Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Lakk til besvær

Lakk til besvær #2594102 07/03/2020 17:03
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
I fjor høst kjøpte jeg meg en sort BMC Teammachine ALR Disc på salg. Allerede på den første turen greide jeg å eliminere et ikke ubetydelig stykke lakk fra den nyinnkjøpte. For da jeg kom hjem fra jomfruturen, så jeg til min store forskrekkelse at et flak på omlag halvannen millimeter var borte vekk fra venstre setestag og eksponerte den sølvfargede aluminiumen under.

Hvordan dette kunne skje var meg et bittert mysterium, men jeg måtte uansett bøte på skaden. Jeg tenkte først en snurr sort elektrikertape, men i et anfall av dårlig dømmekraft endte jeg til slutt opp med å plukke med meg den gule refleksteipen fra Clasern. Og ikke bare skulle jeg teipe rundt det skadde setestaget, men også det friske, og likeledes hvert gaffelbein. Slik ville min kjedelige sorte sykkel få et innslag av gult og et glimt av personlighet, og ikke minst bli lettere å oppdage i trafikken. Vinn vinn der altså.

Illustrasjonsfoto:

[Linket bilde fra i.imgur.com]

Jeg påførte den gule teipen med smidigheten til en erfaren håndtverker, helt til jeg la merke til en ujevnhet på det ene gaffelbeinet. Jeg gikk i gang med justeringen, og dro forsiktig teipen opp igjen. Da skjedde det som måtte skje. Jeg drar av et gigantisk flak med lakk og ser rett inn i kjøttet på sykkelen. Det bannes høyt og jeg legger teipen rolig inn igjen, som om det kommer til å reversere skaden. Men fadesen er dessverre et faktum. Jeg legger på en ekstra runde teip for å skjule ujevnheten, og sykler meg en tur i visshet om at jeg aldri kan ta av teipen, såfremt jeg ikke har planer om å gi den en ny lakk-jobb, da.

Jeg kontakter BMC, som kontant konstaterer at garantien på lakken utløper i det man setter klistremerker på sykkelen. Så spør jeg hvordan jeg bør gå frem ved en eventuell omlakkering, ettersom de selv fraråder dette på sine nettsider, og de sier følgende:

"Hi Ole
We will still guarantee the regular warranty conditions, also for custom painted frames and forks, if:

The original paint is only sanded superficially – no sanding through to carbon or aluminum
No chemical stripping is applied
The frame and fork serial number and barcode must remain visible"

Jeg vet ikke når, men sannsynligvis vil jeg etterhvert bli lei av å sykle på en svart sykkel med teipbiter på, og ønske meg en mer spicy lakkjobb.
Så da blir spørsmålet, hvordan bør jeg her gå frem? Finnes det folk i Oslo som tar på seg slikt, og som kan oppfylle BMCs strenge krav til prosedyrer? Jeg setter pris på råd.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594104 07/03/2020 17:14
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
Det største spørsmålet er jo hvorfor BMC valgte å lakkere den i det hele tatt når de enkelt og greit kunne ha anodisert den svart slik som cannondale gjorde med CAAD12?
det hadde jo spart både penger, vekt og gjort den mer hardfør!

Når det kommer til lakkering så er det ganske dyrt, så det er vel kanskje mer økonomsik fornuftig å syregrunne og spottlakkere der lakken er falt av og heller leve med at den ikke er 100% perfekt.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594110 07/03/2020 18:46
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Æsj, så kjedelig. Her har du vært maksimalt uheldig.

Vet ikke om det nytter å ta opp med BMC at den opprinnelige skaden oppsto før du påførte teip/klistremerke? Du har ikke bilde/dokumentasjon?

Har dessverre ikke noen opplagt løsning, og ville primært uttrykke medfølelse.

Men kanskje kan du snu det til en god ting?

Om du skulle velge å ta dette som en anledning til å få gjort en custom-lakkering, ville jeg hørt med de anerkjente forhandlerne i byen om anbefalinger. The Service Course? Mener bestemt å ha sett custom-lakkerte sykler bl.a. hos Tommek, uten at jeg vet om han gjør jobben selv.

