeg har faktisk observert at barna mine leker sammen, til tross for tidligere vane med mordforsøk i løpet av leken tidligere.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2594983 13/03/2020 10:10
S
simson Offline
Ivrig
Ivrig
S
Vi lar de leke ute, men unngå lekeplass og tett kontakt med andre.
Utover i neste uke tenker jeg vi må åpne for mer kontakt med og besøk av andre barn som vi kjenner godt og som har vært hjemme.

Og tenker å skru opp trampolina i helga, for å få brukt opp energien til ungene noe.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2594997 13/03/2020 11:06
BjornS Offline
Ivrig
Ivrig
Hos oss har skolen sendt med alle bøker hjem med ungene. I tillegg har skolen fjernundervisning via elevens ipad, både oppgaver for hver enkelt elev og samarbeid via Skype. i utg.pkt er skoledagen nå fra kl 09 til kl 14. Dette blir jo en bra digitaliseringstest for ungene våre. Lærerne er tilgjengelig via chat og skypevideo dersom det trengs.

Som kjiip pappa er ungenes telefon avslått i skoletiden, også hjemmeskole. Det har gått helt fint ser det ut til, selv om det ennå er et par timer igjen av skoledag 2.0 - issue 01.

Vi er sånn sett heldige som har unger i skolealder i en kommune som har satset på digitalisering av skolehverdagen.
De som har barn under 12 år har etter det jeg forstår "lov til" å ta fri fra jobb for å passe unger og aktivisere de.

Bjørn.

Redigert av BjornS; 13/03/2020 11:07.
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: baronKanon] #2595186 14/03/2020 09:44
Girona Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: baronKanon
Lekeplass er off limits, med mindre det er tomt.
Coronaviruset kan leve over en uke på ulike overflater, så det spiller vel liten rolle om det er andre folk der eller ikke. Hvis barna dine tar på noen av lekeapparatene, så risikerer de å bidra til en smittekjede mellom folk som har vært der med inntil mange dagers mellomrom.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2595215 14/03/2020 13:12
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Viruset er det en god del usikkerhet rundt, men ja noen virus klarer å overleve i lang tid på forskjellige overflater. Om det gjelder lekeapparater som er utsatt for vær og vindt tviler jeg sterkt på.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2595235 14/03/2020 14:57
Juffe Offline
Besatt
Besatt
Vi er hjemme, men drar ut for å få sol, bevegelse og frisk luft. Det er viktig for både sønnen min og jeg. Vi dropper fysisk lek med andre barn enn så lenge ettersom jeg ser at de også leker med mange andre. Men det er lav terskel for å være på nett til facetime, fortnite mm. Så ser vi det an fremover. Dette skal uansett ikke vare evig.

'...once more, and more intensity!'
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2595289 14/03/2020 18:43
E
eirikbk Offline
Ivrig
Ivrig
E
Alkurat nå er jeg glad vi har egen hage og bor nærme marka.
Har laget avtale med to andre familier som har barn i samme avdeling i barnehagen om utelek fra mandag. Og at vi da ikke leker med andre barn hver for oss. Men vurderer dette fortløpende.
Legger til at vi voksne heller ikke møter noen. På butikken må vi vel etter hvert når vi trenger mer melk. Bruker Kolonial til dagligvarer, som vanlig de siste tre år.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2595298 14/03/2020 19:34
P
Plankepetter Offline
Veteran
Veteran
P
Eneste problemet er at Kolonial nå har en ukes leveringstid

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2595327 14/03/2020 21:48
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Vi har et enebarn (storebror er voksen og utflytte). Han får leke ute sammen med noen få utvalgte. Vi kan ikke nekte ham omgang med andre barn - eller lystbetont fysisk aktivitet.

"The more false we destroy, the more room there will be for the true."
- Robert Green Ingersoll
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: GeirK] #2595337 14/03/2020 23:52
A
Asterix Offline
Entusiast
Entusiast
A
Sitat: GeirK
Vi kan ikke nekte ham omgang med andre barn

Jo, det kan dere.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Asterix] #2595344 15/03/2020 07:28
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Asterix
Sitat: GeirK
Vi kan ikke nekte ham omgang med andre barn

Jo, det kan dere.

Ja, teknisk sett kan vi det, men vi følger disse retningslinjene her.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...foreldre-dette-boer-dere-ikke-gjoere-naa

- Robert Green Ingersoll
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: ] #2595357 15/03/2020 08:35
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Hva konkret er det jeg misforstår?

- Robert Green Ingersoll
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2595388 15/03/2020 09:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Forumet forvitrer til en underlig anstalt, der det er beklemmende, flaut og trist å oppholde seg.

Jeg prøver å pøse på med sykkelrelaterte innlegg, men det drukner i utgytelsene til de mest forvirrede og virkelighetsfjerne som på uforståelig vis har havnet på et sykkelforum.

Kunne ønske meg noe mer moderering for å opprettholde det som fortsatt er et interessant forum for syklister, alternativt at snikksnakk, pølsesvev og sludder skilles ut som et separat forum, men innser at redaksjonen har annet å gjøre enn å passe på barnehagen som forumet dessverre utvikler seg til å bli.

Uansett hva vi alminnelige forumbrukere skriver, fungerer det kun som mat for troll.

