Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Graveldekk til pendling og litt grus i Nordmarka

Re: Graveldekk til pendling og litt grus i Nordmarka [Re: sykkelslask] #2674432 05/08/2021 10:18
S
soeder Offline
Entusiast
Entusiast
S
Jeg kjører g-one allround 35 (gammel versjon). Bakdekk begynner å bli slitt, så har begynt å kikke etter alternativer. Blir nok samme bredde, men mere mot slicks siden jeg stort sett sykler i bra vær.

Har aldri følt noe behov for noe særlig knaster på grusvei egentlig. Tenker litt bredde på dekk gir godt nok grep på tørre forhold.

Utfordringen nå er å finne noe som er laget for slange. Challenge Strada Biancha 36c ser jo lovende ut

Re: Graveldekk til pendling og litt grus i Nordmarka [Re: bedsvaag] #2674451 05/08/2021 11:42
B
bigp85 Offline
Avhengig
Avhengig
B
Sitat: bedsvaag
Jeg har samme oppsett. Var ikke mulig å oppdrive to extralight når jeg kjøpte de.
Endte opp med å sette extralight foran og standard bak. Tenkte at det er greit å ha det mest solide der det er mest vekt. Det har fungert helt fint i 1500-2000km så langt. Skulle jeg gjort det igjen hadde jeg nok gjort det motsatt da. Extralight dekkene blir ca 1mm bredere, og det er best for komforten å ha bredest dekk bakk.

Takk for tips! Da blir det extralight bak. Gir de nok trygghet på svingete grusveier? Jeg er ikke noe spesielt teknisk eller erfaren og holder litt på bremsen i nedoverbakkene. Eller for og spørre på en måte, hvor fort kan kjøre i en sving med løs strøgrus før man begynner å skrense gitt en ryttervekt på 83 kg og sykkel på rundt 9 kg?

Re: Graveldekk til pendling og litt grus i Nordmarka [Re: sykkelslask] #2674475 05/08/2021 13:45
O
olelovold Offline
Entusiast
Entusiast
O
Har kjørt en del på Barlow Pass i sommer. Fine dekk både til asfalt og grus, men sammenlignet med Terra Speed, som har litt knaster, sklir de naturlig nok tidligere ut i svingene på grusen. På svingete og raske utforkjøringer slik som ned til Sørkedalen fra Kikut er forskjellen merkbar.

Re: Graveldekk til pendling og litt grus i Nordmarka [Re: sykkelslask] #2674476 05/08/2021 13:48
Jomar Henriksen Offline
Ringrev
Ringrev
Har brukt Pirelli Cinturato H 38mm nå i en måned, og er ok fornøyd. Men jeg gikk fra RH Barlow Pass som er sjukt smoothe og Cinturato H er ikke helt der.

Men alt i alt gode dekk. Ruller bra. Fett med tanwall.

Timing has a lot to do with the outcome of a rain dance.
Re: Graveldekk til pendling og litt grus i Nordmarka [Re: sykkelslask] #2675793 14/08/2021 12:19
F
fivestage Offline
Fersking
Fersking
F
Det røyk på en grussykkel, White GX LTD til en svært god pris, som skal bli brukt til og fra jobb i tillegg til at sykkelvogn med barn skal trekkes deler av strekningen. På hjemveien er det et par km asfalt og et par km grussti med et par kneiker, som til nå har gått greit med en litt for liten hardtail påmontert Continental Double Fighter III Sport 27.5x2.0 in.

Jeg har montert på SKS Longboard 45 og satser på at jeg kan slippe å demontere dem når jeg tar turen ut i skogen, selv om framre skvettlapp henger lavt. Siden den har skjermer har jeg planer om å dra med meg denne ut i regnværet for å skåne landeveissykkelen, men kjøreegenskaper på asfalt har lavere prioritet enn pendleegenskaper. Supplesse har jeg lest flere ganger på forumet og jeg vil gjerne ha en behagelig pute-/skyfølelse.

Fra før har sykkelen WTB Riddler Comp 37 mm med slange. Felgene er WTB ST i21 TCS 2.0 32h med 21 mm indre bredde. Etter at landeveissykkelen ble tubeless, ønsker jeg å sette opp Whiten tubeless også. Det skal sies at landeveissykkelen er satt opp med 32 mm GP5000 TL og at den ser mye asfalt og grusveier i godvær, så grussykkelen kan godt skos med knaster.

Har noen erfaring med dekk som kan være et godt kompromiss til grussykkelen så jeg kan bli fornøyd med pendling, dra sykkelvogn og trille på stiene, samt ikke gli på våt asfalt hvis jeg tar en tur i regnet?

Har ikke noe imot WTB Riddler, men tubeless skal jeg ha uansett, så vil sjekke her før jeg fyller handlevognen.

Redigert av fivestage; 14/08/2021 12:50.
Side 2 av 2 1 2

Moderator  support, Valentino