Spottlakkering, som foreslått av bjarnetv, kan kanskje også være i form av et unikt og artig designelement?

På diverse alu-sykler har jeg opplevd små hakk og skraper, og at litt av lakken løsner ved fester, f.eks. ved kaliperne. Men de har vært grovere brukssykler som i grunnen kler godt noen skrammer fra et hardt liv.

Håper dette løser seg, og kanskje med tiden vil kunne gjøre sykkelen særegen og gi den karakter.

Det er uansett en fantastisk flott sykkel. Jeg er ikke uhildet, men synes den er den mest stilrene alu-raceren blant de store merkene.

Re: Lakk til besvær [Re: Sepeda] #2594138 08/03/2020 11:56
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Sitat: bjarnetv
Det største spørsmålet er jo hvorfor BMC valgte å lakkere den i det hele tatt når de enkelt og greit kunne ha anodisert den svart slik som cannondale gjorde med CAAD12?
det hadde jo spart både penger, vekt og gjort den mer hardfør!

Enig, det hadde vært mye bedre. Sjekk ut årets toppmodell! Den ser jo mye fetere ut men den koster også enormt mye mer, nærmere 40k.

Når det kommer til lakkering så er det ganske dyrt, så det er vel kanskje mer økonomsik fornuftig å syregrunne og spottlakkere der lakken er falt av og heller leve med at den ikke er 100% perfekt.

Dette er også en mulighet. Men allerede før jeg var uheldig med lakken var jeg innom tanken på omlakkering siden svart sykkel er så kjedelig.

Sitat: Sepeda
Æsj, så kjedelig. Her har du vært maksimalt uheldig.

Vet ikke om det nytter å ta opp med BMC at den opprinnelige skaden oppsto før du påførte teip/klistremerke? Du har ikke bilde/dokumentasjon?

Har dessverre ikke noen opplagt løsning, og ville primært uttrykke medfølelse.

Men kanskje kan du snu det til en god ting?

Om du skulle velge å ta dette som en anledning til å få gjort en custom-lakkering, ville jeg hørt med de anerkjente forhandlerne i byen om anbefalinger. The Service Course? Mener bestemt å ha sett custom-lakkerte sykler bl.a. hos Tommek, uten at jeg vet om han gjør jobben selv.

Spottlakkering, som foreslått av bjarnetv, kan kanskje også være i form av et unikt og artig designelement?

På diverse alu-sykler har jeg opplevd små hakk og skraper, og at litt av lakken løsner ved fester, f.eks. ved kaliperne. Men de har vært grovere brukssykler som i grunnen kler godt noen skrammer fra et hardt liv.

Håper dette løser seg, og kanskje med tiden vil kunne gjøre sykkelen særegen og gi den karakter.

Det er uansett en fantastisk flott sykkel. Jeg er ikke uhildet, men synes den er den mest stilrene alu-raceren blant de store merkene.

Takk for medfølelse og gode forslag. Uflaks ja. Det er ikke første gang jeg har laget riper i lakken, men aldri opplevd en så skjør paintjob før. Men så var det jo også ganske korttenkt å bruke en ukjent teip sånn uten videre. BMC virker uinteressert i å hjelpe og det ligger også an til at jeg mister garantien ved en evt. omlakkering siden jeg har vanskelig for å se hvordan det skal kunne gjøres uten å bryte med betingelsene deres, men det får bare være.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594142 08/03/2020 12:49
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Greit å ta med seg den erfaringen videre til neste sykkelkjøp. Topp ingeniørkunst, QC og gode garantier skal jo liksom være noen av poengene med å kjøpe disse dyre merkene. Noterte meg også at BMC tilsynelatende ikke var særlig ryddige i utførelsen av den siste av sine mange tilbakekallinger.

Create the problem and sell the solution
Re: Lakk til besvær [Re: DuffMcShank] #2594143 08/03/2020 13:27
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: DuffMcShank
Topp ingeniørkunst, QC og gode garantier skal jo liksom være noen av poengene med å kjøpe disse dyre merkene. Noterte meg også at BMC tilsynelatende ikke var særlig ryddige i utførelsen av den siste av sine mange tilbakekallinger.

