Veldig rart det der. Jeg tenkte også det at de ville bli mer stabil å flytte de frem, så prøvde først å flytte de til +3 for å få en stabil ski, men det føltes veldig feil med tanke på bakendene av skiene som på en måte kom i veien, pluss de var ganske vinglete nedover. Jeg har ett par madshus som er 190 cm, de er egentlig sånn ca 5 cm lavere enn fischer skia, her har jeg bindingene på +1 og de er ekstremt stabile og enkle å gå teknisk bra på, spessielt på utfordrende fører. Er jo ingen tvil om at disse nye speedmax er bedre enn noen gamle nanosonic skate, men fytti så mye bedre teknisk jeg går på nanosonic. Dette er noe jeg ikke helt skjønner. På speedmax blir det å gå med glepptak og dårlig balanse på skia hele tiden, spessielt når det er litt hardt og kaldt føre. Derfor jeg ekspriminterer litt med å flytte bindingene. Kan ikke gå på nanosonic resten av livet mitt heller. Kanskje det bare har noe med lengden på skia også, at madshus er 5 cm lavere ski. Jeg er 187.5 selv, så 191 ski burde passe meg veldig bra. Men tøft å gå på ett sett fischer ski som jeg opplever som uslipte skøyter på stålisen...