Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sykkel bib lengde

Sykkel bib lengde #2592355 21/02/2020 22:47
R
RagaRockers Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Jeg bruker som regel Assos sykkelbib. Da er det hovedsaklig equip og cento det går i. Men synes de virker korte. Jeg har en Tiburu og den virker en smule lengre. Men kan ha noe med at den er beregnet til litt kjøligere forhold. Selvfølgelig er det individuelt hvordan er bib sitter ifh lår lenge og hofte størrelse. For meg virker det ikke som produsentene framhever at de er lengre. Rapha er del den eneste jeg har sett som har flere forskjellig lengder.

Hva er er deres erfaringer?

Redigert av RagaRockers; 21/02/2020 22:47.

Re: Sykkel bib lengde [Re: RagaRockers] #2592358 21/02/2020 23:28
vviz Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: RagaRockers
Jeg bruker som regel Assos sykkelbib. Da er det hovedsaklig equip og cento det går i. Men synes de virker korte. Jeg har en Tiburu og den virker en smule lengre. Men kan ha noe med at den er beregnet til litt kjøligere forhold. Selvfølgelig er det individuelt hvordan er bib sitter ifh lår lenge og hofte størrelse. For meg virker det ikke som produsentene framhever at de er lengre. Rapha er del den eneste jeg har sett som har flere forskjellig lengder.

Hva er er deres erfaringer?

At Equipe/Cento sitter perfekt, på millimeteren der Assosmannen mener den skal sitte. Så må du ikke begynne å blande disse med Tiburu (eller Rapha, eller annet) med annen lengde, for da ødelegger du barberblad-skillet på låret. Dessuten synes jeg Rapha sine sin (den ene jeg har pøvd) Bib var en forferdelig opplevelse å ha på seg.

Fra spøk til alvor, individuelt som du sier ICON_SMILE Lenge siden jeg har brukt noe annet en Assos nå, men de sitter kanskje noen mm kortere enn Castelli for min del. Bare sånn på hukkommelse. Synes fortsatt de er mer enn lange nok, men jeg har sikkert ikke spesielt lange lårbein heller.

Selger: SRAM Centerline XR (AXS) 160mm 6-bolt bremseskiver (ubrukt)
Selger: Kickr'18 boss (ubrukt)
Re: Sykkel bib lengde [Re: vviz] #2592458 23/02/2020 08:12
R
RagaRockers Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
R
Jeg er enig at Equip og Cento sitter godt. Jeg sammenligner ikke Tiburu med det to ICON_SMILE Rapha har jeg prøvde en gang tidligere for 5 år siden. Det var Core serien tror jeg. Brukt en gang og solgt! Pro-serien er nok sikkert bra.

Ikke lett å finne noe. Syntes utvalget er litt begrenset i butikkene på Vestlandet. Samme gjelder for sykkelsko. Kan ikke velge og vrake. Skjønner at butikkene må ha litt begrenset vare utvalg osv. Men det hjelper ikke meg frown

Re: Sykkel bib lengde [Re: RagaRockers] #2592461 23/02/2020 09:18
I
iverta Offline
Ringrev
Ringrev
I
Har kortere ben enn snittet (tror jeg), men liker veldig at buksebeina er litt lengre enn jeg ser mye av. Får litt tangafølelse...

Endless lanserte en modell som var +4, altså 4cm lengre i beina enn deres vanlige.
Jeg lynkjøpte...

Så forsvant den, jeg sendte de en epost.. Utgått modell, men deres nåværende faste er 1,5cm kortere enn +4-bibn. Det kan jeg leve med.
Men så var det dette med barberbladskarpe skiller..

Edit: har ikke funnet tabeller på noen klær, som har lengdene hist og her oppgitt. Liker litt lengre ermer også. De som avslutter rundt der bcg’n(?) ble satt er ikke helt meg..

Redigert av iverta; 23/02/2020 09:21.
Re: Sykkel bib lengde [Re: iverta] #2592464 23/02/2020 09:37
D
DuffMcShank Offline
Besatt
Besatt
D
Sitat: iverta
Har kortere ben enn snittet (tror jeg), men liker veldig at buksebeina er litt lengre enn jeg ser mye av. Får litt tangafølelse...

Endless lanserte en modell som var +4, altså 4cm lengre i beina enn deres vanlige.
Jeg lynkjøpte...

Så forsvant den, jeg sendte de en epost.. Utgått modell, men deres nåværende faste er 1,5cm kortere enn +4-bibn. Det kan jeg leve med.
Men så var det dette med barberbladskarpe skiller..

Edit: har ikke funnet tabeller på noen klær, som har lengdene hist og her oppgitt. Liker litt lengre ermer også. De som avslutter rundt der bcg’n(?) ble satt er ikke helt meg..

Kalas/Original har + størrelser som bare er lengre. Pro-serien deres er mine favoritt-shortser, helt på høyde med Assos, til 1700 kr.
https://www.original.no/productshow/?item=prod_prod-s1%2F17829&group=prod_prod_grp-s1%2F186

Redigert av DuffMcShank; 23/02/2020 15:55. Rediger grunn: Feil merkenavn

Create the problem and sell the solution
Re: Sykkel bib lengde [Re: RagaRockers] #2592468 23/02/2020 09:52
I
iverta Offline
Ringrev
Ringrev
I
Jepp,vet om +’n til kalas. Innbiller meg at den er noenlunde lik lang som bioracer sin?

1700 er på innsiden, runder vi 2k er det litt hinsides spør du meg. Bør ha en helsort bib til for sesongen..

Moderator  support, Valentino