Enig at det er kjedelig med tilbakekallinger, også de to gangene BMC har gjort det de siste syv årene. Og kjedelig å høre at de ikke har vært ryddige, det hadde jeg ikke fått med meg.

Men at rimelige merker sjelden tilbakekaller sine rammesett eller komponenter, synes jeg ikke nødvendigvis er et tegn på kvalitet.

Om du studerer oversikten over tilbakekallinger f.eks. hos Bicycle Retailer, Bike Europe, Bikeradar eller Consumer Affairs, vil du se at det nesten utelukkende er anerkjente og store merker som tilbakekaller, f.eks. Trek, Cannondale, Specialized, Genesis, Look, Bianchi, Enve, Colnago, SRAM osv. osv.

Du kan gjerne lese det som at disse merkene gjennomgående er av dårligere kvalitet enn rimeligere, lokale merker eller direkteimporterte rammer og komponenter fra Xiamen eller andre steder.

Jeg tror derimot det vitner om at disse produsentene opererer med strenge sikkerhetskrav i henhold til amerikansk og europeisk lovgivning, er reelt opptatt av kundenes sikkerhet, og ønsker å sikre eget omdømme.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594144 08/03/2020 13:35
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Les innlegget mitt på nytt ICON_SMILE

Re: Lakk til besvær [Re: DuffMcShank] #2594145 08/03/2020 13:36
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider

Ja?

Topp ingeniørkunst, QC og gode garantier skal jo liksom være noen av poengene med å kjøpe disse dyre merkene.

Hvis du tenker på denne, kan jeg ikke se at det du kaller "dyre merker" er dårligere på ingeniørkunst, kvalitetskontroll eller garantier enn andre, rimeligere merker? Tvert imot. Det er f.eks. gjennomgående de store produsentene med mer kostbare modeller som står for utvikling av nye løsninger, som siden risler ned til de rimeligere eller etterhvert blir OEM katalogvarer. Det betyr selvsagt ikke at de store produsentene er feilfrie eller at det ikke er forbedringspotensiale.

Nå vet ikke jeg hva du mener med "dyre merker" heller. Eller hva du mener er billige.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594146 08/03/2020 13:49
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Finnes virkelig ingen grunn til å tro at hvis man kjøper et "kvalitetsmerke" at man får høyere produksjonskvalitet. Forhåpentligvis får man bedre aero-egenskaper og den slags samt bedre oppfølging når noe går galt (ting kan tyde på at det siste ikke er tilfellet her - selv har jeg kun en gang opplevd problemer med "sykkelutstyr" og da leverte Fizik kundeservice til terningkast 7 - eksepsjonelt bra).

Et eksempel er at Cervelo har visstnok produksjonstoleranser som lagerprodusentene ikke godtar (ref Hambini - som selvsagt bare er en kilde - selv om i dette tilfellet sendte han et spørsmål til lagerprodusentene om slike toleranser er akseptable for deres lager og de svarte nei).

Luescher Teknik som blant annet skjærer opp rammer for å se hvordan de er produsert (youtube) blir i en video spurt om hvilke merker han vil anbefale. Umulig å svare på sier han ettersom veldig mye blir produsert på forskjellige fabrikker. Så en gaffel til en modell kan komme fra samme fabrikk som gaffelen til et annet sykkelmerke, mens en gaffel til en annen modell kommer muligens fra en annen fabrikk igjen. Så hvordan skal man svare på hva som holder høy kvalitet? Selvsagt ikke umulig å allikevel levere sykler med høyere kvalitet enn andre gjennom f.eks strengere kontroll av det som blir produsert, men veldig lite som tyder på at noen skiller seg ut der. Hvor tilbakekallinger kommer inn.

For denne tråden kan jeg bare anbefale boken Zen - kunsten å vedlikeholde en motorsykkel. Et lite avsnitt der som handler om den type beslutninger du tok da du la på teip for første gang. Selv opplevd å gjøre den slags type "feil" hvor man ikke helt tenker klart før man bestemmer seg for å gjøre noe.