Verre er det om noen faktisk skulle ta alvorlig det som skrives om det pågående koronautbruddet, og bidra til å undergrave samfunnets felles innsats for å begrense smitten og beskytte de mest sårbare blant oss.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: ] #2595395 15/03/2020 10:14
A
Appelsin Offline
Ringrev
Ringrev
A
Sitat: Byker
Forbud mot meningsmotstandere er et kjent totalitært, kommunistisk grep.

Å anklage folk for å vere kommunister er et kjent nazistisk grep.

(Vet jeg hitlet debatten men den var allerede stalinisert, og Byker er enten et troll som fortener slike svar, eller en som fortener de likevel)

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: ] #2595400 15/03/2020 10:26
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Pussig at noen som ofte er nokså skarpt frempå med karakteristikker av meningsmotstandere nå selv ønsker sensur. Antar innskjerpingen i retning mer sensur da ikke skal gjelde dine meningstilhengere?

Forbud mot meningsmotstandere er et kjent totalitært, kommunistisk grep.

Når fritenkere og skeptikere kommer med kritiske spørsmål i de lukkede echokammerne til konspirasjonsteoretikere,nyreligøse og alskens realister blir de stengt ute.
Når konspirasjonsteoretikere og alskens realister beveger seg inn i åpne fora og blir bedt moderert roper de SENSUR! SENSUR! KOMMUNISTER!

[Linket bilde fra senabeikeland.no]

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: ] #2595410 15/03/2020 11:15
G
GeirK Offline
More than words
More than words
G
Sitat: Appelsin

Å anklage folk for å vere kommunister er et kjent nazistisk grep.

Og omvendt. Bege deler er totalitære, bare med forskjellig navn. De lidende blir den jevne befolkning. Tiltakene i forb. med corona nå nærmer seg situasjonen i enkelte totalitære stater. Nevnte jeg et land på Korea-halvøya? Venezuela?

Dette er en konsekvens av at vi har en del individer i samfunnet hvis kognitive kapasitet forhindrer dem fra å gjøre det som objektivt sett er best for dem selv. De samme individene forstår følgelig ikke nødvendigheten av tiltakene. Så derfor er det bare å kline til. De eneste som lider er ovennevnte. De får ingen sympati fra meg.

- Robert Green Ingersoll
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Sepeda] #2595411 15/03/2020 11:15
O
olelovold Offline
Entusiast
Entusiast
O
Sitat: Sepeda
Forumet forvitrer til en underlig anstalt, der det er beklemmende, flaut og trist å oppholde seg.

Jeg prøver å pøse på med sykkelrelaterte innlegg, men det drukner i utgytelsene til de mest forvirrede og virkelighetsfjerne som på uforståelig vis har havnet på et sykkelforum.

Kunne ønske meg noe mer moderering for å opprettholde det som fortsatt er et interessant forum for syklister, alternativt at snikksnakk, pølsesvev og sludder skilles ut som et separat forum, men innser at redaksjonen har annet å gjøre enn å passe på barnehagen som forumet dessverre utvikler seg til å bli.

Uansett hva vi alminnelige forumbrukere skriver, fungerer det kun som mat for troll.

Verre er det om noen faktisk skulle ta alvorlig det som skrives om det pågående koronautbruddet, og bidra til å undergrave samfunnets felles innsats for å begrense smitten og beskytte de mest sårbare blant oss.

+1000

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Sepeda] #2595417 15/03/2020 11:27
JonAre Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Sepeda

Ja, dette er søppel. Spørsmålet i tråden er selvsagt kurant, men hoppet til usammenhengende rør om kommunisme (av alle ting) er forstemmende kort.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Marøder] #2595423 15/03/2020 11:42
G
Gråstein Online
Besatt
Besatt
G
Kjære admin: Kan dere fjerne elementer som åpenbart ikke bidrar, og som like åpenbart prøver å provosere i alle tråder der det faktisk er gode diksusjoner? (Om dere mener det er meg: Fjern meg. Om dere mener det er... hmm... la oss si "andre", så fjern dem (eller han eller hun eller hva vi kaller Byker)

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: ] #2595452 15/03/2020 12:42
Tange Offline
Flittig Bie
Flittig Bie
Øh nei, det nærmeste vi kommer til kommunisme i disse tider er lysenkoisme og avarter av denne. Det er å forby visse greiner av vitenskap og forskning.
Forbudt mot kvantemekanikk og historie kan nevnes men sett i lys av de siste dagenes utvikling er det mer relevant med 'kommunistisk' fornektelse av biologi og statistikk.

Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Gråstein] #2595462 15/03/2020 13:21
Trond Vidar Offline
I want to ride my bicycle
I want to ride my bicycle
Sitat: Gråstein
Kjære admin: Kan dere fjerne elementer som åpenbart ikke bidrar, og som like åpenbart prøver å provosere i alle tråder der det faktisk er gode diksusjoner? (Om dere mener det er meg: Fjern meg. Om dere mener det er... hmm... la oss si "andre", så fjern dem (eller han eller hun eller hva vi kaller Byker)

3 måneders karatene er innført.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Corona - sperre inne barna? [Re: Trond Vidar] #2595480 15/03/2020 15:28
KjellMa Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Trond Vidar
Sitat: Gråstein

3 måneders karatene er innført.

Takk!

Gi noe som varer, gi fan

Moderator  support