Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

Birk Sport er konkurs

Birk Sport er konkurs #2587602 08/01/2020 08:13
G
Gråstein Online OP
Besatt
OP Online
Besatt
G
https://www.dn.no/birk-sport-er-kon...nnen-vei-enn-a-begjare-oppbud/2-1-733904

Nettsider og butikker er stengt.

Må innrømme at jeg ikke er overrasket. Synes aldri de fant sin plass mellom XXL, Sportslageret o.l. og Bikeshop.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587605 08/01/2020 08:22
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det er jo litt synd, det er veldig få sykkelbutikker igjen i Oslo som har et vareutvalg innen og et snev av kompetanse på stisykler.

Om jeg skulle kjøpt ny sykkel i 2020 kunne det blitt en Pivot, men det tror jeg nok ikke siden butikkene til Birk blir borte.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587614 08/01/2020 09:02
olechr Offline
More than words
More than words
Sitat: Gråstein
https://www.dn.no/birk-sport-er-kon...nnen-vei-enn-a-begjare-oppbud/2-1-733904

Nettsider og butikker er stengt.

Må innrømme at jeg ikke er overrasket. Synes aldri de fant sin plass mellom XXL, Sportslageret o.l. og Bikeshop.

Jeg mener de virkelig hadde sin plass. (før). For dette var en bra butikk for den normale Birken syklist. Dessverre har dette markedet blitt mindre og mindre.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587615 08/01/2020 09:15
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvor skal man nå få kjøpt Pivot?? *hyl*

You are what you eat...mmm nuts
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587618 08/01/2020 09:20
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Ikke overrasket. De har ikke klart å bygge opp merkevaren godt, tatt inn mye rart som de har slitt med å bli kvitt, virker det som. Synd for de som mister jobben.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587619 08/01/2020 09:24
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Æsj, kjipt. Birk hadde ihvertfall et litt annet utvalg enn XXLMaxSport. Har masse house-brand produkter derfra jeg er knallfornøyd med, både sykkel og ski.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587627 08/01/2020 10:10
H
Hekta-MTB Offline
Ivrig
Ivrig
H
Hvis du bestiller en sykkel på nettet og gleder deg til ny sykkel. Så opplever du å ikke høre noen ting fra de på lenge. Tar kontakt og får beskjed om at de tror den sykkelen ble solgt til en annen kunde i butikken... Kompensasjon? Hører ingenting, tar kontakt igjen, men stille som i grava. osv. Har ikke handlet fra de siden. Har flere eksempler på svak kommunikasjon og dårlig kundebehandling fra Birksport. Hvis man driver butikk/nettbutikk og ikke er opptatt av kundebehandlingen vil du slite etterhvert.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Hekta-MTB] #2587650 08/01/2020 13:13
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Synd, men de har ikke imponert meg de gangene jeg har vært i kontakt med dem. Håper noen andre fornuftige bedrifter plukker opp Pivot da det er et merke som fortjener tilstedeværelse i Norge. Hadde Birk-folka jeg var i kontakt med vært oppdatert nok på produktene sine, eventuelt istand til å sjekke en katalog hatt lyst til å selge varer så hadde jeg hatt en Pivot i boden istedenfor en Yeti.
Er superfornøyd med Yeti'en, men hadde nok vært det med Pivot også

- Stefan
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587665 08/01/2020 15:59
E
EmilZipp Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
E
Vær så snill å ikke gni det inn med negative opplevelser. Det sitter 50 sykkelinteresserte ansatte uten jobb som helt sikkert har gjort så godt de har kunnet i mange år. De har familie, forpliktelser, lån osv og jeg håper det løser seg for alle sammen. Alle i bransjen har gjort en og annet tabbe og det er tråder med negativt innhold om Unaas, Bikeshop, XXL osv. Pivot er nevnt og Birk har hatt mye bra varer og helt sikkert mange fornøyde kunder.

Takk til alle store og små som bidrar til mangfold i bransjen som nå snart bare består av noen store som med bittelitt mindre konkurranse kan holde marginene oppe (ja selvsagt blir alle presset av nettkjøp osv... men likevel).