Nå tror vel Sepeda det er mitt "BMC-hat" som slår inn (jeg har ingenting i mot BMC, men noen tror tydeligvis det), men også litt overraskende at de ikke var mer fleksible her. Hadde de gitt faen i at du hadde gjort saken verre med tapen og vist litt fleksibilitet hadde de fort fått seg en kunde for livet. Litt som Fizik nesten har fått med meg (gjorde nesten vondt da en annen sal passet bedre og jeg måtte selge mine to Fizik).

Re: Lakk til besvær [Re: Sepeda] #2594148 08/03/2020 14:08
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: Sepeda

Ja?

Topp ingeniørkunst, QC og gode garantier skal jo liksom være noen av poengene med å kjøpe disse dyre merkene.

Hvis du tenker på denne, kan jeg ikke se at det du kaller "dyre merker" er dårligere på ingeniørkunst, kvalitetskontroll eller garantier enn andre, rimeligere merker? Tvert imot. Det er f.eks. gjennomgående de store produsentene med mer kostbare modeller som står for utvikling av nye løsninger, som siden risler ned til de rimeligere eller etterhvert blir OEM katalogvarer. Det betyr selvsagt ikke at de store produsentene er feilfrie eller at det ikke er forbedringspotensiale.

Nå vet ikke jeg hva du mener med "dyre merker" heller. Eller hva du mener er billige.

Jeg vet at du får angst hver gang noen skriver et kritisk ord om BMC (eller Unaas), men det er da vitterlig ikke imponerende design, QC eller garantihåndtering av feilen som beskrives i denne tråden? Og hvor skriver jeg at de er "dårligere" enn billige merker? Eller for den saks skyld at tilbakekalling i seg selv er negativt? Og er det så merkelig å skille generelt mellom dyre merker og billige merker? Du ser jo ut til å selv inneha en generell forståelse av skillet i setningen før.

Du må slutte med denne stråmannsargumentasjonen.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594150 08/03/2020 14:30
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jaha ICON_SMILE Ser hvor dette går hen. Ha en fortsatt god helg, folkens!

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594151 08/03/2020 14:36
F
Flamini Offline
Besatt
Besatt
F
det du har gjort er en std test som blir gjort bla i oljebransjen,
spesial teip festes på lakken for å sjekke hvor godt lakken sitter på underlaget.

kan virke som at du har gjort testen for rammeprodusenten og at de strøk...her er det bare for produsenten å legge seg flat og beklage

på en Scott sykkel jeg eide for en del år siden så var det rimelig begredelig kvalitet på lakken, lakken ble lett slitt av og tålte ikke steinsprut

kan vel nevne at jeg har kjøpt sykler til ungene hos BT og kvaliteten på den lakken står ikke noe tilbake for lakken på sykler som koster 15-20 ganger mer

Syklister er også guds utvalgte folk
Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594153 08/03/2020 14:51
B
bjarnetv Offline
Ringrev
Ringrev
B
forresten - om du planlegger å ta av tapen, så burde du dynke den i wd40 noen timer før du begynner, siden det blander seg med og løser opp denslags lim ganske effektivt.
mulig du kan klare å få av tapen uten å gjøre mer skade på den måten.

Re: Lakk til besvær [Re: bjarnetv] #2594156 08/03/2020 15:31
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Greit å ta med seg den erfaringen videre til neste sykkelkjøp. Topp ingeniørkunst, QC og gode garantier skal jo liksom være noen av poengene med å kjøpe disse dyre merkene. Noterte meg også at BMC tilsynelatende ikke var særlig ryddige i utførelsen av den siste av sine mange tilbakekallinger.

Sitat: Flamini
spesial teip festes på lakken for å sjekke hvor godt lakken sitter på underlaget.
kan virke som at du har gjort testen for rammeprodusenten og at de strøk...her er det bare for produsenten å legge seg flat og beklage

Ja, jeg hadde forventet litt mer av BMC, blir ikke veldig fristet av å kjøpe noe av de i fremtiden etter den korrespondansen jeg har hatt med de i kjølvannet av denne episoden. Blir spennende å se hvordan resten av sykkelen holder seg undervegs i 2020-sesongen.

forresten - om du planlegger å ta av tapen, så burde du dynke den i wd40 noen timer før du begynner, siden det blander seg med og løser opp denslags lim ganske effektivt.

Takk for tipset ICON_SMILE

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594165 08/03/2020 17:37
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Ole, i ditt sted ville jeg ikke uten videre godtatt og slått meg til ro med svaret fra BMC.

Dersom lakkeringen er mangelfullt utført og ikke holder den kvalitet som bør kunne forventes, slik Flamini er inne på, er dette potensielt et spørsmål om reklamasjon så vel som garanti.

Og som oppgitt i lenken: Hvis selger (eller produsent) sier at feilen ikke går på garantien, kan du fremdeles ha rett til å klage takket være forbrukerkjøpsloven.

Sender deg noen ord på PM.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2594288 09/03/2020 13:26
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: olelovold

Sitat: Flamini

Ja, jeg hadde forventet litt mer av BMC, blir ikke veldig fristet av å kjøpe noe av de i fremtiden etter den korrespondansen jeg har hatt med de i kjølvannet av denne episoden. Blir spennende å se hvordan resten av sykkelen holder seg undervegs i 2020-sesongen.

Takk for tipset ICON_SMILE

Så vidt jeg vet er ikke denne BMC-sykkelen kjøpt igjennom oss. Men det er dessverre også vår oppfatning at BMC ansvarsfraskriver seg ethvert ansvar så fort det blir mumlet reklamasjon eller oppfølging på varer som allerede er kjøpt og betalt. Synd, fordi syklene er noe av det beste som er å få tak i.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604529 01/05/2020 11:25
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Her kommer siste nytt i denne sagaen.

Kort tid etter denne tråden forhørte jeg meg med forhandleren og jeg fikk en langt mer hjelpsom respons fra de enn fra BMC. Jeg valgte imidlertid å ikke levere inn sykkelen, da jeg ikke kunne si at det plaget meg tilstrekkelig til at det var verdt bryet, og jeg ønsket heller ikke å gå glipp av starten på vårsesongen.

Tiden gikk, våren kom, kilometer har blitt tilbakelagt. Sykkelen har gjort jobben sin med glans. Den er rask, komfortabel og stabil som bare det.

Men følelsesmessig er det noe som skurrer litt. Hva gjør jeg på en svart sykkel, egentlig? Og etter den kjølige korrespondansen med BMC, føler jeg avsmak for merket.

Etter usedvanlig kort betenkningstid bestilte jeg i går kveld et Kinesis Aithein Disc rammesett i fargen Dazzling Silver. I følge mine beregninger skal alt av deler kunne sømløst overføres fra BMCen så den bare sitter igjen naken igjen med gaffel og setepinne. Er jeg heldig får jeg bygd den opp før godværet kommer tilbake.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604531 01/05/2020 11:31
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Etter usedvanlig kort betenkningstid bestilte jeg i går kveld et Kinesis Aithein Disc rammesett i fargen Dazzling Silver.

Her går det unna!

Fra Fairlight Secan til BMC Teammachine til Kinesis Aithein. Alle sykler med spennende bakgrunn og personlighet. Synes jeg.

Har god erfaring med oppfølging fra Kinesis, håper du vil oppleve det samme. Gratulerer med et flott rammesett - gleder oss til å se det ferdige bygget yes

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604532 01/05/2020 11:45
H
hvordetgaar Offline
Medlem
Medlem
H
Dette burde vel BMC ordne opp i. Lakk skal tåle at man legger på tape og tar den av igjen. Har selv brukt både 3M steinsprutbeskyttelse, elektrikertape og gorilla tape på mine sykler. Har aldri vært noe problem med lakken når jeg har tatt den av. Hvis BMC har så elendig lakk bør man vel holde seg unna syklene deres.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604533 01/05/2020 11:49
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Jo takk, Sepeda. Mitt første selvbygg (Fairlight) ga mersmak, det var relativt ukomplisert og gøy prosess. Da er veien ganske kort når muligheten byr seg for å gjenta det.

Et spørsmål til deg: bygde du opp din Kinesis selv? På sine sider skriver de under FAQen at krankhus og head tube bør freses før montering av kranklager og gaffel. Virker litt rart at dette ikke simpelthen gjøres på fabrikken. Hvordan stilte du deg til dette?

Re: Lakk til besvær [Re: hvordetgaar] #2604535 01/05/2020 11:55
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Jeg har hatt av og på en del beskyttelsestape på min BMC-ramme i anledning bikepacking. Ingen problemer med lakken, uten at jeg av den grunn skal anbefale å bruke tape på lakkerte rammer.

Jeg frykter at i dette tilfellet er ikke jobben gjort godt nok. Med andre ord har kvalitetskontrollen sviktet, og det bør BMC ta ansvar for. Har allerede gitt mine tips i den anledning, både i tråden og på PM.

Nå forstår jeg at forhandler også var rede til å hjelpe, men at Ole heller har valgt en ny ramme. Og en flott sådan!

Et spørsmål til deg: bygde du opp din Kinesis selv? På sine sider skriver de under FAQen at krankhus og head tube bør freses før montering av kranklager og gaffel. Virker litt rart at dette ikke simpelthen gjøres på fabrikken. Hvordan stilte du deg til dette?

Jeg må innrømme at jeg er blant de late, udugelige og inkompetente landeveissyklistene som lar proffene gjøre jobben med å bygge sykkelen med de komponenter jeg velger. Så jeg kan dessverre ikke svare. Men vet at mange produsenter av stål- og aluminiumsrammer forutsetter en del tekniske grep ved bygging, om det så er anti-rustbehandling eller fresing. Har ikke ansett det som uvanlig eller problematisk. Men skjønner at det er kjedelig å måtte gjøre selv. Håper Kinesis kan svare mer utfyllende.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604536 01/05/2020 12:10
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Takk, skal høre med de og gjøre ei vurdering av ramma når den ankommer.

Enig i at lakken på BMCen ikke holder mål og at de burde ordne opp, kommer nok til å kreve det også etterhvert som jeg får bygd opp den nye. Kan imidlertid ikke risikere å stå uten sykkel i ukesvis, det hadde vært krise.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604540 01/05/2020 12:23
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Takk, skal høre med de og gjøre ei vurdering av ramma når den ankommer.

Enig i at lakken på BMCen ikke holder mål og at de burde ordne opp, kommer nok til å kreve det også etterhvert som jeg får bygd opp den nye. Kan imidlertid ikke risikere å stå uten sykkel i ukesvis, det hadde vært krise.

Høres ut som de glemte å grunne rammen før lakk.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604570 01/05/2020 15:26
Panda Offline
Besatt
Besatt
Hvorfor kjøpte du ikke i den lilla farven?
Den ser lekker ut. Litt som Cannondale’s.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604578 01/05/2020 16:16
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Den lilla er også veldig kul! Minner litt om CAAD12 ja. Men sølv er bænkers for meg, også fordi den kommer til å passe bedre med komponentene jeg har.

Bestilte ramma fra Sigma Sports, får den visst allerede tidlig neste uke. Dette blir gøy :-)

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604583 01/05/2020 17:06
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Får man fortsatt betalt moms'n til Sigma direkte?

Re: Lakk til besvær [Re: Havre] #2604607 01/05/2020 18:19
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Ja!

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604612 01/05/2020 18:36
D
DBrodshaug Offline
Ringrev
Ringrev
D
For oss trege, betyr det at når man velger Norway/NOK så er priser inkl. moms?
Edit. dukket opp i neste steg ja..

Redigert av DBrodshaug; 01/05/2020 18:37.
Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604613 01/05/2020 18:54
O
olelovold Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
O
Kommer som valg i checkouten!

Nå håper jeg ikke dere driver og bestiller samme rammesett som meg, litt av hensikten var jo at jeg skulle føle meg spesiell og unik.

Re: Lakk til besvær [Re: olelovold] #2604621 01/05/2020 19:31
vetleg Offline
Avhengig
Avhengig
Blir nok at du må selge denne også, ja. Skal jeg sende deg pm med noen obskure japanske rammeprodusenter?

Side 1 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino