O store forum, trenger hjelp med et nav-spørsmål her.
Jeg holder på med å fikse opp en gammel dirtjumper, og har funnet en 2008-mod RS Argyle 409 (begrenset med nye 1-1/8-gafler tilgjengelig) i grei stand. Det originale forhjulet er QR, så etter litt roting i boden har jeg funnet frem et hjul som jeg fikk med en Banshee Morphine kjøpt fra Somar Sport i 2005. Dette hjulet har konverterbart nav, men jeg har kun brukt det med medfølgende hylse og kopper for 9mm. Nå tenker jeg altså å bruke dette hjulet sammen med Argyle-gaffelen, som har 20x110-aksling, og må derfor ha noen form for spacere på begge sider for å oppnå bredden på 110mm. Disse fulgte ikke med når jeg fikk sykkelen.
Felgen er en Sun Ringle Single Track, men jeg klarer ikke å finne noe info på navet. Det er ingen merkinger på det, klarer ikke engang å finne et serienummer. Har tatt noen bilder, og håper at noen her inne klarer å identifisere hva dette er.
Det er mulig at løsningen uansett blir å finne tak i noen passende spacere og mekke det til på egenhånd, siden navet er så gammelt, men det hadde uansett vært interessant å vite produsent/modell.
Onedrive-link med bilderTord