Jeg har kommet et par hakk videre i prosjektet.
Unaas skal bygge hjulsett for meg. De har vært veldig behjelpelige med å se på forskjellige felger og muligheter. De fortalte at de hadde de perfekte felgene og eikener til prosejektet. Men venter nå på riktig eikelengde. Jeg er veldig spent på hva vekten ender på der. Det blir tubular - ettersom det er lettest. Jeg har god erfarint med tubular så det er jeg fornøyd med.
Jeg har også bestemt meg for å gå for Dura Ace R9170 på sykkelen. Jeg har sett på en rekke andre løsninger ved 1 delt Red og blip box med MTB bremser i sterde for vanlige hendler, men det blir liksom ikke riktig og ikke helt "ekte". Jeg mener man må ha landeveihendler. ...Hvorfor gå for bukkestyre i det heletatt om man tenker å velge MTB bremser. Hvorfor velge frembrens?
f.eks denne:
https://www.cyclist.co.uk/news/1834/is-this-the-lightest-ever-disc-brake-bikeClavicula SE med Extralite-drev er nesten 200g lettere enn Easton m/Easton-drev/spider.
Selve Easton-kranken er ganske lett, men Easton-spider/drev er tunge i denne sammenhengen.
Ja det stemmer. Men så er prisen også 15000kr for Calvicula med drev....