Super X, CAAD12, FATCAAD, Ripley og på exit listen Supersix og 3T Exploro
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587666 08/01/2020 16:09
Garpen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
@emilzipp: ikke helt uenig, men vi som forbrukere setter jo pris på kundeservice.

Det er ikke så rart om noen har snudd ryggen til Birk på grunn av en lei opplevelse antar at (den manglende) servicen var med på å senke skuta.

At man spekulerer i hva som var årsakene til konkursen er helt naturlig.

Jeg har forøvrig hatt gode erfaringer med Birk og håper at noen kan plukke opp Pivot.

NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!

Salig er den som ikke har noe å si, men allikevel holder kjeft.
Re: Birk Sport er konkurs [Re: EmilZipp] #2587670 08/01/2020 16:20
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: EmilZipp
Vær så snill å ikke gni det inn med negative opplevelser. Det sitter 50 sykkelinteresserte ansatte uten jobb som helt sikkert har gjort så godt de har kunnet i mange år. De har familie, forpliktelser, lån osv og jeg håper det løser seg for alle sammen. Alle i bransjen har gjort en og annet tabbe og det er tråder med negativt innhold om Unaas, Bikeshop, XXL osv. Pivot er nevnt og Birk har hatt mye bra varer og helt sikkert mange fornøyde kunder.

Takk til alle store og små som bidrar til mangfold i bransjen som nå snart bare består av noen store som med bittelitt mindre konkurranse kan holde marginene oppe (ja selvsagt blir alle presset av nettkjøp osv... men likevel).

+1, 2 og 3.

Jeg vet ikke hvorfor så mange synes å være så rykende misfornøyd med det meste som finnes av sykkelbutikker i den vesle byen vår og landsdelen rundt. Og nei, at man har gjort seg noen tanker om en butikk, eller endog en negativ erfaring, betyr ikke at man vet hvorfor den butikken overlevde eller ikke. Selv har jeg gode opplevelser fra Birk, både hva gjelder kjøp, service og veiledning. Vil savne dem.

Heldigvis vet bergenserne ICON_SMILE å elske sine lokale fagbutikker. Ingen sutring og etterpåklokskap da Sykkelsenteret dessverre måtte gi opp.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587673 08/01/2020 17:02
G
gutt45kg Offline
Avhengig
Avhengig
G
Er nok et begrenset marked for gode sykler uansett. I Usa gikk sykkel-salget ned for 16. året på rad.... Og i NYC var det nylig rekord i antall drepte syklister. Rart aller roper på miljøtiltak men veldig lite skjer på infrastruktursiden.

Redigert av gutt45kg; 08/01/2020 17:03. Rediger grunn: spite
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587676 08/01/2020 17:33
ket Offline
Ringrev
Ringrev
Har ikke Birk vært kjent for at de ikke kan kommunisere?,
Det var oppfatningen jeg satt igjen med etter en produktforespørsel for ~4-5 år siden, dvs de har ennå ikke svart. Etter noen søk her på TS den gang var jeg ikke alene om den opplevelsen

Re: Birk Sport er konkurs [Re: EmilZipp] #2587678 08/01/2020 17:47
Stefan77 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: EmilZipp

Ikke uenig i at det er kjempetrist med mange ansatte uten jobb, men uenig i at alle de 50 har gjort så godt de kunne. Det er flere av oss som har ganske markante negative opplevelser, og dermed kanskje følte at dette måtte komme.
Jeg har også greie opplevelser der tidligere men de siste 3-4 årene har alle mine erfaringer der vært negative.
Ang servicenivå så er jo dette noe som ofte kan variere en del fra butikk til butikk, men også internt i butikkene. Når man driver en kjede ønsker/forventer jeg at det finnes sentrale føringer i form av prosesser eller prosedyrer som sørger for forholdsvis lik handleopplevelse i de forskjellige filialene utover at de har samme logo på veggen.
I tillegg, til tross for at Birk var tidlig ute med nettbutikk har den aldri fungert godt. Jeg tror de lett kunne tatt solide markedsandeler for noen år tilbake om nettbutikken hadde fungert.

Jeg håper at kjeden kommer tilbake i en eller annen revitalisert form og at de ansatte kan starte på nytt med ny stolthet.

