Det røyk på en grussykkel, White GX LTD til en svært god pris, som skal bli brukt til og fra jobb i tillegg til at sykkelvogn med barn skal trekkes deler av strekningen. På hjemveien er det et par km asfalt og et par km grussti med et par kneiker, som til nå har gått greit med en litt for liten hardtail påmontert Continental Double Fighter III Sport 27.5x2.0 in.
Jeg har montert på SKS Longboard 45 og satser på at jeg kan slippe å demontere dem når jeg tar turen ut i skogen, selv om framre skvettlapp henger lavt. Siden den har skjermer har jeg planer om å dra med meg denne ut i regnværet for å skåne landeveissykkelen, men kjøreegenskaper på asfalt har lavere prioritet enn pendleegenskaper. Supplesse har jeg lest flere ganger på forumet og jeg vil gjerne ha en behagelig pute-/skyfølelse.
Fra før har sykkelen WTB Riddler Comp 37 mm med slange. Felgene er WTB ST i21 TCS 2.0 32h med 21 mm indre bredde. Etter at landeveissykkelen ble tubeless, ønsker jeg å sette opp Whiten tubeless også. Det skal sies at landeveissykkelen er satt opp med 32 mm GP5000 TL og at den ser mye asfalt og grusveier i godvær, så grussykkelen kan godt skos med knaster.
Har noen erfaring med dekk som kan være et godt kompromiss til grussykkelen så jeg kan bli fornøyd med pendling, dra sykkelvogn og trille på stiene, samt ikke gli på våt asfalt hvis jeg tar en tur i regnet?
Har ikke noe imot WTB Riddler, men tubeless skal jeg ha uansett, så vil sjekke her før jeg fyller handlevognen.
Redigert av fivestage; 14/08/2021 12:50.