- Stefan
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587685 08/01/2020 18:28
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Selvsagt veldig trist for de som mister jobben, men personlig heier jeg ikke på dårlige butikker (selvsagt en veldig subjektiv/personlig vurdering). Ser heller positivt på at det tomrommet som Birk etterlater seg fylles opp av noen som klarer å bygge noe bedre. Om det er XXL, Bikeshop eller mindre "lokale" ala Tommek, Unaas, Fara etc. blir spennende å se.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Sepeda] #2587688 08/01/2020 18:51
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Sepeda

Jeg vet ikke hvorfor så mange synes å være så rykende misfornøyd med det meste som finnes av sykkelbutikker i den vesle byen vår og landsdelen rundt. Og nei, at man har gjort seg noen tanker om en butikk, eller endog en negativ erfaring, betyr ikke at man vet hvorfor den butikken overlevde eller ikke. Selv har jeg gode opplevelser fra Birk, både hva gjelder kjøp, service og veiledning. Vil savne dem.

For min del synes jeg rett og slett mange sykkelbutikker gjør en dårlig jobb. Jeg får langt bedre oppfølging og respons fra Sykkelkomponenter enn jeg gjør fra noen av de mer generelle sykkelbutikkene jeg har vært innom i Oslo. Får også ofte et inntrykk av at mange av de som jobber i en del av disse butikkene heller skulle ønske de var proffsyklister og ser litt ned på kunder de ikke kjenner eller har kjøpt dyre sykler av dem fra før.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: larsdx] #2587696 08/01/2020 19:48
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: larsdx
For min del synes jeg rett og slett mange sykkelbutikker gjør en dårlig jobb. Jeg får langt bedre oppfølging og respons fra Sykkelkomponenter enn jeg gjør fra noen av de mer generelle sykkelbutikkene jeg har vært innom i Oslo. Får også ofte et inntrykk av at mange av de som jobber i en del av disse butikkene heller skulle ønske de var proffsyklister og ser litt ned på kunder de ikke kjenner eller har kjøpt dyre sykler av dem fra før.

Kjedelig å høre at du har hatt dårlige opplevelser. Det er åpenbart et forbedringspotensiale hos forhandlerne.

Også enig at Sykkelkomponenter og Ørjan selv er helt suverene og fortjener all ros. Følger attpåtil forumet og tar inn varer som etterspørres. Gav oss Smoove og Lezyne StVZO!

Men samtidig må jeg helt oppriktig si at jeg har hatt gode opplevelser i alle fagbutikker jeg har vært innom den siste tiden, nærmere bestemt Spinn (service på dagen av dyktig mekaniker, inkludert komponenter til knallpris, vilje til å løse ethvert problem og mange gode tips), Oslo Sportslager (kjapp drop-in på verkstedet, gode pakkepriser på komponenter, retur på garanti uten spørsmål og gode tips om sykkelruter) og Sørensen Sykler (nyttig prat i butikk fulgt opp med oppringing fra meget erfaren syklist/medarbeider med all etterspurt informasjon og mer til om optimale løsninger for dynamo og langdistansesykling).

For ikke å snakke om custombygg av sykler og hjul hos Unaas, gode sykler til uslåelige priser og kjapp service fra Bull Ski og Kajakk, rask hjelp med tilpassing og service på fulldemper i sin tid hos dyktige medarbeidere hos Milslukern, mange fristelser hos Tommek og altså hyggelig hjelp hver gang jeg har vært hos Birk. Syntace var min favoritt hos dem.

Men nei, jeg er slett ikke kompis med dem alle - for de fleste er jeg selvsagt en helt alminnelig kunde som kommer innom. Kanskje bare en forferdelig plagsom bergenser.

Og jeg vet at mange ikke har kapasitet til å besvare skriftlige henvendelser raskt eller har topp nettbutikker. Derfor går jeg heller innom butikk, ser på varene og, dersom jeg har spørsmål, venter tålmodig til personalet er ledig. Og jeg er glad for at kunder i butikk prioriteres.

Samtidig forventer jeg ikke at enhver medarbeider skal vite alt. Nerder som oss vil ofte vite mer om akkurat det vi interesserer oss for enn selv erfarne medarbeidere. Men jeg får stadig aha-opplevelser, lærer noe nytt eller får nye perspektiver.

Så ja, jeg er enig med EmilZipp at mangfold i bransjen er verdifullt. Lokale fagbutikker kan ikke erstattes av store kjeder og netthandel.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587698 08/01/2020 20:02
S
SveinK Offline
Medlem
Medlem
S
Jeg opplevde de ansatte som positive og en fin gjeng. Men foruten Pivot var vareutvalget for meg ikke så spennende. Det er sikkert mange grunnen til at man ikke overlever i dagens marked. Men mye skyldes nok netthandel og høy kurs på dollar/euro. Vi er alle prisbeviste, men resultatet på sikt blir kun "supermarked" med dårlig utvalg/kunnskap og netthandel. Men heldigvis ser vi at det etableres flere små forhandlere som Flytsti osv som satser på det jeg kaller "butikk i skogen" hvor man kan teste flere merker/sykler der hvor de faktisk skal brukes. Kanskje det er fremtiden for salg av dyre sykler, de slipper ihvertfall å slite med dyre lokaler osv.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587703 08/01/2020 20:42
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Den eneste kjeden i norge med litt bredde i sortimentet. Synd det ikke fungerer i markedet.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587708 08/01/2020 20:57
kaiost Offline
Ivrig
Ivrig
Jaja..bestilte 2 vinterbukser i november..fikk ikke noen bekreftelse på mail om at ordren var i orden så jeg gjorde en bestilling til. Fikk bekreftelse på den som ok. Deretter dukket det opp 2 fakturaer fra Klarna på 2 bukser hver. Et par uker gikk og det dukket opp en pakke fra Birk med ei bukse, og en ordreseddel pålydende 2 bukser. Sendte en mail, samt ringte. Fikk en ny pakke med 2 bukser til. Så da har jeg 3 bukser til prisen av 4:-)

Så er det slik de har holdt på så var det nå litt rart at de gikk konkurs...

Får ta tapet som avskrivning utover året.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: SveinK] #2587748 09/01/2020 09:58
K
knutspeed Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: SveinK
Det er sikkert mange grunnen til at man ikke overlever i dagens marked. Men mye skyldes nok netthandel og høy kurs på dollar/euro. Vi er alle prisbeviste, men resultatet på sikt blir kun "supermarked" med dårlig utvalg/kunnskap og netthandel.

Jeg tror for min del at grunnen er the Rise & Fall of terrengsykling i norge. Det er jo ikke noe marked for massesalg av generiske sykler og dingser, ref rittnedleggelser og deltakerflukt. Dermed overlever de som klarer å gjøre en god jobb som treffer nisjemarkedet, både i butikk og på nett, at de ikke har ekstreme krav om vekst og overskudd.

Har handlet hos Birk både på nett og i butikk flere ganger, og opplevde mye bedre service og kunnskap der enn f.eks hos Gmax, Intersport og XXL.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587756 09/01/2020 10:26
aug11x Offline
Besatt
Besatt
Det er sånn det har blitt i Norge... Vi har verdens høyeste inntekter, men vi har verdens dårligste matbutikker, vi har for det meste store kjed lige kjedebutikker hva gjelder det aller meste og det å drive spesialforretning er vanskelig uansett type spesial.
Har vi blitt rike på grunn av olje og gjerrighet?

Re: Birk Sport er konkurs [Re: aug11x] #2587760 09/01/2020 10:39
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Sitat: aug11x
Det er sånn det har blitt i Norge... Vi har verdens høyeste inntekter, men vi har verdens dårligste matbutikker, vi har for det meste store kjed lige kjedebutikker hva gjelder det aller meste og det å drive spesialforretning er vanskelig uansett type spesial.
Har vi blitt rike på grunn av olje og gjerrighet?

Problemet i Norge er at vi har for mange matbutikker, der utvalget er bedritent. I Sverige har de få, store kjedebutikker med bredt utvalg. Er alltid en befrielse å handle når vi er hos svigers. I Norge har vi altfor mange brustadbuer og for høy tetthet av dagligvarebutikker. Jeg har 3 butikker innenfor en km der jeg bor. Jeg handler av prinsipp veldig sjelden i det siste tilskuddet (Kiwi) grunnet unødvendig etablering midt mellom to andre.

Det er ikke overførbart til sykkelbutikker. Har hørt litt på podcasten Just Riding Along på Mountainbike Radio, og de fikk en gang spørsmål fra en lytter om de tror Internett ødelegger for de lokale butikkene. De var overbevist om at det gjør det ikke. Det ødelegger for de dårlige butikkene, og de fortjener ikke livets rett hvis de ikke klarer å gjøre jobben sin skikkelig. Jeg skulle gjerne ha handlet mer hos LBS, men når den nærmest butikken stort sett satser på landevei, med stisykling som et lite alibi, så blir det sjelden at jeg drar dit. Da blir det Bikeshop, Sykkelkomponenter eller Tyskland.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587762 09/01/2020 10:46
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Har gått med kjøpetryne og tretti førti kanskje tom femti laken pluss i lomma siden oktober. Første gang jeg bestemte meg så blir man møtt med en så cool holdning at man tenker at det kan være det samme. Når man endelig lander på noe annet så er ryktet så frynsete og viljen til å oppklare så elendig at spenn up front som er betingelsen er utelukket. Søker videre og nettsider rundt forbi er rene googleoversettelser og eller linker direkte til produsentenes hjemmesider uten priser etc etc. Ikke engang sidene til brandsjappa til spesh er oppe og nikker. Tipper jeg ender opp med å bestille fra utlandet og få den levert i pappkasse. Alternativene som er igjen er en nyre og potetsuppe resten av året hvis man kjøper over disk.
Ikke rart de fleste butikker og bakgårdsforhandlere sliter. Legg til et urealistisk syn på størrelsen på markedet i tillegg så skjønner man at de store vil slite enda mer og de små neppe vil komme lengre enn at det blir et sideprosjekt på promperommet.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Birk Sport er konkurs [Re: baronKanon] #2587771 09/01/2020 11:14
Sepeda Offline
Marka-speider
Marka-speider
Sitat: baronKanon
Har hørt litt på podcasten Just Riding Along på Mountainbike Radio, og de fikk en gang spørsmål fra en lytter om de tror Internett ødelegger for de lokale butikkene. De var overbevist om at det gjør det ikke.

Jeg skal ikke problematisere det her - det er en komplisert diskusjon - og jeg har all forståelse for at du går annetsteds om lokale butikker ikke kan tilby det du trenger - men hva gjelder våre endrede vaner og forventninger som følge av netthandel, må jeg bare anbefale Ronny Chiengs fantastiske Asian Comedian Destroys America! Her eksemplifisert med Amazon Prime. Betegnende nok på Netflix.

Sitat: Ronny Chieng
We need it, Prime. We need Prime harder, faster, stronger! Faster Prime! Prime Now! Prime Two-hour delivery. Give it to me now!

When I press ‘buy,’ put the item in my hand! Break into my house and put the food I ordered in my mouth. Help me chew it and then push it down my esophagus with a stick.

Same-day delivery?? UN-AMERICAN!! … Let’s get Prime Before!

(Prime Before er en kunstig intelligens som vet hva vi vil ha før vi har bestilt det, slik at vi kan få varen i hånden i samme sekund som vi trykker på bestilling der vi ligger hjemme på sofaen.)

yes ICON_SMILE

Re: Birk Sport er konkurs [Re: skubisan] #2587779 09/01/2020 11:47
H
Havre Offline
Besatt
Besatt
H
Sitat: skubisan
Den eneste kjeden i norge med litt bredde i sortimentet. Synd det ikke fungerer i markedet.

MTB?

Kjøpte en setepinne hos Birk en gang og noe klær, men alt annet jeg har kjøpt har de enten ikke hatt (ofte utsolgt) eller så har andre vært billigere (f.eks Spinn eller Bikeshop).

Hadde vært strålende med en butikk som hadde et betydelig fysisk utvalg. F.eks på klær synes jeg størrelser er helt på trynet når det kommer til sykkelutstyr. Jeg har passet i alt fra M til XXL når det gjelder sykkelbukser med sele (fra Bioracer til Nalini). Noe som ofte gjør det litt klønete å handle på nett. Birk kunne vært den butikken, men for meg ble det bare mange små butikker med samme ganske middels utvalg. Jobber ved siden av en Birk og bor nære en annen - så vært innom ganske mange ganger.

For meg ble Birk et lappeteppe av noe man ikke helt kunne forstå. Samme med prisingen deres. Plutselig kunne man finne sensasjonelt gode tilbud på hjemmesidene deres. Bra for meg som fikk gjort noen kupp, men ganske opplagt en dårlig strategi for å tjene penger. Bikeshop virker mye mer profesjonelle der. De er ofte veldig nære hva flere av de store utenlandske er i pris. Ganske imponert over hvor ofte jeg har sett på ting som har vært noen % fra eller til hos Bikeshop vs. chainreaction, wiggle osv. Så ender man opp med å handle hos Bikeshop.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587790 09/01/2020 14:47
larsdx Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Jeg tror heller ikke erfaringene med Prime sier så veldig mye om det norske LBS-markedet. Problemet er holdningen Sanouka beskriver og inntrykket BaronKanon er inne på. Jeg og mange andre kunne nok være villige til å handle mer utstyr lokalt, men når nesten ingen butikker i Osloområdet har noe særlig utvalg til stisykling og kunnskapsnivået ofte er svært labert, føles det meningsløst.

Jeg bruker en lokal butikk som mest henvender seg til bysyklister og elsyklister når jeg trenger verkstedhjelp og kjøper gjerne hos de når det passer, men siden det er dyrt og vanskelig med parkering der, blir det oftest Sykkelkomponenter eller noen av de andre nettbutikkene. Har ikke dårlig samvittighet for det.

Re: Birk Sport er konkurs [Re: larsdx] #2587791 09/01/2020 14:51
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Sitat: larsdx
Jeg tror heller ikke erfaringene med Prime sier så veldig mye om det norske LBS-markedet. Problemet er holdningen Sanouka beskriver og inntrykket BaronKanon er inne på. Jeg og mange andre kunne nok være villige til å handle mer utstyr lokalt, men når nesten ingen butikker i Osloområdet har noe særlig utvalg til stisykling og kunnskapsnivået ofte er svært labert, føles det meningsløst.

Jeg bruker en lokal butikk som mest henvender seg til bysyklister og elsyklister når jeg trenger verkstedhjelp og kjøper gjerne hos de når det passer, men siden det er dyrt og vanskelig med parkering der, blir det oftest Sykkelkomponenter eller noen av de andre nettbutikkene. Har ikke dårlig samvittighet for det.

Når jeg kan planlegge blir det "alltid" nettbutikk pga pris når det er brød og smør-ting.
For større greier jeg evnt ikke kan fikse på sjøl går jeg som oftest til lbs, og ber om et ok tilbud som kan nærme seg nettbutikk.

Siste tre sykler har forsåvidt vært handlet hos lbs også.

Det skal nok sies at markedet for stisyklister er pittepittelite i Norge, med alt utvalget som finnes, er det nesten enda værre å finne MIN ønskede dings i en random butikk...

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Birk Sport er konkurs [Re: Gråstein] #2587803 09/01/2020 20:12
S
Sovepose Offline
Entusiast
Entusiast
S
Hva betyr dette for meg? Jeg har handlet Pivot sykkel av dem, som fortsatt er under garanti. Hvis det skjer noe med sykkelen som går som en garantisak, hva gjør jeg da?

Re: Birk Sport er konkurs [Re: Sovepose] #2587806 09/01/2020 20:37
jrm Offline
Sitat: Sovepose
Hva betyr dette for meg? Jeg har handlet Pivot sykkel av dem, som fortsatt er under garanti. Hvis det skjer noe med sykkelen som går som en garantisak, hva gjør jeg da?

Sitat: Pivotcycles
You need to go through an authorized Pivot Cycles dealer and if there is not a Pivot Cycles dealer nearby then you can contact Pivot Cycles directly. Please see our Dealer Locator (https://www.pivotcycles.com/EN/dealers) to find your nearest shop. If you don’t have a dealer close by, please send us an email to warranty@pivotcycles.com OR call our office at (877) 857-4868.

Aut regem aut fatuum nasci oportet.
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå